MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

lördag, september 23

Knarkbantare...strange folk med dumma ovanor!

Sitter i solen och bläddrar i tidningen, råkar fastna i ett repotage om kändisar som tuggar adhd medicinen Adderall?!
Hmm...man tuggar i princip affe fast som man kan få utskrivet på recept och lite lögner?! Friskt eller?! Och varför man gör det är för att banta?!

Folk är så sjukt lata, istället för att se till att röra på arslet och kanske käka lite mindre så...mmm tar man lite knark istället, för det är ju enklare?! Inte för att jag blir så där direkt förvånad över det, alla pundare är ju spinkiga små historier...det vet man ju, det har man sett i alla dessa år.

Men att vara så äckligt lat, och snackar vi kändisar som just artikeln handlar om...så är de ju knappast så fattiga att de inte kan anställa en personlig tränare som piska asset på dem och ser till att de tappar sina kilo i ett naffs utan att riskera diverse andra problem som droger för med sig.

Men även vanliga okända människor knarkbantar...vet att mina ögon nästan ploppa ur skallen på mig när min vän som bor i Italien berättade om henne och hennes vänners senaste "diet" och hur bra det var. Hon roade sig med att kokainbanta?!

Åååh det var så bra det där, man blev inte hungrig och man kunde parta hur mycket som helst!!! Jo, visst...skitbra, för det är väl det livet går ut på...snorta skit och sluta äta till förmånen att kunna festa i storlek 34/36 eller rent av mindre storlek??

Kom ihåg när hon berättade det, blev skitförbannad och smacka till henne, kalla henne för massa saker...för fan, bara för hon lämnat sverige så ska hon väl inte frångå sina principer och bli en korkad pundare?!

Hon fnissa på och berättade att hon höll på pinka ner sig när hon passera tullen på arlanda...de hade hundar på plats just den där gången och hon hade en sedel i bakfickan där det fanns rester kvar och lite pulver, hon hade kallsvettats och trodde hundarna skulle få upp spår på det?!

Smart brud...men så klart, hennes klassiska förklaring var ju som alltid...du har ju alltid vart smal, så du kan inte förstå. Du kan ha alla kläder du vill. Hmm..sure, det stämmer väl men still... jag kan parta på krogen nykter eller berusad, har inte de komplexen att jag är i behov av att droga mig BARA för att ha kul?!

Dejta en snubbe en gång, som oxå berättade att han roa sig med droger då och då?! En gång om året baaaraaa...?! Jaha, och varför bara en gång om året istället för aldrig?! Hmm..jo asså några polare och bla blaa...man bara jaha så du menar att du är så klen att du inte kan stå emot det, av vilken anledning gör man det en gång per år endast? Vad skulle hända om du träffa dem oftare? Skulle du partyknarka då eller?! Ehum...?

Han hade inga vettiga svar att ge, för det är ju rent idiotiskt att hålla på med sådant. Visst har man fastnat i det, så det klart...kan vara svårare att ta sig ur, det ska ju motsvara en cigarett abstinens x10 och då förstår man att det är nog svårt som fan att lägga ned.

Nä, jag är inte drogliberal alls och blir bara irriterad på folk som vill berätta hur "bra" det är och att det är okej ibland?! I mina ögon är det inte okej ever...och för att BANTA med det...men ditt lata fetto för fan, rör på dig istället för punda...

mmm...det var väl det jag hade att tillföra idag, för nu ska solen tillföra mig lite värme och färg ;)

2 Comments:

Blogger Min kopp te! said...

Håller med dig fullständigt.
De bränner ju ner kroppen inifrån när de gör på det där viset med sin ämnesomsättning:-/

Men jag måste bekänna.
När jag var 16 17 hade jag knarkromantiska ideer för mig och tyckte att det var coolt att vara en outsider med dåtidens "klädsamma paltor" på mig..(man såg exakt ut som en pundare)

Försökte impa på min bästa jobbarkompis och ringde till henne kl 7 på morgoen då vi tagit tjack på jobbet, jag och en snubbe...
Ja herreguuud..
Hon blev INTE imponerad av mig och tur var ju det.
:o)

Nu är partajandet slut och jag som gick upp med tuppen i morse är också slut och ska sova strax.

-Undrar bara hur det går med hemside-grejset osv?
Massa kramelikramar!
Ankie

lördag, september 23, 2006  
Blogger RedAngel said...

hehe...ja du Ankie, oki jag vet att det är rätt vanligt bland de som senare i livet fått diagnos på adhd eller liknande att de "självmedicinerat" innan det konstaterats, de har blivit lite pundish.

Så i dom fallen kan man förstå att kroppen hittat sin egen väg till vad den saknat, eller hur man ska säga.

Men att sätta igång och "fin-knarka" av de andra anledningarna är ju ren idioti på hög nivå! Och vilken TUR att din vän tyckte det var dumheter *S* vem vet annars hur det hade slutat! Och just den adhd medicin som de nämde i artikeln har ju massa biverkningar så snart trilla väl halva hollywood av pinn för de är så ego!

Håller just precis på att spana på lite program och på olika designs samt funderar lite vilka funktioner jag vill ha.
Har precis hittat lite saker som verkar intressanta, kollar även på konstsidor...såg en tavla som i princip en apa kan kladda till och VET du vad de sålde alstret för?! 50.600???
Nu snackar vi en okänd, outbildad och ej ens haft en ynka utställning???

Folk är fan störda i skallen...eller värst kanske de som håvar upp så mycket för nått plotter som deras barn säkert skulle kunna göra bättre hahaha...nä men seriöst, höll på svimma baklänges och måtten var bara 40x50cm?! Okej en svinstor grej, kanske målad på sidenduk eller nått...men det här var i hästväg hahaha!!!

Så japps...ska börja sälja alster på sidan hade jag tänkt, men 50000...vette fan om jag ens skulle överväga att lägga mig i den prisklassen?! Eller så kanske jag bara är dum i huvudet och borde göra det, men det känns... sjukt dyrt?!
*S* Kanske underskattar mig själv...vette fan, ska ge dig sidans namn sen när allt är klapp å klart! Så får du berätta vad du tycker. *S* Jag å alla mina projekt...just d gilla din shoutbox, kanske ska ha en sån med, eller nån form av gästbok?!

söndag, september 24, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home