MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

lördag, december 2

Får man bjuda på en sup?!

Ja, i mina yngre dar så var jag bartender & skaka höften och drinkar i samma veva, gav finfina dricks och för att förgylla det minnet så tänkte jag bjuda på lite drinkrecept så här i helgen å allt ;) Skål mina vänner & trevlig helg (skulle fan behöva en drink, ska ge mig ut i julhandeln fy fan...me hate...)

SCREWDRIVER
17 cl Vodka
1 st Apelsinklyfta
Häll vodkan i halsen och titta på apelsinklyftan

GETING
17 cl Vodka
1 st Geting
Skär getingen i delar, stoppa den i vodkan och rör om.

VARGTASS
1 liter Vodka
1 st Lingon
OBS! Om lingonet får ligga i för länge kan smaken lätt bli fruktig!

TEQUILA SUNRISE
1 liter Tequila
Drick tequilan. Slut ögonen.
Vakna i sol/trapp-uppgången.

ATOMUBÅT (Norrländskt recept)
1 stort ölglas med hembränd sprit
1 st snapsglas med öl
Häll upp spriten i ölglaset, fyll snapsglaset med öl. Släpp ner snapsglaset i ölglaset. Drick och glid in i dimman.

KAFFEKASK Á LA KALIX
Knyt fast en kaffeböna i en sytråd, doppa snabbt som fan i en 1/2 l hembränt, drick o njuuut!

WHITE CHRISTMAS
Vodka blandas med tippex...
Suddar bort allt minne!!

4 Comments:

Blogger Det Mörka Hotet said...

Ha, ha, ha!

Ja, jag hade gärna provat på de där underbara "drinkarna" om det inte vore för att jag enbart har finkel hemma: men, funkar det också?

Det Halv-Blinda Hotet

lördag, december 02, 2006  
Blogger RedAngel said...

Funkar säkert lika bra *S*....så länge det e starka grejor

lördag, december 02, 2006  
Anonymous Anonym said...

Du glömde ett recept:

Norrländsk sommartallrik

1 lit vodka
1 djup tallrik med blommotiv

Häll vodkan i tallriken. Ät med sked. Intages med fördel kring midsommar.

måndag, december 04, 2006  
Blogger RedAngel said...

hahaha...ja fan Chribba, det har du ju så rätt i, men tänkte det kan ju va säsongsbetonat så man måste ju spara ngt tills sommarn!

och lämna recept hos nisse på ett fint bakverk, så du bullpappan kanske ska ta & stå i köket till helgen ;) så leta rätt på det så får du berätta sen om det va lika bra för dig!

onsdag, december 06, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home