MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

måndag, november 20

Muskonst eller?!

*S* Ja, jag fick en fråga på puppyart bloggen om hur jag gjort en bild där och hoppsan, så ska man förklara på bästa sätt...och konst kan ju förklaras hahaha

Jag menar, gör man en tavla i olja så blir förklaringen onödig, en duk en pensel & ett motiv sen färg på det och voila så var det klart då, inga konstigheter med det.
Samma med akvarell och andra saker, det är ju så självklart att man inte behöver beskriva om det nu inte är någon speciell teknik man avnänder sig utav.

Bilden det gällde var en som var gjord med hjälp av dataprogram, så vad ska man säga...jag gjorde den med musen serrö...hahaha, samtidigt börjar man ju garva för hur låter det där då i andra samanhang mohaha!

Men hur ska man säga det annars...om man på fri hand med hjälp av musen "målar" och det enda man mer gör är att tex använda olika penslar med olika struktur, lite filter och sådant.

Det är ju liksom en helt annan sak och iaf jag kommer inte ihåg om någon ens skulle skjuta mig precis på pricken vilka filter jag använder...jag bara gör & sen när jag är nöjd så är det klart?! Svårare än så är det inte för mig...och jag kanske ska döpa grejer jag gjort i datan till muskonst istället hahaha....å herregud, ja vaddå det e ju inte penselkonst?!

Det är ju inte förrens man får sådana frågor som man börjar kläcka ur sig saker som man kan fnissa åt, jag är ju lättroad!

2 Comments:

Blogger Min kopp te! said...

;o))) Ha ha ´Har också råkat ut för den frågan och ja man kan råådna för mindre he he..
Nu säger jag att jag gör bilderna med hjälp av ett bildprogram på datorn.
Ibland får man förstås földfråga på det och är där man där med musen igen..*sa flickan*..uuush på ankie plankie.
Harkel.

Jag ritar likadant som jag skulle gjort irl med pensslar verktyg och filter och fort som fan går det.
Jag använder sällan lager utan trycker blixfort på de sakena jag vill ha..det heter tuber istället för penslar inne i psp, men man har även bruches och så har jag laddat hem 100-tals med pluginfilter osv.

Jag kan aldrig nånsin redogöra i steg för steg som i en tutorial hur jag gjort en bild.
Så bra arbetsminne har inte jag som har adhd ha ha ha.
Fort ska det gå eller inte alls, *sa pojken*
att rita alltså..nääää nu måste jag gå och gömma mig.
Massa kramelikramar!
Pimpen

måndag, november 20, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Ja, men det e samma för mig, ibland kan jag dock jobba i olika lager, beror på vilket program jag för tillfället arbetar med.

Mestadels är det ju photoshop, men oxå illustrator OM jag behöver göra speciell grafik tex. Körde några i ett ennat program, minns inte vad det heter, har det på andra datan.

Men jag när jag jobbar så gör jag oftast fler på raken, så då är det näst intill omöjligt att minnas steg för steg *L*...kör så det ryker.

Men det blir ju sjukt att svara på frågor...eh ja med musen vettu hahaha.
Ska testa med pennmus snart oxå, det kanske är enklare ska få låna en hehe & ska bli kul att testa om det blir mer likt när man ritar vanligt så att säga för att göra detaljer med musen e inte så lätt, jävligt klumpigt ibland *S*!

Har du testat pennmus? Tack för mailen förresten :) inte alls dumt, men har liknande grejer som man kan välja både värme eller knådning, fast den e lite otyptig må jag då säga & nu har jag tappat bort sladden GAH!

måndag, november 20, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home