MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

onsdag, december 6

Dagens iaktagelser

Idag har jag kutat runt som en besatt liten iller, man ska ju lokalisera prylar på diverse önskelistor, kanske komplettera julpyntet...eller bara glo lite allmänt på saker som kan va bra att ha (shopomanen i mig talar visst om överkonsumtionens vara eller icke vara*HOST*).

Så drog en repa in till stan, eftersom jag ändå hade ärenden dit...och damn vad det ska byggas om och vad folk är buffliga som vanligt, jag har aldrig insett varför just kring jultider som folk förvandlas till små svinpälsar utan hyfs eller om de kanske tillfälligt förblindas av allt tingeltangel och glitter...för det är nästan extremt hur man blir buffad & knuffad åt alla håll?! Funderar seriöst på köpa stinkbomber som man kan kasta på dom där knuffarna så de vaknar till liv och inser att man kan gå normalt TROTS att det snart är jul.

Och så det stora misstaget...klev in på Åhléns i skanstull, där är man uppenbarligen INTE välkommen som kund, snarare utgår deras inkompetenta vakter att alla är ute efter att sno med sig hela butiken. Jag fick tre töntar efter mig innan jag ens hunnit kolla runt & komma på vad jag skulle ha. Jag är inte den enda som upplever denna personförföljelse, vet att många har börjat att ignorera just den butiken utav den anledning att de är så extrema där, man blir ju förbannad tillslut.

När jag för 5:e gången ser deras civilare bakom arslet på mig så fick jag en jävla impuls av att slita in han bland kläderna & ge han en pungspark så han kvickna till och mitt temperament är icke att leka med, speciellt nu då hormonerna tagit över och man kan kapa en människa rätt av på två röda. Sen ser jag de två andra tölparna i hasorna på mig....okej jag vet att jag är snygg va...men ville de ha en dejt så var de på fel spår & de två civilarna borde få bakläxa på hur man sköter sitt jobb diskret och med finess. Men hur extremt tråkigt har de inte då...jag menar leka freakin James Bond bakom hyllplan & klädstänger?!

Seriöst...de är så EXTREMT uppenbara med sin förföljelse att man mår illa på dem...den ena dvärgen hade jag lust att knocka rätt av, men nöjde mig med att skrämma skiten...gjorde en tväromvändning och dök upp rätt i fejan på han & då backa han och höll sig på flera meters avstånd, istället kom långben "smygandes" som en elefant i porslinhus, honom psyka jag ner tills han bröt med blicken, sen garva jag & skaka på huvudet. Vilka jävla psykfall...jag undrar egentligen vilken kompetens de har och om de över huvudtaget ens fångar någon som stjäl med tanke på att de uppenbarligen focuserar all sin kraft på mig, shopomanen?!

De måste missa de som verkligen är ute efter att stjäla om jag får ett helt harem av fjantar i arslet...snacka om jag måste se suspekt ut, gravid (eller kanske massa stöldgods under tröjan istället?!) & flåsig...lätt illröd i nyllet av både värmeslag och till slut ren jävla ilska, ska man bli behandlas som kriminell bara för man ska shoppa?!

Tror de missförstått konceptet lite, eller så är det som vanligt...hissat upp brallorna så högt i skrevet att de inte kan tänka klart av både blodsbristen och smärtan. Tur att jag inte öppna käften där, fick behärska mig...annars hade jag dragit väskan i nyllet på dem och kallat dem för så mycket fula saker att jag åkt dit för våld mot tjänsteman rent av *S*...och hade ju köpt waxstripes...så jag kunde tagit skalpen på dem i samma veva hahaha....ja satan i gatan vad arg man kan bli!
Tror jag ska följa mina vänners råd & absolut aldrig handla där hos svinen, rent av ringa ett samtal till ledningen där och förhöra mig om vad kriterierna är om man som kund ska få shoppa i lugn och ro utan att bli förföljd av väktare, det är fan kränkande att handla där!!!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Snälla, kan du inte ringa?... snälla!...
/alis

onsdag, december 06, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Har du oxå vart där eller bara allmänt nyfiken på vad de skulle ge för svar?

Vet att en vännina ringt och de babbla om allt annat skit och sluta med nada! Men å andra sidan har jag ju oljad käft, så...kan bli annat svar där för jag hatar tramsare som försöker lalla runt ämnet!

onsdag, december 06, 2006  
Anonymous Anonym said...

Men snälla Puppy, det vet du väl att alla ni polacker bara stjäl hela tiden så det är väl inte så konstigt att du får tre vakter i röven så fort du sticker in öststatsnäsan innanför de fina svenska affärsdörrarna. Det är bara vi tjecker som är hederliga från öst, det vet alla. ; )

torsdag, december 07, 2006  
Blogger RedAngel said...

Men snälla Chribba, juggeland ligger inte i öst...det e mera SYD vettu. Så ni tjecker har nog pimplat för mkt & kan uppenbarligen ingen geografi värd nämnas *S* och va jag vet så är det dina GRANNAR, vu har mer kreker som angränsar :P

Snor polacker i butik??? Trode de bara snodde platser vid lyktstolpar & satte upp sina nametags?! Alltid lär man sig ngt nytt ;)

torsdag, december 07, 2006  
Blogger Dead Dog Texture said...

Vakter trycker i sig så mycket anabola att dom är helt i sina kukars våld. Dom "ser" tjejer stoppa på sig allt möjligt så att dom kan kroppsvisitera vem dom vill.
Kan ge mig fan på att en del har flickvänner som får klä ut sig till skolflickor med Nalle Puh-ryggsäckar.
Sen leker dom väktare och snattare.

lördag, december 09, 2006  
Blogger RedAngel said...

*ASG*...ja du dog...du är något på spåren där. Och eftersom biffar i regel har en halveter höga blondiner vid sin sida som ständigt tuggar rosa hubbabubba så är det ju som amen i kyrkan!

Måste skriva till tidningarna...det är ju ett scoop för fan, kommer vinna pris direkt!

lördag, december 09, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home