MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

måndag, september 11

Blogga på aftonbladet?

Kollade läget där en gång för ett bra tag sedan...men för att joina dem så behövde man fylla i en massa personuppgifter & det är jag som jag sagt tidigare inte pigg på. Samt när jag läste om vilkor och grejer så insåg jag rätt snabbt att där kommer man inte få uttrycka sig som man vill... för det kan gå emot deras policy eller ideal va...och en annan vill klottra om allt och som jag känner för det.

Sen råkade jag se att de inte uppskattade bloggen "mitt liv som hora" här om dan (eller...ja jag tror den hette så, har iaf läst den flera ggr tidigare), om hon önskade finnas kvar som blogg så skulle hon inte få ta emot kommentarer?! Hmm... I see, är inte det halva grejen med bloggandet...att få komentarer, åsikter eller feedback på det man skriver?!

Och...smartisarna tyckte lite att hon kan ju rent av få kunder på det viset?! Så arbetstillfällen vill de inte länkas samman med *S*...illa illa, inte för att jag tror riktigt på just det...med tanke på att hon skriver om hur fachinerad hon är av sitt skådespel och att hon borde få Oscar! Eller visst fan var det där jag läste det? Fan...det finns ju fler horor som bloggar...men hell, jag tycker att de oxå ska få blogga och få komentarer.

Det är ju alltid intressant att se in i andra människors liv, oavsätt yrke. Och så klart fanns det moraltanter som svamla om att koppleri är olagligt and so on, så det klart aftonbladet skulle ta avstånd hit & dit?! Men i moderna tider...varför det? Yrket existerar...har alltid gjort, men att klottra om det...är det omoraliskt då? Och alla blaskor är ju beroende av att sälja storysar om allt möjligt och ibland så hittar de på lite extra najs sensationsrubriker som inte ens överrensstämmer med vad man läser.

Nu ÄR det en hora som SKRIVER om sina TORSKAR och sina tankar kring det...hur fel är det?! Precis som när Tone visa tittsen så blev det ramatjut...men i nyhetssoffan sitter en flicka som visat mer än så?! Jävla dubbelmoral jämt...det är okej om aftonbaldet skriver att de bustat en bordell, men inte om en hora skriver om sitt liv? På deras blogg?! Och OM hon nu skulle råka få en kund av det...HUR fan vet de att just pga bloggen så fick hon en extra inkomst? Hon har tydligen redan en hemsida som de upplyser om...man kan googla och hitta henne?! AND???

Så på aftonbladets blogg är inte vem som helst välkommen att blogga...och tänk så här, för att se det från en annan "laglig yrkesgrupp"... en snickare bloggar där, har en hemsida som man kan googla fram...han får kunder via bloggen?! Så aha...ska han oxå få komentarsfunktionen avstängd elle?? Och...tänk om han då får betalt svart då? Vet aftonbladet om det? Främjar de svartarbetare istället???

Jävla löjligt må jag då säga...horor är oxå människor trots allt! Så aftonbladet förtjänar en spark där bak tycker jag, de tänker som kaffebordsrasister!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tycka vad man vill om horor men det är intressant att surfa runt bland bloggarna för man kommer i kontakt med extremt olika personer och det är kul!

måndag, september 11, 2006  
Blogger RedAngel said...

Men eller hur, personligen skulle jag aldrig ta ett sådant jobb hur illa livet än såg ut, men det är deras val och jag tror ändå de gör sig själv en otjänst i längden...trots de snabba pengarna!

Myten om den glada horan tror jag inte på, men jag tror ändå på att tankar ska vara fria och att man ska ha rätt att skriva om precis det man önskar!

Och...tidningar har dokumentärer/intervjuver om horor (mitt x sålde tex en sån till en tidning som de gladerligen pynta för), så jag ser inte felet att låta dem blogga fritt...säga sina egna ord om det!

måndag, september 11, 2006  
Blogger Chribbe said...

Välkommen till 1984...och värre kommer det bli. Censur suger.

tisdag, september 12, 2006  
Blogger RedAngel said...

Det är så låg nivå på det där... så aftonbloggen suger stenhårt om de ska lägga sig i om sådana saker!

tisdag, september 12, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home