MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

söndag, november 12

Dejta och bli en husmus?!

Läste någonstans för ett tag sedan att det var sååå inne att dejta en bonde, att dejtingsajterna smackat upp en egen avdelning för bönder...ja, så man ska slippa scrolla 300meter city gossar och direkt hitta gummistöveln?! Seriöst...HUR MÅNGA söker efter en egen bonde????

Teorin varför det var så hett nu var ju självfallet media då...programet Bonde söker fru och alla stressade stockholmskor sökte lite koskit i hagen efter dagens slut! Hmm...fan asså, då var min mor flera år före med den trenden, då hon försökte tussa ihop mig med någon slyngel där ute bland majsfälten i de serbiska bergen. Och likt en bergsget skutta jag i vild panik ned för sluttningarna och satte mig på första buss till morfar som bodde lite mer... betongdjungeln åt!

Hmm...mina erfarenheter av att bli jagad av ett gäng kalkoner och även en slaktad höna fick paniken att stegra...gifta mig med en bonde?! Jo tack, smelly shitt och bryta nacken av sig själv med allt jobb, kliva upp i gryningen?! Ursäkta en morgontrött....men HELL NO!
Fick ju inte leva ut mina massochistiska drag som liten...jag piskade fåren för hårt & jagade korna så de fick hjärtklappning....så näe, den trenden känns far away om vi säger så!

Och så kväker min mors vännina ur sig en dag på en promenad (i sommras) att hon anmält mig och syrran till just det programet...å vad överlyckliga vi vart på henne! Hon klucka ur sig att jo då, en bonde ska vi ha...syrran kan stå i köket och laga käk åt sin, medans jag kan bli matad av min?! Så är dom rika oxå?! (Ja, på gödsel kan tänkas och hellre fattig & kär isf)
Hon hade skitkul åt våra reaktioner när våra nyllen skiftade färger och ögonen höll på ploppa ur skallen. Vi spotta och vi svor, vi även hotade henne att kommer det något jävla brev så är det hon & morsan som få bli bondmoror....or else!

Förstår inte ens charmen med det programet...tappar intresset efter cirkus 2 minuter, har aldrig kunnat se ett helt avsnitt och ursäkta mig....men vem utav de där bönderna är en heting?! Han med fågelburret eller?!
Shit ena galnare än den andra....råkade se när jag zappade på tvn idag (eller när det nu var) hur brudarna lalla omkring på nån åker och leta efter något?! Hmm... fan vad spännande?!

Jag nöjer mig helt enkelt med att ta död på mina växter och mina barndomsminnen från juggeland där jag jagade djur på byn. Så mycket bonde var det över mig...japps, och som jag sa när jag och syrran åkte ut till middle of...ja skogen så fick vi hallisar efter ett tag och inbilla oss att vi hörde msn plonket när vi askade i en colaburk! Bara det...men jag trivs på landet, det ligger nära stan i alla fall hahahaha!

1 Comments:

Blogger Min kopp te! said...

;o))) Oh! Ha ha ha ha...igen ..du är störtskön då du skriver och beskriver..Jag ser allt framför mig..
fågelburret tror jag jag vet vem du menar, utan att ha sett nåt av avsnitten i den serien.
Han flinar som en bonnalörk också he he..
Men sickn moster du har...Hjälp jag hade blivit jätteskraj om nån anmält mig för jag skulle väl inte haft guts att säga nej, samtidigt som jag inte ens kan gå utanför dörren här hemma i verkliga livet så hur skulle det sett ut där om jag satt inne i ladan, alternativt bonnastugan.??
;o)
Jag hade därmot tyckt det skulle varit super att se dig och din syster med på tv.
Men ja du hade nog varit rätt så rastlös där och hittat på saker för att få lite liv och lust i folket, men nä jag tror du skulle tröttnat.

-Finns det nån annan serie du kan tänka dig å va mä i då?

*var har jag telfo...*
Vi skrivs..har inte tid mer nu..tihii;-))

måndag, november 20, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home