MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

söndag, november 26

Bruden i busken & andra släkthistorier...

Snackade med ena syrran idag & vi började garva åt barndomsminnen and stuff, så plötsligt kläcker hon ur sig att hon vill ta mc-kort... börjar garva lite, hon är liksom minst av oss alla... hur ska hon ens nå ner?

Så frågar jag om hon kört moppe när hon va liten? Typ...ja så man har lite koll om man kan eller inte, åtminstånde styra & gasa hahaha...då blir hon tyst...funderar lite...

Så börjar jag garva, ja just det farsan lärde mig, tog 2 min att fatta galoppen...styvsyrran hade det tagit en timme för samt att hon körde rätt in i ett staket?! Farsan & jag garva häcken av oss, ja det e ju hans kärrings dotter då, inga blodsband med den där...vi stod i samma "korsning" och jahapps...den va hur stor som helst, hur fan hon inte lyckats vända utan köra rätt in i grannens staket var för mig ett mysterium & hon tävlade med andra motorsporter hahahaha...jävla klåpare

DÅ SLÅR DET MIG...det har du visst, har du glömt?! Vi skulle ju lära dig att köra & vafan gjorde du?! My god...polaren hade fått en vad det nu va...moppe eller vespa eller nått så vi roa oss att åka omkring, så va lillasyster på besök & vi tänkte ah vafan hon kan väl testa?!

Jag fick det nere i juggeland då jag var 5, så då kunde väl hon göra det som va 7?! Stackars lilla pissmyran...hon nådde knappt med hakan till styret, visade henne vart gas & broms satt, sa att hon skulle vrida försiktigt på gasen...ja, jag är ingen jävla gasell som kommer upp i några 30-50km/h direkt.

VROOOOOOOM sa det när ungjäveln vred gasen i botten, jag for som en vante, moppen tog ett skutt rätt in i buskaget...å helvete, jag efter...SLÄPP GASEN...VROOOOOOOOOM...det yrde pinnar, jord & löv...SLÄPP GASEN FÖR FAN...VROOOOOOOOO....försökte bända loss hennes små händer, men icke då.
Moppen zigzaga i sidled & rev allt större hål i häcken, ett moln hade lyft bakom oss, lyckades få tag i bromsen så ungjäveln inte rätt vad det är skulle flyga som skjuten ur en kanon...my god, fick borra ner naglarna för få respons, så hon släppte.

Å helvete vad vi garva, av buskarna var det slarvsylta...polarn låg på marken & vred sig av garv, sen kom vi på grannarna *S*...ehe...bara att packa våra små asses på moppen & bränna där ifrån hahaha, lagom pinsamt var det!

Så nu satt jag & syrran och flina i varsin ända av luren åt barndomsminnena...jaa...är du säker du ska ta mc kort sa du? Jag menar...ska du köra off road eller hur hade du tänkt dig, du vet väl att man ska släppa gasen va?! Lika bra du drar till norrland & lär dig... 1. massa skog att meja ner 2. Älgar räknas inte som vittnen hehehe!

Då kom vi in på norrland då...syrran va väl runt 5-6 år när hon åkte dit med plastmorfar (som kommer därifrån) och som sagt, i norrland händer det inte så värst mycket...ja så vida inte 08:or hittar dit dvs, för då blir det livat vill jag lova!

Morfar e en ascool snubbe med den värsta humorn man kan tänka sig...så jävla skön, anyway... han tyckte ju att lilla syster yster kunde lära sig att köra motorbåt, medans han skulle pula upp sina fiskespön & grejer...fine, syrran tar över båten och världen oxå...hon gasa rätt upp på land hahaha....efter den gången fick hon never ever again röra båten.

Så ska han ta henne och lära hur man fiskar...de går en bra bit från de andra gubbsen, för hon inte ska lyckas kroka tag i någon. Han visar hur man ska kasta & woooosh den gick långt den där, längre än morfar räknat med....tro på fan att hon fångar en gubbe på kroken. Hon fnissa & sa att ja, du ser vi kunde likaväl stått brevid...va väl ingen skillnad?! Barn e alltid kloka som få ;)

Och för att ta en till norrlandsskräck, min bror...han fick haka på en gång, han blev uttråkad och hade en väldigt typiskt grabbig stil....han gillade vapen & sånt finns det mycket av i norrland, närmare bestämt en hel ingift jägarsläkt...men han fick ju inte pillra på grejerna och tillslut blev han uttråkad som få, så frågar en av gamlingarna där om vad han tyckte om norrland och om han trivdes.

