MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

lördag, november 18

Ipekko bakom ratten?!

Nu har det hänt igen, en dåre köpte sig en fin liten bil & lekte troligen rallyförare men kunde tydligen inte hitta bromsen i tid och körde därför över en morsa & en barnvagn?! Och eftersom när man ändå har foten på gaspedalen & gjort något riktigt dum så varför stanna?!
Lika bra att gasa på & sen överge bilen?!
Roligast är att smartskaftet köpt bilen dagen innan & sen överger den...oki kanske chockad av det. Nu hittar jag inte länken till det, men vafan är det med folk!
Men om det går riktigt åt helvete, är det inte bättre att kanske ringa en ambulans eller något...

Folk är verkligen tragiska egoister ibland, samma sak som förra vintern då min mamma är på väg hem & upptäcker massa bildelar på motorvägen, men hon kan inte stanna mitt där av halkan & risken att själv bli manglad, rätt va det är ser hon en bil i diket som det ligger massa snö på och ingen har klivit ut ifrån. Så vad gör hon?! Jo, som en normal människa ringer hon in det för att kolla om någon kanske vet om att det ligger en bil på taket & rent av är de svårt skadade och det gått en tid sedan med tanke på snön på underredet. SOS hade inte fått larm om det, trots att trafiken passerat hade ingen brytt sig om att ÅTMINSTÅNDE ringa på hjälp?! Tror den familjen var glada att de fick hjälp & inte frös ihjäl den kvällen!

Och herrn som mangla barnvagnen, ja det förvånar mig inte...för när sonen var tiny & satt i vagn fick man va jävligt snabb även om det var grönt på övergångsställen för det var fler gånger folk nästan körde på en än att de stannade & vintertid...amen shit att gå med en pulka på ett övergångsställe?!
Man fick ju va glad om man kom över med ett barn i pulka än bara ett snöre i handen! Det är väl tur att man har instinkter & reagerar snabbt...men ibland kan det inte vara snabbt nog om man har otur & eftersom jag själv håller på ta körkort så tänker man på sådana saker. Jag vill inte ha något liv på mitt samvete, hellre tar jag det lugnt än riskera döda folk! Och skulle jag se en olycka så kan jag inte stanna så tänker iaf jag ringa & se till att någon kan komma dit.

Speciellt eftersom jag vid en bilolycka med mina vänner insåg att man bör ha mobilen klistrad vid låret i alla tillfällen, för händer det något så är det inte säkert att du får hjälp!