MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

söndag, september 24

Trillat på skallen än elle???

Ah just det...kom på så här nu...håller på spanar runt lite på hemsidor för att prångla ut mina små alster, så för att ha en uppgift om priser så har jag spanat på sidor som säljer konst.

Och...vissa människor lider av ett sådant storvansinne att det är sanslöst, såg en jävligt uggly...för att inte säga "inbilla du dig du kan måla" tavla...en apa hade kunnat göra ett finare verk än vad den här dåren gjort.

Och själva grejen som fick mig att häpna var priset för skiten... snacka om övervärdera sin konst...50.600 spänn?! My god och det var en liten sak 40x50cm...så hur man kan lägga det priset förvånade mig, det är en komplett okänd person, inte fina utbildningar eller diplom eller utsällningar eller något sådant som kan få en att tänka Aha...okej!

Shitt va folk kan sätta priser...inte bara den här extrema konst(-ig-)nären, samma sak som när man var på Öland, värsta priser på absolut...inget...berättade väl om önos syltburken med en målad blomma på á 600 spänn eller vad fan det var! Eller värsta pinsama...inte ens min son målar så uselt (och han har INTE ärvt mina talanger om vi säger så) i paint, som de printat ut och slängt ut Huldas gamla bild ur ramen, för att sedan ta cirkus 2000 spänn?!

Eller så är jag en idiot med samvete, som aldrig skulle kunna sälja till värsta överpriser...kanske ska lägga mina tavlor på 80.000 bara för att spela speciell?! Fan, man kanske blir miljonär på ett par tavlor...kan ju öka priset ju fler som köper?! Kanske ha budgivning på dem??? Ååå multi miljone och dollartecken i asset kanske kommer snart?!

Ska ta ett frimärkstort papper...dra 3 sträck och sälja för...mnjaa...vafan sägs om 45.000?! Sen kan jag spilla en droppe cola på det och voila...det är ett seriöst och djupt verk, skildrar fattigdomen på stäppen, svälten...ja all världens jävla olycka, sen döper jag den till...hmm... låt mig tänka....Los Locco Bimbos Stäppsvält?!

Mohahahaha...nä fan...jag borde bli en surmufflad konstkritiker *S*...använda sånna uttryck att de inte riktigt fattar vad man menar, så folk blir tveksamma när man placera nått i fittosa kategorin tex *ASG*....och ja då, jag är helt nykter...möjligen trött...men aaah behövde bara säga mitt om vad jag sett, speciellt då det finns folk som är så grymt duktiga men säljer sina grejer för 3000...fast DOM skulle kunna ta 50...då tänker jag så det knakar & ryker!

NATTINATT för sista gången å om blogger nu inte har sin outage...för då kommer jag GRINA om jag måste skriva om...för då skiiiiiter jag i det akej...

2 Comments:

Blogger Min kopp te! said...

Los Locco Bimbos Stäppsvält?!

hihihihiii:-)
Ja man kan verkligen undra vad folk håller på mig när de ska prångla på en sådan konstig smörja.
På tradera finns det såna där ibland och nu är ett en firma ,tror jag som säljer kopior på alla kända konstverk och de är SÅ jäla snygga och kostar runt 7-900 spänn bara.
Jag ska köpa några såna sen då jag får råd.
Och som sagt.
En av dina tavlor vore inte helt fel!
De är fina tycker jag.
Nu var det ett tag sen jag tittade så jag ska göra det.

Bästa kramen!

tisdag, september 26, 2006  
Blogger RedAngel said...

Ja, jag hittade en sida som drar upp snygga prints på dukar...nästan som man funderar på att köpa en...eller en serie på 3, man kunde välja size å alles.

Inte så tokigt, lite roligare än "ikea"konst eller sånt där från gallerix, mio eller andra ställen som säljer lite crapy stuff

hehe..tackelitack...ja jag e väl rätt duktig för att va självlärd ;)

tisdag, september 26, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home