MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

måndag, september 11

www.Sälj_ditt_hem.imorgon

*S* Med tanke på tidigare inlägg om rens & sälja stuff, samt Ankies kommentar så aah...ska busta sanningen om när jag gjorde det stora misstaget att smacka upp en annons på överflödiga lyxprylar som dammade i mitt hem! En skräckblandad upplevelse att sälja saker...

Likt det här med att byta lya & få diverse mysko samtal från folk som hitta på en egen annons... på samma vis funkar det tydligen då man ska sälja saker. Är fortvarande impad av vad som slår till hos folk när de ska "fynda" eller vad man ska säga!

Skulle sälja av lite objekt...kan tyvärr inte berätta detaljer, eftersom min mor skulle skära halsen av mig och bli galen om hon bara visste...hehe...men anyway. Annonsen blev publicerad och med den så tog husefriden slut och mobilen förvandlade sig till...en hysterisk alarmerad vibrator som ständigt tjöt. Smart som jag var så aktiverade jag ett annat simkort för just det ändamålet...så sen kunde man klippa det i bitar när man sålt allt, tacka gud för det!

Hade 3 objekt till salu, inte hela mitt hus.
07.02 -E hallu...dy sälja matta? Äkta matta oxå?
Någonstans från dödens dal formulerades orden: -Eh, vart brinner det?(min standardfras om nån ringer svintidigt) Vem är du? Vad schnacka du om?
-MATTA?? Du sälja matta? Din annonsen dy vjet!
-Står det MATTA där kanske?
-Nee...men jag tänka du kanske HAR, sen dy kanske har sånna dära silverbestick?
-Nu tänker jag så här: NEJ, JAG SÄLJER 1, 2 och 3 okej kompis!
-Är dy säker?
Ett dovt morrande och tänkta svordommar cirkulerade som en haj i mitt sinne: -JA DET ÄR JAG, *KLICK* å så var det samtalet avbrutet.

Jaha...och så där höll det på, sen ringde det ett par uttråkade arabiska hemmafruar med minst 5 barn i bakgrunden som ville komma och titta hon å vänninan med deras barn ville komma över, gick det bra?
Hmm tänkte jag, ungarna förde ett jävla liv i bakgrunden och viljan att sälja dalade ner till underjorden, geniala jag kom på utlänningar+hund=hehe terror! Så jag sa du...du tar väl inte med barnen va? Asså min hund gillar inte barn, det är en stor vakthund så...asså om du kommer själv så kan du titta, smart som jag är så tecknar jag komandot skall och min rottispärla låter som en hel jävla hundfarm varpå damen inte va så sugen längre.

Mohaha...sorry, men jag vill inte ha en freakin cirkus hemma, jag ville prångla ut grejerna smidigt, inte leka välkommen till min butik...ta gärna tre varv!

Sen kommer min bokade 5i5 potensiella kund (då har jag slutligen vrålat att NEJ jag säljer DE TRE SAKERNA så man nästan tappa rösten hela dan). Damen ska spela smart och få ner priset...pressa handväskan mot bröstkorgen *S* du är jag känd som Araben nere i marocco eftersom jag dealade med säljarna tills de grät, men...fick mina prylar till ett extremt bra pris, så gissa hur det gick?!
Hon spela skitsmart och skulle "ringa en vän"...BAH, sa till henne ring vem du vill, jag har fler köpare så det är bara take it or leave...priset är bra och varan är hel som du ser, akej!

På vägen ut ser jag att det glimma till i ögonen på damen...hon tvärnitar så hennes man som konkar på sak nummer 2, tätt bakom... får en smäll i solar plexus och ser skitglad ut, not! Åh men du..vilken snygg lampa? Vad ska du ha för den?

Mohaha...damen måste ha vart en undercouver antikdäckare på jakt efter att blåsa nån stackars intet ont anande fibbler med för mycket saker hemma, men tyvärr...den här prånglerskan hade stenhård koll på läget, log och sa att...du den har jag fått av Farmor och jag vet vad den är värd, så den är INTE till salu. Sen börja hennes ögon zigzaga över lägenheten med någon form av radar & prisscanner...vad mer kunde hon hitta?! Hon fråga sen om jag hade något mer att sälja?!

Damen kunde knappt slita sina giriga ögon från lampan...komplimangerna hagla medans jag sakta såg till att de maka sig mot utgången, hon la en komplimang om mina gardiner, man bara oki tack...hej då...gå nu...nästan en dregelsträng när jag slutligen kunde smälla igen dörren!

*FNYS* folk är fan ta mig ha-galna, i princip så säljer du en sak...men du skulle kunna tömma hela huset av bara farten...när den där fynd-ådran börjar pumpa så vill de ha allt, ALLT säger jag!

Så japps...nu har jag en ny hög att sälja...frågan är bara...pallar man med det?!