MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

fredag, december 8

Julkul eller krigarjul?!


Jul nu för tiden är inte densamma som när man var liten, då var det bekymmersfritt att bara kliva upp, parkera asset vid julgranen & sen bli servad med både klappar, kakor & käk...

Nu, nu är man vuxen...nu ska man göra skinkor, ha tre meters shoppinglistor på både mat, bakattiraljer & granpynt förutom klapparna. Och man ska inte tala om att samtalsämnen byts ut, nu är det inte väder & vind utan...hur ska du fira jul, har du handlat klart, hur ska du pynta? Helst påbörjas denna utstuderade utfrågning i slutet av oktober...löver har knappt trillat av träden förrens julstöket ska dras upp, har man nyårsplaner eller löften?!

Inte undra på att man hinner ledsna en aning på det tills man når december...

Och det är ju lite tabu att bryta mot julcermonierna *S*, för man kan räkna med att ens föräldrar tar sig för hjärtat och drar sig i håret, när man lite smidigt försöker hinta om att man är stor nog att vilja skapa egna jultraditioner. My god...då får man INTE vara vuxen med egen familj...näpp, mamsen vill släpa hem en på traditionellt julkrig med allehanda syskonkärlek som plötsligt kan bli för mycket och man får mystiska impulser att kasta köttbullar på varandra & sticka skinkgaffeln i låret :P (nä, men inte långt ifrån).

Det här året tänker jag i alla fall fira hemma...jag orkar verkligen inte packa mig iväg och tillbringa halva dagen med att resa från punkt a till b. Och mellandagarna tänker jag fira i fjällen...med eller utan snö! Och vi har infört en tradition att sonen får öppna EN julklapp dagen innan, eftersom han i regel är så duktig & inte tjatar...skakar på paket eller tar livet av en med 102 frågor om vad som döljs i paket eller avslöjar för andra vad de har i sina paket!

Sonen tyckte vi skulle införskaffa en plastgran det här året?! Hmm...personligen tycker jag de är satfula och sen så måste man förvara dem hela året...dvs de tar en massa onödig plats, de luktar unket plast...så näpp! Till råga på allt såg han en röd plastgran *S*...var förbi och kolla på den...men näe fyfan vad ful....den är fulare än de gröna så...NEHE!

Jag tänker köpa min äkta barrande stinky från kyrkan som vanligt, eftersom granpengarna satsas på barn & ungdommar...så då gör man en lite god gärning samtidigt, barn som inte har det så bra kanske får åka på utflykter och lära sig mer saker om livet än att släpa fötterna efter sig & ställa till det, eller rent av har tragiska föräldrar som inte lägger ner tid på dem och kan få se att det finns hopp även för vuxna. Jag tycker att det är värt pengarna att trampa på granbarr fram till sommaren för den goda saken!

Och julpyntat hemma? Hehe...ja, jag har dammat av ljusstakarna...några tomtar har väl packats upp & ska väl se till att få upp lite juliga gardiner till helgen, stryka upp lite gardiner och dukar. Ja just det...jo, jag köpte oversized julkulor som jag hängt upp i fönstren *S*...stora som fotbollar, men jag hittade inte de där coola som jag spanat in som har ljus i sig...men men...jag överlever nog trots allt.

Nu i helgen lär vi baka, ska se till att fixa så mycket att vi kan fylla frysen så man slipper baka mer senare (om vi inte hinner tugga i oss allt hehe) & jag har en sådan tur att jag åtminstånde slipper lalla med julskinkan, den ska pappsen fixa...han är ju ändå bäst på det, så varför inte delegera ut arbetet till proffsen?! Så japps....julstress??? Icke då...sånt crap kan man leva utan & idag så ska sista klapparna inhandlas och sen kan man börja pyssla med sonen istället. Ja, jag är ju inte SÅ road av det...men så länge han tycker det är kul så tänker jag bita ihop och försöka klistra pepparkakshus och flirtkulor bäst fan...en vacker dag så kommer han ju ändå säga att du, morsan asså...nu ska jag ha EGNA traditioner vettu...så klistra kulan i pannan & lägg ner hahaha! Och ja...inte kommer jag grina för det, snarare kommer jag bjuda in mitt ass för att bli serverad & upp passad hehe...man e väl smart ;P

11 Comments:

Blogger Det Mörka Hotet said...

Ha, ha! Dina formuleringar och ordvändningar vet ju inga som helst gränser - så underbart skönt skrivet: TACK!

Äh, när barnen blir lite större så är det ändå de som tar över och fixar: här har The A-team både pyntat och pysslat och i morgon skall de...eh, VI också sätt ihop ett pepparkakshus!

Trevlig helg på er och se upp för flirtkulor - pannan!

Samuel

fredag, december 08, 2006  
Blogger RedAngel said...

hehe...ja jag vet, jag skriver ju som jag gör (och korrläser inget som vanligt, upptäckte lite fel men VEM bryr sig?!)

*S* Aha...så DU ska oxå bränna socker & klistra ihop fingrarna utan att svära högt?! Ja, det e ju underbart...för att inte tala om glasyren...slutar med att man e vithårig, ÄKTA tomtemora bara så där!

fredag, december 08, 2006  
Blogger Dead Dog Texture said...

Kyrkan och utflykter med barn???
Det vet man hur det slutar.
Finns det någon präst som inte pillat på ett barn?

Ok, ett par kanske. Men det är fan lika ovanligt som odopade väktare.

lördag, december 09, 2006  
Blogger Dead Dog Texture said...

Snart jul. Tar tillbaka allt elakt jag skrev om präster och knulla barn. Präster är justa killar i morgonrockar. Men Carola är ett rövhål. Det är säkert hon som sprider alla dessa rykten.

lördag, december 09, 2006  
Blogger Dead Dog Texture said...

För säkerhets skull så tar jag tillbaka det jag skrev om Carola. Carola är en fin människa och jag älskar henne mer än livet.

lördag, december 09, 2006  
Blogger Dead Dog Texture said...

Nu tycker jag självklart om LIVET.
Menade inte alls att Carola är bättre.

lördag, december 09, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Jajaja...nu är det väl inte katolska präster vi snacka om & herregud, Carola?! Ja du, då är livet högre värderat må jag då säga än någon som vrålar!
Och sen när gilla du ungdommar, din gamla gubbtyv?!

Skickar tomten till dig eftersom du vart såååå schnäll!

lördag, december 09, 2006  
Anonymous Anonym said...

Haha Min kära Make letar med ljus och lykta efter en vit julgran...Men jag vette fasiken om jag släpper in den...Den är sååå ful....

måndag, december 11, 2006  
Blogger RedAngel said...

Hmm...ja det verkar ju tydligen vara manlig åkomma att ha udda taste på granar?! Min börjar tidigt...stackars hans fru hahaha!

Fast...jag har en vännina som har en vit gran, typ ngt grenverk med lampor...inte plastbarr på. De e rätt cool, men dock inget att pynta på utan bara som en solitär liten pläs i ett hörn *S*!

måndag, december 11, 2006  
Anonymous Anonym said...

Han hittade en...på plantagen...
Den får stå i förrådet....

tisdag, december 12, 2006  
Blogger RedAngel said...

hahaha...damn, så han lyckades släpa hem den?! TACK Å LOV så kan sonen inte köra bil & hämta röda granar, för då hade jag allt grinat *S*

onsdag, december 13, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home