MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

söndag, november 26

Get jiggy with it...

Det är så kul tycker jag, när invandrare driver om invandrare för man känner igen grejerna även från andra nationaliteter, så gissa om jag hade kul när jag råkade skåda Sen kväll med Pierre när jag zappade uttråkad...okej vissa saker skulle de behöva slipa till bättre men my god när de visa araben som hade dotterförvaring i källaren *S* så jävla störda så det finns inte. Fyfan, såg precis ut som mormors källare & när han öppnade så satt det tjejer inlåsta där.
Bästa när han visa att mmm dom har ljus som dom kan tända & släcka när de vill, ett fönster...dator hade de tillgång till (dock en skärm på en hylla, hårddisken på annat ställe) hoprullade madrasser and stuff...amen gud.

Eller lilla Ali tror jag han hette med värsta krullet, som hade svenska undervisning fast...ja med andra uttryck, som haffa guss & sånt. Så sjuka, men mina absoluta älsklingar är ju stockholm live. Finns det någon som INTE garvar när de kör på?!

Ah, mer sånt tycker jag...det va ju ungefär som när man var liten och fyllde år, så var släkten där och sjöng efter bästa förmåga...speciellt mormor, så avslutas ju födelsedags sången med hurra...men saken är den att mormor uttalar det lite på annat vis, brytningen gör ju sitt till... mormor tar i...HORA HORA HOOOOORAAAAA och applåderade lyckligt, varpå mina vänner såg lätt chockskadade ut. Själv tänker man inte så mkt på det, man är ju van vid hennes uttryck, byxslån är byxor, köttflers är köttfärs, frtti är förtio & frizerplan är fridhemsplan...så är det bara.

Så när kompisarna undrade litte lätt över varför mormor kalla mig för hora och alla applåderade till råga på allt, ingen höjde på ögonbrynet ens...så började man asgarva...nej nej, hon kan inte säga hurra, hon säger hora istället. Och det är ju ett internt familjeskämt nu för tiden, när folk fyller år så skriar vi horaaa mellan varven istället *S*.

Japps...det e sköna grejer det, synd att tanten lämnat oss redan, för hon var för rolig men sin serbsvenska och när hon rörde ihop språken, och alla storys om när man var liten...för det finns en hel del, jag var ju nere med mormor varje sommar och innan jag började skolan så var man där i månader *S*, så mnjaa...visserligen lätt skönt att slippa höra för miljonte gången om när man gömde sig och allt det där.

10 Comments:

Blogger Det Mörka Hotet said...

Stockholm live är suveränt: håller med dig - kan man inte skratta då sä är man antagligen redan hjärndöd!

Och så håller jag även med dig i det att de människor som är trygga i sig själva och det ursprung som de har, har även lättast att ta in nya intryck utan att behöva känna sig underlägsen. Själv har jag alltid varit stolt för att ha varit sny...eh, brun menar jag och då har det inte gjort mig något att andra har stört sig på mitt utseende. Men det är kanske lättare för mig som varit tillbaka och bott i mitt ursprungsland, och knappast alla adoptivbarn förunnat.

Jag säger bara: horaaaaa!

Samuel

söndag, november 26, 2006  
Blogger RedAngel said...

Ja men eller hur, vissa grinar om att det skulle vara någon form av nedklankning/rasism att skämta om olika folkslag...men jag har svårt att se det OM det inte är riktigt kränkande/förnedrande *S* men som sagt vissa lider av komplex, andra inte :P

Det måste va coolt att lära känna sitt ursprung så, för om man bor där så blir det ju "djupare" än på tex en semester, man lär sig mer om landet och kulturen när man bor där en period & ja...det måste nog vara väldigt få som gjort den trippen, även om folk numer brukar tänka på sina adopterade och ta med dem åtminstånde en gång eller se till att ha föremål från landet så man har någon anknytning.

Men...du hade träffat din mor va, vill jag minnas jag läst?! Det är väl inte så vanligt heller alla gånger att man ens hittar familjen!

Ah, sånna som dömmer på hudfärg är väl speciella små särbarn *S* jag dömer utifrån personen i fråga inte storlek på arslet, färg på nyllet eller skönhet (vilket folk har svårt att fatta varför ibland). Ser det mer som klena små stackare som missar massa personer pga att de snarare är rädda för vad omgivningen ska säga. Ipekkon säger jag bara :D

söndag, november 26, 2006  
Blogger Det Mörka Hotet said...

Nja, inte riktigt: jag har träffat min biologiska bror i England då han nu bor där med sin familj. Förra året åkte jag själv och i år var döttrarna med.

Vad betyder "ipekkon"...?!

Samuel

söndag, november 26, 2006  
Blogger RedAngel said...

Aha, amen coolt ändå. Sällan man finner rötter vad jag förstått.

ipekko= idiot,efterbliven,dum i huvet, lätt hjärnskakad & rörd
:)

måndag, november 27, 2006  
Blogger Det Mörka Hotet said...

Är du säker på att ipekko verkligen betyder det? För i helgen så raggade jag på en tjej som kallade mig för det och hon såg så glad ut...

Samuel

måndag, november 27, 2006  
Anonymous Anonym said...

På tal om "hoooora" och allt det där. Min morfar brukade gladeligen "kyssa" mig till skolan i sin Datsun, hehehehe...Det finns mycket sånt kul. Morsan fyller den 27 juli, så vi tvingade henne alltid att säga "tjugosjunde i sjunde" men det lät som "schoschonde i schonde". Aaah, skadeglädjen...

måndag, november 27, 2006  
Blogger RedAngel said...

hahaha eller hur Chribba, det e ju så ruuligt det där va...japps siffrorna låter preciiis som mormors hahaha

måndag, november 27, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Ja Samuel...händet det ngt mer än det där raggandet? Hur såg hon ut när hon svara så?...mmmm...?!

Jag är rätt säker på vad det betyder här, men vette fan vad det betyder där

måndag, november 27, 2006  
Blogger Det Mörka Hotet said...

...eh...jag ämnade bara skämta lite då det inte var någon person som sade så till mig!

Förresten så vet jag nog inte hur man raggar då jag inte gjort det sedan inlandsisen försvann - nästan!

Samuel

måndag, november 27, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Japps mörkret...förstod det, för den dissen hade vart så uppenbar att du inte ens behövt undra hehe...

tisdag, november 28, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home