MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

lördag, augusti 12

vaddå? vilken ALEXA???

Har lekt med mitt WHO d fuck kollar min blogg...så fick man en hit på alexa? Ursäkta, är inte det ett virus? Nehe...det är värre än så, det är MOBBING!!! Så klicka man & får diagram, så bara nä du lilla gumman, asså du finns liksom inte på mätningarna så ta din särblogg & dra! Du är icke most wanted?! Måste vara fel på kopplingarna, säger mitt alterego Stjärnan!

Så bara Bild kommer snart?! Hm...blir det före eller efter jag får ett tinywiny diagram eller?

puppyass.blogspot.com Avg. Review for blogger.com: Traffic Rank for blogger.com: 19
Explore this site
Overview
Traffic Details
Related Links
Sites Linking in

*S* Hitta lite kul bloggar som jag inte hade en aning om att de va här & nosade...och ni undrar om jag är uttråkad idag eller? Jo då, lite lätt...skulle kunna hänga ut sonen i stortån på balkongen snart, idag har vart en "jag klistrar mig vid mammas lår" dag, vilket då innebär att man ska göra en miljon saker med han.

Min digra dag har bestått av: Tvättstuga,städa, samtal, dra några mail, fika med syrrorna -självfallet varpå de ska ut & festa och undrar om man ska med...och den andra som har sin nere i jugo uppenbarligen glömt att sådant skall meddelas i tid så man hinner smöra ner en barnvakt, så jaha stuck at home idag igen.

Sonen har roat mig med att: studsa en basketboll inomhus, helst brevid/bakom mig...tills man känner att det är mars i frysen, nästa.

Han har akompanjerat detta med sina storslagna visioner om att jag skall köpa honom: en macBook modell 24.000, fast han kan ju iofs ta den som kostar 19.995 (tack hjärtat...så snällt) han har sökt av blocket & placerat 416 lappar på olika moppar & crossar han tycker skulle passa hans image som "the babemagnet". Han har hittat radiostyrda bilar, som han vill att jag ska beställa...jo då, jag är RITCHBITCH...vi tar allt idag, inga promlem sine...

Han har gjort specialbeställningar, som inneburit att jag stått vid spisen likt en sann rödkindad hemmafru! Han har tjatat tills han fick pengar & köpt massor av godis -misstänker helt klart en socker OD som sedan yttrat sig i fler briljanta tankar: Mamma ska spela schack..eller hur, som om jag ens fattar hur man gör & herr evil mastermind upplyser en...UNGEFÄR när han skriker schack matt!
Han har släpat fram sitt pokerset & inbillat sig att vi ska köra hold em, precis när jag satt i telefon och för övrigt så vet jag inte heller hur man spelar det...vad hände med stress, finns i sjön & tabla??? Va? Måste det vara poker jämt & ständigt?!

Och han har tvingat mig att kolla på MIB...nån krigsfilm fick jag genomlida idag igen, som fick mig att tyst snyfta i kudden & bara mmm va bra film, jo då...818:e gången & alltid lika bra, undrar om handlingen kan ha förändrats idag månne? Inte det nej nej.

När jag övergav han i soffan, för att leka lite internetnörd så...jo då, drar han på sig MP3 och sjunger högt & ljudligt sina hiphop & gangstarap favoriter, försöker med att blänga ner han...för att få kontakt & han skall dämpa sig....funkar bra eller??? NEJ.
Vinkar & bär mig åt...men totalt ignorerad & jo då, han höjer rösten...vrålar...oj då nu var det visst en hårdrockslåt som skreks ut...förbannade moster som gett han den! Har hört den så man mår ILLA!

Vid sådana här tillfällen skulle det sitta finfint med en krogkväll, en flaska whiskey & ett mörkt hörn, så kan man betee sig som en riktig snorunge & peka finger till dansanta fyllon som försöker dra i en eller konversera halvt dreglandes, i någon underlig form av manlig kontakt med kvinna-modell forntid.

Sen sitter mamma & dumstirrar på en med fånigt leende & undrar när man ska fixa ett syskon till den lille prinsen? Jo, mamma...rent-a-baby förmedlingen har inte öppnat i sverige än, men så fort de gör så...så lovar jag att jag ska hitta något gulligt!

Och jo då, som den obligatoriska juggemodern så har förfrågning av bröllopskort gjorts, och på det svarar vi, jooo då...den dag jag halkar & landar på skallen så kan jag väl ordna med det med... blir väl ungefär när förmedlingen öppnar!

Tyvärr my friends, alla dagar är inte rosenskimmrande och fluffiga...vissa känner man sig mer som en gremlins & önskar sig några sving i takkronan medans man beteer sig som ett riksmongo när man får nog...det är inte alltid gulligt när barn lärt sig säga Mamma, helst utan att ta ett andetag utan köra flera på raken...bara IFALL man blivit hörselskadad eller något sådant!

En begynnande huvudvärk blomstrar...och nu skall jag allt logga av & lägga av :) annars blir man en bitter surmuffla en vacker dag....men DAMN det rycker i kroggenen...jag vill FEEESTA NU, idag vill jag INTE vara hemma...var ute sist i våras för helvete!!!

6 Comments:

Blogger Min kopp te! said...

Näe asså! Du behöver få komma ut å festa.
Jag anar dock en stor kärlek till din son bakom beskrivningarna.
Jag myser åt ditt inlägg varenda bokstav.
Barn , tonårsbarn också, är så himla söta i sättet tycker jag och en vacker dag är det tyst hemma och då kommer man minnas och sakn.

Det där då de säger mammamammamammamamma utan att andas t.ex.
;-)
Kramisar på dig!

söndag, augusti 13, 2006  
Blogger RedAngel said...

Idag är han inte så söt alls... *S* eller jo, lite då om han bara kunde sluta tjata & använda andningspaus mellan ordet mamma, inte repetera det 17ggr i följd!

Ja, jag börjar bli lite rastlös nu...måste få göra något "själv". Fast okej, åker ju snart på en kortis resa alone då...men ändå!

söndag, augusti 13, 2006  
Anonymous Anonym said...

This years love it better last, heaven knows it's our time, i've been waiting on my own to long. When you hold me like you do feels so right, start to forget how my heart get's torn...

Natti Red

söndag, augusti 13, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Nisse då, är det en sång eller? Misstänker en nattsuddare slog till ;) hoppas du hade najs på festen!

En annan...mm...fick ju sitta hemma lixom :´( meeen nu drar jag till söderns höga höjder för att umgås med min lilla vännina så...ah genast känns det bättre hahaha...närå...såg du pipit på msn, men drar av ljudet så aaah missa dig!

söndag, augusti 13, 2006  
Anonymous Anonym said...

Ingen missar mig Red...INGEN! *S*

måndag, augusti 14, 2006  
Blogger RedAngel said...

ehum...nähe Nisse...bara jag då, men jag e ju din favvo i cybern så du förlåter mig ALLTID...or ELSE!

måndag, augusti 14, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home