MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

fredag, september 22

Hon eller Han?!

hehehe...bjuder på en till sköning, tycker att bägge alternativen var bra, så ser ingen vinnare i detta lopp tyvärr!

En språklärare försökte förklara det här med tinget "kön" för sina elever. T ex, sa läraren, benämns båtar, flygplan och orkaner som "hon".
En av eleverna undrade vilket kön i så fall en dator skulle vara. Läraren gjorde detta till en gruppuppgift och delade upp klassen i två grupper - killar för sig och tjejer för sig.

Uppgiften var att ge datorn ett kön och motivera varför.

Tjejerna kom fram till att en dator definitivt är en "han" eftersom:
1. Han kan en hel del, men vet sällan hur han ska använda sin talang utan att få instruktioner.
2. Det är meningen att han skall hjälpa till att lösa dina problem, men hälften av tiden är han själv det största problemet.
3. För att få hans uppmärksamhet måste du först sätta på honom.
4. Så fort du skaffat dig en vet du att om du bara hade väntat litet längre skulle du kunna hittat en bättre modell.

Killarna, å andra sidan, ansåg att en dator är en "hon" eftersom:

1. Ingen, utom hennes skapare, kan förstå den inbyggda logiken.
2. Det språk en dator använder för att kommunicera med en annan dator är obegripligt för alla som inte är datorer.
3. Minsta lilla misstag lagras i ett långtidsminne och kommer att ställa till problem långt efteråt. 4. Så fort du har fastnat för en, kommer du tvingas att spendera halva lönen på mer eller mindre nödvändiga tillbehör

4 Comments:

Blogger Min kopp te! said...

Röstar för att datorn är en hon alltså.
;o))
Tack för berömmet asså!!!
:-)
-Du vet att du kan kolla i koden (klicka på templates)och byta ut de filerna som finns där, mot bild-filer som du själv gillar?

Du behöver bara ladda upp bild-filerna till nåt ställe som tillåter direktlänkning och jag tror att ImageShack är ett sådant t.ex eller utrymmet med hemsidor du fått.
-Sen skriver du in den url:en i stället för den url som blogger skrivit före.

Annars kostar en plats på webhotel bara 100 kr för 350MB /år.
;-)
Där jag hyr menar jag då på Manufrog.com

Nu kokar kaffet och äggen kokar också.
Massa kraaaaaaaaaaam!

fredag, september 22, 2006  
Anonymous Anonym said...

En dator är varken hon eller han...en dator är ett DET...ett monster som förtär en genom att aldrig fungera som den skall. Enda gången man kan lita på att en dator gör det den skall göra är när hårddisken kraschar...man förlorar all data...det kan man åtminstone lita på.

Nu låter det kanske som om jag skulle vara en bakåtsträvare och totalt datorfientligt inställd. Men eftersom jag arbetar med datorer, servrar och nätverk, ja, jag är ju nätverkstekniker. Och att detta varit mitt yrke de senaste 10 åren. Dessutom så har jag pillat med datorer sen 1979 och alltså hunnit med en hel del olika datorsystem genom åren. Så ja...jag kan nog sägas kunna en hel del om datorer...

Men att jag skulle vara fientligt inställd till datorer stämmer inte...jag hatar dem och önskar att jag aldrig kommit i kontakt med en...

Så känner man efter en dag på jobbet... ;)

fredag, september 22, 2006  
Blogger RedAngel said...

Ja Ankie, jag ska sätta mig ner en dag & fixa till det...för jag känner oxå för en förnyelse på bloggen.
Känns lite trist med standard formaten som finns. Hade ju en plan förut & bilder...men så klart bytte jag burk å nu vette katten vart mina bilder flög sin kos!

Damn, det var ju bra pris på hotel...fundera på lägga upp en hemsida "proffsig" sådan med lite stuff...tavlor till försäljning & sånt. Kollade på två ställen där man oxå kan sälja sin konst på nätet, men måste måtta och plåta om det som ska ut till försäljning isf! Men jäklar hur prissättningen på alster ligger...rätt saftigt för vissa i mina ögon billiga grejer :)

fredag, september 22, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Ja du mumlish...datorer är till för att älska & hata!

Eller pinka på tangentbordet så får man en egen fyrverkeri show hahaha

fredag, september 22, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home