MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

fredag, augusti 11

förblindad...eller bara förtappad

Sheit...drog en repa i modeträsk bloggarna & kan inte direkt påstå att jag såg nått som får mig att ens lyfta my bony ass från stolen, i någon form av euforisk shopping anfall.

Så läser man om nya trenden med lite förkorta byxor...??? SAY WHAT?! Är det något som jag avskytt sedan jag var liten så är det folk med för korta byxor, väntas högvatten nu eller?! Ja, det & alla ballerina skor ligger på min för evigt utelista *S*.

Sen råkade jag hamna på en annan tjejs blogg, där hon visar lite olika plagg...vissa helt galna kombinationer, så ser man en outfit, skitgulligt romantic oldstyle puff-fluff (iofs skulle jag never ha på mig, men gulligt på henne) och så scrollar man & råkar se SKORNA?! Men damn shitt woman, är du BLIND??? En toffelliknande platfotssandal anno 1998 pryder hennes fot?! Snacka om att man krashlandade med synen.

Jag har jobbat med kläder många år, så visst är man lätt skadad...men helheten...det är fan en stor grej om man ska bära upp något & leka trend. Och när man skådar alla dessa uggly hängsel shortsen från HM som halva stan tryckt sina ass i...mohahahaha...nä fyfan, det må vara en trend men vem sa man ska hoppa på alla tåg?!
Och min senaste tripp till stan orsakade en lätt skada på hornhinnan & brett flin på läppen när en liten tjej passerar i något hon säkert tolkat som trend, fast...jag vet inte antingen räckte inte veckopengen eller så fattade hon helt fel...men till sina shorts hasade hon likt en bergsturk med ett par neongröna plastträskor modell jag jobbar på en trädgård?!

Och det här med tingeltangel runt halsen...ja du...att plocka fram gamla halsband från dagis är icke gulligt, nätt & jämt att man kan komma undan med sina egna barns. Själva kombinationen av allt det blev...fel liksom. Tyget på shortsen, modellen på dem...NEJ!

Jag klassar mig inte som modediktator eller självutnämner mig som faschionista...men dock vet jag vad stil är, tyvärr hör jag inte till HM klubben utan till det svider visst i plånboken ibland klubben, och orsaken...helt enkelt så vill jag inte se ut som hela stan, vill inte se min outfit promenera förbi mig.

Har en vän som banne mig skulle kunna vara sponsrad av HM...till och med bikinin hon köpte såg jag hela sommaren på varenda strand låg minst 5 personer i den. Min bikini...mohaha har faktiskt inte sett någon som har den...inte ens i en annan färg, kan bero på att det var en liten butik med väldigt få antal och jag skulle troligen kunna haft många bikinis från hm om jag velat det, men jag gillar att få glittra själv med mina kap *S*. Helst shopping utomlands, då man vet att det är extremt sällan man hamnar brevid en som har same shit!

Säger bara efter ha ugglat på trenderna för hösten, så hm...inte mycket som jag fastnat för & verkligen inga "nån cm" för korta byxor.