MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

måndag, november 13

Kocken har anlänt...


En sak som hänger ihop med när jag blir på tjocken är uppenbarligen att man plötsligt fastnar i köket?! Man utvecklas till en überkock utan dess like & det raffsas något enormt i skåpen, allt ska skapas from scratch plötsligt?!


Som nu...jaha har en egen ost (lactosfri så klart) på G i lilla ugnen, sonen och jag ska baka eget bröd?! Jo, sånt roade jag mig med ofta förr eller?! Tss...skulle inte tro det! Man kanske slängde ihop något gott bakverk då sockersuget slog till, men att göra sin egen ost?! Haha....nä, finns butiker för sånt!

Helt sinnes, tror hemmafrus genen plötsligt slagit slint, måste bero på alla hormoner som dansar salsa med en. Visserligen gillar jag att raffsa i köket mellan varven, men inte jämt...inte 4ggr per dag, börjar bli rädd för mig själv snart...VEM har tagit över min kropp???

Och förresten hamna jag på en blogg med en till brutta som hade läst ngt att alkoholkonsumtionen bland gravida ökat?! Hm...har faktisk svårt att se det där framför mig med en drink & kaggen i luften?! Hur mycket bryr man sig om pyret om man super med det? Skulle man tex bjussa sin bebbe på en liten drink i nappflaskan, eller?! Hmm...tror inte det va!
Men jaja...finns ju alla typer av människor.

Men en sak som nästan är värre än alkoholskadade barn, är faktiskt tjejer med aneroxi som blir gravida... fanns en i vår bekantskap förr i tiden, och de skadorna hennes barn fick...ja det är mer skador på barnet just på grund utav att det inte fick näring...alls (hjärnskada, ingen syn på ett öga, handikapad arm bland andra skador)!

Och det är scary, samt att det nämns inte allt för ofta...samt en tjej jag träffade vars kille såg till att hon inte käka för mycket, för hon inte skulle bli fet?! Men hon är inte den enda...träffa på en vän som oxå väntar bebbe...som käkar för lite, för att inte bli fet...och resultatet blev att hon börja tappa tånaglar, nästa steg är väl håret?!

Hmm...verry strange folk där ute, ska man inte käka så barnet mår bra och får all den näring som man behöver? Ska man banta som gravid? Och är det inte så att det man fettar på sig under graviditeten är till för att man ska få mjölk och kanske ha någon energi till/efter förlossningen?! Jag kanske är felinformerad, trendlös rent av...men följer inga bantartrender...men å andra sidan har jag fått friskt barn?! Och...jag trivs med mitt fett, man ska ha både mage, titts and ass...

Och att en kille skulle säga till mig hur mycket jag äter när jag är gravid?! Den dagen kommer inte, då blir rubriken "man dödad av en kastrull, gravid kvinna vägra släppa den". Tjejen vars kille sa att hon skulle sluta käka, kom snyftandes till mig och klaga på att hon ständigt var hungrig...JA MEN ÄT DÅ...det försvinner ju ändå sen?!

Nä....ville bara vädra mina åsikter innan jag glider tillbaka till mitt kök och skådar mitt mästerverk och avnjuter mitt käk utan samvetskval och idiotiska tankar...oh me so hungry... och om ett par månader så kommer INGEN att känna igen mig *S*...jag kommer vara den vaggande lilla pingvinen med huvudet högt hahaha. Yeah Im sick...so what!

6 Comments:

Blogger Det Mörka Hotet said...

Vad är det för sjuka "ideal" som folk har...och vad är det för märkliga män som inte vill se sina gravida kvinnor välmående?!

Nej, ät du och ge dig själv och bebisen så mycket energi ni behöver!

Samuel

tisdag, november 14, 2006  
Blogger RedAngel said...

Ja, det är ju hysteriskt tycker jag.
Klart som fan man ska käka ordentligt & när man är hungrig?!

Varför ska man plåga sig själv (gå runt hungrig?!) och en gravid kvinnas kropp ser ju inte precis ut som en "vanlig". Har aldrig fattat grejen & jag gillar ALLA mina kilon!!!

Även de 30 jag gick upp med sonen (synd bara att inget fastna då...men men man kan ju inte få allt)

onsdag, november 15, 2006  
Anonymous Anonym said...

Fan, vad roligt! Jag hade missat att du ska ha bebis!! Klart att du ska äta ! Håller med dig när det gäller alkohol. Det kan man ju ta igen sen... Kul liten unge du verkar ha i magen, som inte brydde sig!

onsdag, november 15, 2006  
Blogger RedAngel said...

Hehe..ja Alis, jag är ju en smygare och hade inte tänkt att förvandla detta till en mamma-blogg heller, blir för enkelriktat men kilar in lite tankar om det då & då, eller om jag blir irriterad på saker jag läser om...för nu blir man ju lite insnöad på magen :) fast funderar nästan på dra upp en till under-blogg med det ämnet enbart, för jag har såååå mycket tankar om det, har ju redan 2 här...så aaah ska bli intervjuvad antagligen för en serie så...hmhmhm...

onsdag, november 15, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

he he..;-)
jag får väl säga till dig som min vän härute 5-barnsmamman som varit gravid en så där 15 ggr men tappat hälften av barnen, på grund av livmodern och ja man bara trädde ett snöre runt så fick hon behålla resterande barnen.
Ja hon sa till mig:
-*Men Ankie! Jag ser att du börjat att "boa"*
Jag ba..eh..??
(fågelholksliknande min)
Sen upplyste hon om att det fanns hormoner i kvinnokroppen, som gjorde att man instinktivt började se om sitt bo och börja bete sig så som det anstår en hona som väntar ungar.
he he;o)

När hon sen sa att även min M skulle ha boa-tendenser så blev det överkurs för mig..*fniss*;)
Det trodde jag inte på så värst.

Hanar bara springer och fröar av sig och sen är dom så nöjda så.
Så tror ju jag i alla fall.

måndag, november 20, 2006  
Blogger RedAngel said...

Hmm...man kan ju undra hur dominant den damen var som tilltvinga sin man att boa till sig han med hahaha...

nä vafan, killar är ju mer praktiska, börjar fundera på plånboken & jobba övertid...vilken cigarr de ska ha & blir det en grabb så ska det joxas med trasan.. snarare än att fluffa kuddar & välja täcken?!

Hennes karl låter lite suspekt lik en toffla vill jag lova, det enda jag vet är en snubbe som sympati åt sig så man fan inte kunde se skillnad på VEM av dom som faktiskt skulle föda barn hahaha

tisdag, november 21, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home