MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

fredag, december 8

suckar och petar mig i ögat...

Men vafan...här trodde man sig vara klar med julklapparna, men nähe...som vanligt har jag förträngt några...eh jag menar GLÖMT...så klart och behövde just bli påmind om det (fan fan fan fan) det blir alltid så, och egentligen ska man ha ett lager extra klappar just in case.

För helt plötsligt brukar det dyka upp oväntat folk som släpar på något paket under armen och man drabbas av svettig panik och sliter tag i första bästa sak i bokhyllan, knöglar in i en gammal DN och bara HÄR, jo då jag visste väl att du skulle komma *HOST å HARKEL*....näää glömer inte, nej nej! Hur man sedan förklarar att prylen är inknöglad i en avdankad tidning är självfallet ett masterpice av fallfällor och diverse lögner som kan kosta en livet.

Blir ju lite jobbigt när man lite senare upptäcker att man packat in usb kabeln till digitalkameran...hmm...jo asså jag tänkte ju på dig när jag pack...köpte den här...SATAN...ojsan, du fick visst skoj-paketet som jag skulle lura farfar med...öhö...aj fan han e död ja å det visste du...jag menar eeeh...asså hehe ta en glögg...självfallet har man då förberett en specialare: serbiskt recept & nödräddare: 97% hembrändsprit å droppar saftglögg löser de flesta frågor, minnesluckorna och tillfället medans det potensiella offret försöker hejda kräkreflexen och stirra efter närmsta blomkruka ger en ett ypperligt tillfälle att hinna kuta en repa i hemmet för att hitta den där jävla guldfärgade underklädespåsen som man genast proppar ned med lite hallowengodis som ingen annan ville ha, några pepparkakor & en mandarin...har man tur så kan man slinka ner en kostaboda ljushållare för att "lyxa till" det exklusiva panikgåvan.

Japps, goda råd är dyra i stressade situationer och i vår familj så kan man lista ut om man glömt någon...för genast levereras kostaboda, iitala el. dyl. föremål i samma takt som observanta gäster kan passa på att leka memory till pepparkakorna...finn de förlorade kristallföremålen och vinn en käftsmäll om du skvallrar-priset. Mycket underskattad sällskapslek & är man hos mamma...så levererar hon sina hembroderade dukar med ett: Ja, jag broderade halva året för du skulle hinna få den nu, passar perfekt...jebemliti...jag menar GOD JUL!

Just nu slog det mig varför jag packade mitt lilla ass och drog till öknen en jul...(nyår oxå för den delen) och tanken verkar kännas rätt bra ju mer jag minns av trippen, glitter på palmer och inga nyårsraketer...bara sand mellan tårna och sol på nästippen...FAN...skulle bokat en kamelsafari i år med istället hahaha, skit oxå!!!

Det lär bli en verry intressant jul i år med *S*...ska släcka alla ljus och sitta knäpptyst i soffan, vägra öppna dörren om det plingar, sen drar jag en skön story om att jag båtluffade i något tropiskt hav (efter ha paniksprayat mig med brun utan sol och skiner som en morot). Jag har ALLTID en plan i bakfickan hahaha.

Och hur är eran jul, sa ni?!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hmm, är det därför jag har så många dukar...Presenter från svärmor...

söndag, december 10, 2006  
Anonymous Anonym said...

Nog inte fullt så kaotiskt som din. Är bara familjen. DVS 7 pers och inga överraskningar.

måndag, december 11, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Ja, passa dig alis...kan va så illa va!

måndag, december 11, 2006  
Blogger RedAngel said...

Hehe...nu ja, vi e 6 syskon...sen med respektive & våra barn. Och lägg släkt på det & inse kaoset!

måndag, december 11, 2006  
Anonymous Anonym said...

Funderade på att dra iväg över jul, men barnen protesterade...så det var bara att acceptera och försöka anpassa sig till situationen...men nästa år så har jag inte barnen på jul...om de inte absolut vill fira jul med mig...å då drar jag till Tunisien och åker MC i öknen... :P

onsdag, december 13, 2006  
Blogger RedAngel said...

Kan jag varmt rekomendera & julpynt är ett minne blott...fanns ett fancy café som hade en julgran bara! That´s it!

Och finns inga nyårsraketer heller...om inte misiler skulle börja hagla då *S* det va iofs tråkigt, för det saknade jag.

onsdag, december 13, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home