-Nä, det e skittråkigt här. Finns inget att göra.
-Ja, men vad skulle du vilja göra då, fråga gubben? Vad skulle du tycka va kul då, lille vän?
-Det vore jävligt ballt att ha en AK47:a och gå ner till kohagen och skjuta ner alla äckliga kor, ja det skulle va kul!
Stackars gamlingen...han fick ju hjärtinfarkt direkt...skjuta hans kor??? Vafan är det med stockholmare??? När han återfått medvetandet & sansat sig lite, frågar han chockat:
-Vet du va en ko kostar, pojk? Ska du skjuta mina kor? En ko kostar 10.000?!
-Amen du har ju så många, kan ju skjuta ner häften då, och så börjar han luftskjuta med fingret.
Gubben dööör nästan, han vänder sig till morfar som vid det här laget ligger på marken och garvar ihjäl sig.

Brorsan gjorde sig poppis där uppe, han var ko-mejaren från stockholm & gubben va nervös att han kanske skulle få tag i en bössa, så ja...han va liksom inte välkommen dit mer!

Japps...så kan det gå när man skickar kids från stan till bygden, farliga grejor det där. Konstigt nog fick jag skjuta som liten, ja...i juggeland förstås...där riktiga morfar visa allt. Men å andra sidan, jag va ju liten & söt...sa inget om att meja ner kossor eller nått, gjorde mer djävulstyg bakom ryggen hehehe...

6 Comments:

Blogger Det Mörka Hotet said...

Ha, ha, ha! Underbart återberättat med ditt eget särpräglade och mustiga språk: ja, med dig och din blogg blir livet liksom lite lättare att leva - TACK!

Visst är det konstigt att det ändå inte händer mer olyckor då man som person inte är riktigt mogen för att köra moped även om man råkar ha åldern inne? Det är mycket som skall sitta: bl. a. motorik, trafikkunskaper och förmågan att fatta rätt beslut vid rätt tidpunkt.

Samuel

söndag, november 26, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Ja men gud, det är ju så kul när man får sådana återblickar från alla galenskaper från barndomen. Kan aldrig pstå att jag hade en tråkig uppväxt direkt!

hehe...mycket olyckor händer, men lite kommer fram till media. Så det e nog därför man tror det e färre saker, fast med moppar så går de ju inte allt för snabbt så det är väl mest benbrott som händer.

Eller som jag såg, en kille kommer farande...tänker väl med arslet & ska gena rätt över gräset (fast de hade grävt upp för nya rör där?!) BOM sa det, så flög moppen åt ena hållet & killen landa rätt ner i gropen på rören?!
Dum som han va så hade han inte knäppt hjälmen så...ja en bra hjärnskakning & spräckt skalle fick han, men han dog inte! Det var bara hala fram mobilen & ringa ambulansen, se till att han låg stilla...kunde brytit ryggen om han landat mer tokigt!

Eller jag...haja inte att det va punka, däcket börja dansa över vägen då jag svänger MITT I RUSNINGSTRAFIKEN, moppen kanar & jag hoppar av snabbast fan, rycker tag i moppen å kastar ner den i diket & mig med 2 millimeter från att bli överkörd dessutom?! Men inga skador konstigt nog?! Tur eller skicklighet?! Gäller att tänka snabbt ;)

söndag, november 26, 2006  
Anonymous Anonym said...

Hehehehe, har saknat dina sköna juggestories...mer sånt!

måndag, november 27, 2006  
Blogger RedAngel said...

Ah jag vet Chribba...har ju legat som den strandade valrossen ett tag, så nu är jag på G igen.

I will smisk out some more storys later

måndag, november 27, 2006  
Blogger Dead Dog Texture said...

Skjuta kossor med AK47. Den ungen vet hur man roar sig. Det gäller att vissa norrlänningarna vad som är manligt.
Moped var inte min grej. Ett försök som höll på att sluta med att jag körde på en barnvagn och morsan.

fredag, december 01, 2006  
Blogger RedAngel said...

Ja den unge mannen har fler roande trippar värda att omnämnas...även pressen har valt ut vissa delar och berättat så fint om broderns framfart hahaha, han kan som ingen annan

onsdag, december 06, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home