MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

torsdag, augusti 24

Påhopp i tunnluften...

En sak jag inte kan låta bli att störa mig på, är när folk går över gränsen eller folk som behandlar andra dåligt på olika sätt.
Just nu pågår en debatt i en blogg nära mig *S*...det sitter en fjant som har hittat sin väg via ett forum & klankar på en människa, anonymt givetvis!

Och dess påståenden är mycket lika marjasinfasonen...klipp & klistra...försök inbilla folk du har en åsikt?! Och självfallet är jag inte den som tiger & ser på, och den lilla hoppan som klottrar blir självfallet upprörd & anser sig vara jagad nu till råga på allt?! Men är det inte så att om man vill leka debattör så måste man kunna ta kritik, man måste kunna ha sina argument klara & refererar man till något...så ska man påvisa sina källor.

Och kan man inte klara av kritik eller oliktänkande, eller kanske att idéer smulas ner om de ej har kött på benen, så är det just vad man kan förvänta sig. Klart man får ha åsikter, men svammlar man i nattmössan så får man räkna med att någon annan kan veta mer, ha mer kunskap på området?! Då kanske man bör ta sig en funderare & kanske läsa sig till & stärka sina argument?!

Och självutnämda amatörpsykologer och dito som yttrar sig, som får tillgång till en privat men självutlämnande blogg...men själva håller den anonyma flaggan högt, inte med ett ord yppar ngt personligt, eller ens om personen i fråga är utbildad på att ge/svara på diagnoser (självfallet utan att ha blivit tillfrågad)?! Vad tycker vi om sådant?! Gå & dra ett täcke över huvudet för fan...

Sådant kan irritera mig, samma sak med folk som mobbar andra anonymt på bloggar, var lite sådant för en tid sedan som jag läste & även såg...men vad lider man av då??? Det är som småbarnsfasoner, när man kunde gömma sig i en buske & ropa något till nån...som inte kunde se en eller veta vem man har att göra med?!

Och personen som gått över gränsen i den bloggen, är banne mig en riktig liten drama queen... om inget medhåll ges så grinas det?! Det heter som man sår får man skörda, som man bäddar får man ligga...varför kan dessa uttryck ha uppfunnits?! Kan det vara så att det stämmer?!

Nä ursh för ryggradslösa människor som gladerligen sätter tänderna i andra...fast ANONYMT, har man en åsikt som man tror på, så kan man banne mig öppna munnen om sin egen erfarenhet på ämnet, tycker jag.

Och att ge sig på någon så där är så äckligt fegt att man mår illa, låter mer som någon bebis med uppmärksamhetsstörning, en snorunge som egentligen inte vill annat än att leka the all mighty, men tyvärr har inte kapacitet för det!

Sanslöst vilka muppar som härjar på nätet och även i dagliga livet, och mobbing över huvudtaget...det är de svagaste människor som sysslar med sådant, som är så rädda för sig själva att de vill fokusera över på någon annan..så de själva inte riskerar att bli busted, att någon råkar se deras egna fel & brister!

Nä, sådant har alltid fått mig att reagera...det är mer viktigt än en sketen mobilförbud i t banan som uppärksammas mer, men som är lika tandlös som en 80 åring utan protesen på plats! Och hur många vuxna finns det inte, som blir mobbade på sina arbetsplatser?
Hur många barn finns det inte som lider i det tysta? Och...vad fan görs åt det? Inte mycket...den där anti mobbinglagen är oxå ett glamoröst påfund som inte heller fungerar ordentligt alla gånger, men finns för det låter så himla bra!

Nä...urkel på fegfisar som trampar på andra

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!
Hittade hit via vår gemensamma bloggvän...

Det är som du säger helt otroligt att VUXNA människor beter sig på det här sättet. För jag utgår faktsikt ifrån att personen ifråga passerat tonåren. Här försöker man lära sina barn att vara ödmjuka och "snälla" mot varandra, och så stöter man på rötägg som i vuxen ålder beter sig som 3-åringar i sandlådan. Usch!!!!! Det är beklämmande!

Hoppas personen ifråga drar nåt gammalt över sig och lämnar vår väns blogg i fred. Blir heligt förbannad när jag läser vad h*n skriver. Ja, jag får ju sätta en stjärna i stället för en vokal för människan är ju dessutom könlös.

Nu ska jag passa på och kika lite på dina andra inlägg :)
Må så gott

torsdag, augusti 24, 2006  
Blogger RedAngel said...

Hej Monika...jo jag blir förbannad på den stilen & tycker att det är fegt & fult att kräla omkring & inte säga en endaste åsikt om sin egen person, men ha sååå mycket att säga om andra & snacka om diagnoser...då har det gått för långt!

Och ja, man lär sina barn rätt & hoppas att de behåller lärdomen resten av livet...men den här virrpannan verkar ju inte fått lära sig något eller vänder till sin "fördel" med tanke på jamandet & krokodiltårarna!

Tror personen va å sniffa här, men ej vågat lämna ett ljud *S* för såg ny komentar nyss hos vår vän!

torsdag, augusti 24, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

Halloj på er!
Ja det är nog den märkligaste nätsurfande s.k debattör jag stött på på internet.

