MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

fredag, november 10

Smal...jaha du måste va sjuk!

Blir så irriterad när jag läste om Marianne Berglund, en svensk spinkig tjej som är med i en modelltävling i England.
Och självfallet utgår förstå-sig-på´are att hon troligen är sjuk, och att hon är en förebild för unga & så där kan man ju inte se ut OCH vara frisk?!

– En sådan bild är definitivt skadlig för unga flickor. De måste tänka på att de är förebilder, säger en talesman för ”International eating disorder centre” till Daily Mail.


När jag spana in bruttan...men hallå, så där ser ju jag ut i princip?! Så nu ska jag vara sjuk jag också då eller?! Det är ett jävla ståhej om det hela, hennes bror har intygat att hon alltid sett ut så där och...?! Jag kan ju trösta mig med att jag är en skadlig förebild för unga flickor...uppenbarligen världsomspännande...

Skulle kunna gissa att hon har ett BMI på cirkus 16...om jag utgår från mig själv med mina 173cm x 48kg...och jag har alla värden på topp, ja förutom blodtrycket...men en lång & smal person kan nog ha svårt att arbeta upp ett högt blodtryck!

Precis som när jag gick i skolan, blev nedkallad till kuratorn för att jag hade visst anneroxia?! Ja, det gick en våg i vår skola med vomerande tonåringar som nöp sig själva i hullet och hårdbantade!

Blev så jävla kränkt och rasande när jag fick sitta där. Vem hade anmält mig? Jo, min lärare! Men skönast var när de ringde hem till mamsen för att förhöra sig om mitt tillstånd och varna henne...jodå, de ångrade sig nog allt bittert när hon exploderade och drog upp släktingars längd x vikt och om hon själv kanske rent av led av aneroxi?!

Och har jag fettat på mig de senaste åren kanske?! Nej, jag är fortvarande lika mager som alltid. Och jo då, i livet har jag fått höra komentarer om det...frågor om jag äter, om jag mår bra, att jag måste äta and so on. Och hur glad blir man då? Hur många käftsmällar har man haft redo i rockärmen mån tro?!

Man blir fan förbannad tillslut, man kan inte vara smal och frisk i omgivningens ögon tydligen. Och med tanke på alla du är vad du äter program som ständigt focuserar på tjockisar och alla de här bantar tips & trixen som existerar...så OM det nu var ett så stort problem med att vara underviktig så varför tar inte medierna upp det istället??? Kan de kanske göra ett Vi fettar på dig program, där de tar in svea rikes bengetter och på 4 veckor försöker de få dem att gå upp i vikt?! Eller Aftonbladet Hälsa...Ät upp dig -102 tips för smalisar?!

DET skulle jag vilja se, istället för att så fort en smal människa exponeras i media så dras det i larmsnöret och det ska självfallet utgås ifrån att de lever på luft, troligen psykiskt sjuka så de hulkar upp sina få salladsblad de svalt?!

Och sen så grinar fula tjockisar på the Swan...de vill gå ner i vikt buhuhu...de vill ha en ny snok... buhuhu...ja, jag vill ha ett större arsle bu freakin hu...vad ska du göra åt det då?! Släpa bort din fula nuna från rutan och spring ett jävla varv i skogen, släpp tallriken i tid? Sluta tugga skräpmat?! Ja, efter man kollat på alla de här programen...det mesta jag ser är ett gäng lata fettopaddor, som uppenbarligen VISST kan gå ner i vikt.

Men jag...jaha...ja jag går inte alls upp i vikt (ja, förutom nu då...av naturliga skäl...tittsen & kaggen väger mer & jag med det all inclusive) vart är min snuskkärring som kolla skiten? Vart e min demon som plågar mig med grönskande bord??? HMMM??? VART?! Jo, på tidningsklippen & piper...där finns dom, men va fan hjälper väl det?!

Nä...fram med fetta på dig showerna för fan...

4 Comments:

Blogger Lisa said...

word!

fredag, november 10, 2006  
Blogger RedAngel said...

Japps...man blir trött på idiotin!

fredag, november 10, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

Ska gå in å kolla i aftonbladet, men först:
Här får man veta att man missat massor i din blogg.
Jag läser och läser och skäms och läser.
:o)
-Hur i hela värden kan jag ha somnat till så inne på passagen att jag inte läst hos dig ordentligt på sistone?????????
Det är bara för mkt. Jag har blitt kånstigare och kånstigare med tiden...på tradera och på passagen..

Jag blir SÅÅÅÅ glad över att du har en liten böna i maggen och vilken superbild du fick på bebben också.
:-)
Är rörd så jag har gåshud här.
:-)
Jag fick se tidiga bilder på R då han låg i magen och vi kallade honom för *Nutte* då på tiden.
Visste inte om det var en kille eller tjej, men Nutte kändes väldigt mkt som en kille hela graviditen.
Han for också omkring och var inte lätt att mäta då.
Men det var för att de räknat fel.
Trodde då att jag vari v 16 men det var bara V 12 .

Alltså dom här som mobbar folk för att de är smala är värre än dem som mobbar folk som är tjoka.
De är ju totalt omedvetna om att de är urkorkat fördomsfulla dessutom.

Måste in och kolla i Aftonbladet när jag ätit.
Har sovit hela dan och inte käkat nåt alls.
Inte bra då man har diabetes typ 2 eller inte heller typ 1 antar jag.

Massa kramelikramar!
Ankie

fredag, november 10, 2006  
Blogger RedAngel said...

hehe...ja du Ankie, inte en käft har vågat tycka till ngt där, men på andra trådar får man läsa om att man är äcklig som smal & gud vet vad?!
Tss...äckliga kan de själva vara, jävla puckon...en människa är en människa oavsätt underhudsfett! Så det så! Det kokar fan i en när man läser om det! Och en modell på BMI 18 dog?! Happs...jag har 16 och inte fan har jag dött av att jobba asset ur led?! Hmm...?

Japps, ska bli kul det här med bönan & undrar om min känsla e rätt, viste med sonen att det var en grabb direkt & jaha nu har jag en känsla av att det är en liten brutta på G. Käkar helt andra saker & humörsväng ala PMS!

söndag, november 12, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home