MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

torsdag, december 7

Mer iaktagelser på mina trippar...

Idag åkte jag till lågprismeckat i Länna, för att inhandla ytterligare lite stuff på mina kära listor... och vad ser man?! Man möter sina landsmän...ja de mer nyimporterade kanske, inte de som kom på 70-talet som har anpassat sig till svensk standard eller glider omkring i jumpakläder och sånt (alla vet att juggar har minst EN addidas overall & ett par shiny VITA jumpadojjs).

De "nya" som kom på 90-talet går lättast att känna igen på så vis att när de ska shoppa på meckan så klär de upp sig som de skulle på gala afton runt stureplan, fast med de lux-topping hahaha... a shit, det kommer tre pers, välklädda till tänderna och man mer kan tänka affärslunch outfit än rusta shoppers eller willys barn. Det är väl dom och syrianer som har en förkärlek till det extravaganta i udda tillfällen.

Kan väl förstå de nya juggarna på sätt å vis, jag menar efter kriget så var det magert bland shoppinghyllorna...så att komma hit och inse att saker faktiskt ständigt finns på hyllorna har väl traumatiserat dem så pass att efter 10 år så tycker de fortvarande att det är ett festligt tillfälle att klä upp sig till?! Känner ju tex tanter som fortvarande bunkrat upp tex tvättmedel som en smärre minilivs hemma, av ren vana...det är ju oxå en form av krigsskada. Men de yngre generationerna borde väl ha anpassat sig tills nu *L*?!

För jag har lite svårt att se framför mig hur östermalms gängen klär upp sig som till en mottagning och drar ut till lågprismeckan för att shoppa...inte ens när de springer på NK så ser de ut som det. Så...jaa...jag tolkar det som ett mysko komplex istället, eller möjligen så är de ute efter att sprida lite royal glans & fägring bland alla täckjackor?!

*S*....ja, det ser faktiskt lite komiskt ut att komma trippande i väääärsta outfiten och bruden kommer med håruppsättning och make för en afton på stan (eller har jag sunkat ner mig?! hmm...knappast, äger ingen adiddas, dock en champion...är väl bäst för fan *S* så låt det bli känt)

Fick som tur var tag i sista boxningssäcken på rusta hehe...så nu ska det sparras på som fan efter jul, ska smyga och sno säcken när sonen är i plugget och köra lite. Kan behövas faktiskt...

( fast de där handskarna som ingick...höhö...de kan man ju använda att ta ut varma plåtar med möjligen & se där...nu får jag användning av mina powertools oxå när jag ska få upp säcken i taket)

2 Comments:

Blogger Dead Dog Texture said...

Folk från landet klär upp sig som bara den inför en shopping tur till storstaden. Ser ut som baltluder* och vi ska inte prata om hur tjejerna ser ut.


*Baltluder, inget illa menat. Ni är fan bäst och har min absoluta respekt. Bara en liknelse och jag kan inte nog poängtera hur mycket jag uppskattar och tycker om att ni baltluder ser ut som baltluder.

lördag, december 09, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Ja, det brukar vara så hos oss med, BÖNDER kallas det...de lever i illusionen om storsändagar och familjebadet oxå, kan antas! Lite stenålders sådär...dra fram finkostymen å allt!

Baltluder??? Hmm...såg sånna på båten och vad ska man säga?! När de försöker klä ner sig för att inte uppmärksammas (eller vad just den damen tänkte) så ska den vara fotsvid klänning som givetvis upplyftes för små tonårsflickor i hopp om dra nån kosing av en lesbian eller kanske bara fläka ut musen för folks matsmältning (kan ha vart en fin baktanke, vem vet)...så kom syster serb med maten och...(oj vad baltiskan sprang när jag veva med smörkniven)sen var det slut på det roliga må jag då säga & damen uppsökte tradarchaffisarna för att veva på musen till kaffedasken...kasen...vafan heter det?! Blir ju såååå förvirrad!

Don´t tell me about the sluts *S*

lördag, december 09, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home