Jag tror vi svarar denna person då vi fachineras av vad som är orsaken till att denna människa svamlar som den gör och hur den kan vara helt befriad från empati då den kallar folk för taskiga saker osv....
Vet inte vad det är som driver oss inne på neuronätets forum att hela tiden svara, men från början var det därför att föräldrar som nyss fått adhd-diagnos på sina barn, går in där för att prata av sig och be om råd, & får då istället, stöta på den här människans missledande information...Tänkte då att jag svarar ända tills forumet där stängs ner.

Marie som har hemsidan på neuronätet har gjort ett fantastiskt jobb genom åren med massor med bra information om adhd,m,m
Hon hinner inte uppdatera längre så hon lät forumet vara kvar ett litet tag till, men tiden går och hon stänger ju inte ner forumet..
Vet inte varför riktigt...

Vill inte mejla och be om det för då kommer Återställarn hävda att vi är åsiktspoliser som låser forum.
Så brukar det nämligen låta då denne blivit utslängd från flera forum på grund av diverse oförskämdheter..:-(

Tackar er för era kommentarer då jag känner att de värmer ända in i hjärteroten och ger mig hopp om att folk är intelligenta nog, så som er , att förstå direkt att denna är ju sanslöst dåligt påläst och inte snäll heller.

Massa kramelikramar!
Ankie
ps jo du får säkert besök av den här personen....förr eller senare så skriver denna nåt, men jag känner ingen som skjuter så skarpt verbalt som dig!!
;o)
Du är en fena på att tänka, skriva, argumentera!!!!!
ha ha ha ...jag nästan längtar efter att få se en orduell er emellan, men samtidigt så finns det ju viktigare saker att göra.

Det tar mkt av ens tid att tjafsa med fördomsfulla personer .....
*Mot dumhet kämpar gudarna förgäves *
sa en gammal filosof för länge sen.

Tycks stämma i den här debatten.
D.S

torsdag, augusti 24, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Ja du Ankie, eftersom jag har länk på mina komentarer så kan man ju hitta hit om man vill, men som jag såg så verkar det inte aktuellt eftersom personen i fråga valt att svara hos dig & föga impad blev jag heller av dennes "sing-a-long" svar!

Helt klart omogen & helt klart svarslös, snart kommer väl tårar & mer drama *S* verkar vara ett väl beprövat mönster från debattörens sida & tjaa...har väl inte funkat hittils!
Ankie, låt ingen trampa på din sida eller dig, finns inget som befogar detta hur som haver!

Alla har rätt till åsikter, men vissa bör nog tänka över vad man yttrar...vissa saker passar bäst i sinnet osagda!

torsdag, augusti 24, 2006  
Anonymous Anonym said...

Vill man ha nisse? Vill man? Ha nisse? Vill man ha nisse? VILL...MAN...HA...NISSE?!!! *S*

lördag, augusti 26, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

:-)Nu äntligen kom jag in här..
Det stod sidan kan inte visas flera ggr innan....

Jag har nu röstat på dig!
Och jag håller med dig=*tala silver tiga är guld!*

Har bara lite svårt för det då jag är impulsiv utav guds nåde.
;o))

Nu har denna personen också trampat över lagens gränser och tagit inlägg från ett känsligt låst forum och lagt ut på neuronätets forum och trots varningar så gör fanstyget om det....Grrr morr:-(

Nu ska jag mejla Bravenet och se till att dom tar bort forumet för webmaster där går inte att få tag på sen länge...
Måste bara se om min engelska håller..Och strax ska vi partaja då släkt kommer hit och käkar kräftor...:-)
Kramelikraaaaaaaaaaaaaam!

lördag, augusti 26, 2006  
Blogger RedAngel said...

Heeej Nisse...vad vill du ha? RÖD DÖD??? :D

Pust...nyligen landat vettu, så nu e man mööööör.

måndag, augusti 28, 2006  
Blogger RedAngel said...

Ankie...det e en störd människa som du fått på halsen, man ska respektera vad folk säger & inte sprida det...det är ju ändå lite känsligt för de som berättar i en form av förtroende & så kommer sådana idioter & smacka ut det. Snacka om ingen respekt!

Blocka skiten & spåra IP, borde finnas på din sida som räknar loggar!

måndag, augusti 28, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

Det går inte att blocka tyvärr och människan har ett jävla program som spottar ur sig nya ip-nummer så det är ingen ide att banna heller, om det nu ens är möjligt på blogger?

Det går inte heller att moderera för då får bara de som är registrerade på blogger kommentera:-(
Jädrans vad krångligt blogger gjort detta då.

Har en egen blogg uppladdad på webhotellet med wordpress och DÄR kan man blocka så mkt man vill.
:-)
Jag kanske flyttar dit om inte Återställarn ger sig....

Just nu så måste jag godkänna inlägg och jag kan ju iofs neka varje gång denna skriver, men då får jag ju höra att jag är åsiktspolis:-(

-Jag får mejl också med kommentarerna och där kan jag kopiera och klippa som Marjasin ha hah ahaaaaaaaaaaa du är rolig red..

Minns den herrn då han blev känd för sitt klipp och klister.
:o)))

Nu finns det tydligen bara 2 sådana dårliga personer i hela sverige ..och de kan ta varann i hand he he:o)

Nä jag orkar inte klistra mer i dag...Har fixat med forumet heeela dagen och är helt slut i fingrarna och skallen..

Nu vill vi ju höra hur du hade det på din resa?
För visst har du varit ute och rest väl??

:-)
Kramelikraaaaaaaaaaaam!

måndag, augusti 28, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home