MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

fredag, november 17

Finkultur på bloggbesök...

Ja, jag har ju mina tappra försök här att ha en djup och intressant blogg...självfallet så är det viktigt att det är mångfald & sådana saker ( för övrigt så försvann mitt inlägg och nu blir det kulturnytt)

Och nu ska vi köra lite finkultur och poetiska saker, sånt är viktigt om man raggar besökare och komentarer har jag förstått när jag skådat i mörkrets makters korridorer, men eftersom jag är så speciell, så måste finkulturen också vara speciell







För att bejaka feministen i mig (någonstans lär det väl finnas, jag är ju tjej för 17) så valde jag denna epilog ur diktsamlingen "Boys are stupid, let´s throw rocks at them








Detta verk är ju utlänskt kan vi ju se, en klok gubbe i indien löste snabbt sina bekymmer då sonen blev bortgift med grannbyns ragatas dotter! Väldigt djupt och lätt feministisk doft!

Eftersom jag är född på sjuttiotalet och därmed tillhör den förlorade generationen X som då är slutet på SEX och sedemera blev ex-tacy så förstår ni djupet även på detta poetiska mästerverk!

Något som dock förvånar min omgivning är när de ibland kan läsa lite verk på msn, självfallet misstolkas konst alltid, det vet vi...det ska lidas och plågas, födas fram och diverse andra uttryck så uppenbarligen blir de djupt träffade av denna lilla rad:

Jag blev så gripen av polisen att jag föll i tårar. /Blandaren.

De frågar om vem fan va snutjäveln som slog dig? Vad har du gjort nu då? Har du blivit gripen?? Sitter du inne? Böla du verkligen framför ayna? Va händer lan...jao du där...shoo?!

Men det är ju så med konst, det ska ju väcka starka känslor (även om vissa uppenbarligen är för jävla tröga för att fatta att jag INTE sitter inne, det e poesi för fan VAKNA nu jag leker ju för i helvete djup...ska det va så svårt att fatta?!)

4 Comments:

Blogger Det Mörka Hotet said...

You're one deep tjej, åtminstone dina härliga blogginlägg!

Samuel (Märker du hur superlativen haglar?)

fredag, november 17, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S*...ja, nu börjar jag klappa mig själv på huvudet & ler förnöjt...preciiiis som katten som käkade upp kanariefågeln!

fredag, november 17, 2006  
Blogger Dead Dog Texture said...

Tappade bort mig i någon av de första raderna. Gick snabbt över till att bara titta på bilderna.

lördag, november 18, 2006  
Blogger RedAngel said...

doggy, det är konst det med *S*...liksom välj att läsa eller glutta!

lördag, november 18, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home