MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

onsdag, augusti 23

Passa dig =P Här e mina tankar...håll i hatten & släpp ut katten

Ang. mitt förra inlägg & Agges undran så smackar jag ett inlägg om det hela...eftersom det blir så mkt!

Det här med att spå sig är lite av en djungel & mycket av kvackare som passar på att uttnyttja folk! Det finns få som kan, men desto fler som INTE kan men inbillar omvärlden att de kan till hutlösa priser oftast, eller så där lagom mycket.

Och spålinjer...ehum...tjaa...fick ju ett jobberbjudande från ett ställe, och min personliga uppfattning om det hela var...illamående!
Jag kan spå, fråga mig inte hur det funkar...för det kan jag inte förklara, men på någon höger så gör det! Kanske inte alltid att jag tolkar situationen rätt, men de som jag har spått har vart förvånade & gett mig feedback på OM det stämde över huvudtaget (är ju så där kritisk, så hur ska jag annars få reda på om det funkar?!)

Anyway... spålinjer...det jag fick uppfattning om (min tolkning av intervjuven) var att vara vag med detaljer, hålla folk på halster i luren, och i princip ställa ledande frågor som "hjälp"...men sånt tror inte jag på, då sitter man ju & hitta på saker till folk som betalar hutlösa minutpriser...och till råga på allt så existerar en timelimit från telia, så HELST skulle man se till att de skulle ringa upp igen för att få svar?! Nä fy satan vilket ljug, man mår illa när man hör sånt...eller jag gör det, för jag anser att det är taskigt att utnyttja folk på sådant sett.

Priser för folk som spår hemma...kan vara allt från gratis till flera tusen och ursäkta mig...men hur fan kan man pynta häcken ur led för sånt??? Nä, mest har jag gjort det på skoj...för att se vad de har att säga och om något ens stämmer.

Åkte på rekomendation ner till småland till en dam som skulle vara klockren, hon tog 300 vilket jag tycker är dyrt...men det är jag det, så oki...det hon sa...ja, det var ju spännande hopkok. Jag är pollenallergisk & som jag snyftat om i våras svullnar som en kossa & snörvlar som en häst halva året igenom, ska inte ens snacka blommor...nyser som fan om det doftar starkt eller parfymer! Så...frågade om karriärsbyte så klart...ååå jo då, skulle sälja blommor, öppna eget & bli florist, intressant tänkte jag...men viste att det kommer aldrig att funka i längden även om jag gillar blomster. Sen skulle jag gifta mig med en bonde? Hm...coolt elle??? Tror inte vi skulle ha så mkt gemensamt om jag ska vara ärlig, är allergisk mot de flesta djur...dock ej hundar & allt hö & sådant får mig att ligga dubbelvikt i astmaattack...för att inte tala om hur känslig jag är för kaka dofter...min mage kan vändas ut å in på 0.3 sekunder så...troooor inte det va! Hon spådde i kortlek...vanlig! Bonus: Och jag skulle dricka mitt eget piss, för det va minsan skitbra?!
Dom: Freaky snusk!!!

En annan...200kr, hon hade "alltid rätt & folk var SÅÅÅ nöjda & tackade, ringde henne..aldrig haft fel" med sina visioner...vid 30 skulle jag vara gift & ha en dotter...nu är jag snart 35 & ogift ingen dotter så långt ögat kan nå...dock hade hon rätt i några ragg...hur de var men det hade jag listat ut själv att det inte var ngt att satsa på! Och jo min son skulle flytta till sin far när han var 8 & avsäga sig bekantskapen med mig...han WAY äldre & har inga planer på det, eller ens haft...han är mamas boy! Jo, han skulle bli kidnappad oxå runt samma ålder av papsen...sure har inte hänt heller & hans paps behöver bara fråga när han vill ha besök eller hälsa på så...inte ens det skulle vara möjligt! Dommen: Dramaqueen som försökte spela på någon sträng där...har aldrig var min högsta dröm att gifta mig...så förstår inte den biten heller!

En annan skutta fram spontant & gjorde en handläsning...Ja, en mörk kille skulle jag oväntat träffa igen, så skulle jag välja själv om hur det skulle gå & några persondrag om mig lades till som ja...inte kan vara så svåra att lista ut! Pris: 50 spänn!
Dom: Helt oki att fördriva tiden med medans man vänta på bussen hahaha! Dock, ett ex hägrade sig till helgen & åmade sig...men tji fick han...om det var det hon syftat på så fine...han e mörkhårig!

En annan som oxå var SKIIIIIITBRA ändra pris efter vi var klara?! Bara det gjorde mig förbannad, för att inte tala om att det hon sa...ja hon hade 50% rätt, men när man fråga mer ingående på vissa detaljer så kunde hon inte utveckla det & hade massor av mysko och generella förklaringar som kan passa in på vem fan som helst...bonus: fick rådet att kladda ner halsen med citron, för jag har svullen hals & att jag skulle se yngre ut (mer att adamsäpplet var något svullet för jag va förkyld då, senast förra veckan fick jag visa leg då jag skulle köpa cigg...så JO DÅ, känner mig så gammal när de tror att man inte ens är freakin 18)
så domen där: Strange & skataktigt att ändra överrenskommet pris, för mkt generella saker som matcha på halva sveriges befolkning!

När jag spår...så tar jag aldrig betalt men å andra sidan profilerar jag mig icke eller ens söker kunder, mer ett tidsfördriv från min sida...kul ibland, men är inte på jakt efter en sådan karriär.. tycker mest det blir jobbigt när folk jagar mig & visst ser jag...ibland kan jag tolka tiden fel så jag vill inte kalla mig 100%´ig, folk säger att jag har haft rätt...men är själv är jag mer kritisk till det.

Och värst av allt är alla desperados som blir beroende av det...har en granne som när hon fick nys om det givetvis ville bli spådd, sagt & gjort...sen började hon jaga mig & tryckte med sina vänninor oxå...hon ville det jämt & vet inte vad hon skulle få ut utav det...så jag sa nej till slut, jag var icke på humör för det & vill INTE bli en spåkärring med en telefon som skuttar dygnet runt. Och så anser jag att när man blir spådd, så iaf gör jag det som "råd" inte som ammen i kyrkan & tror på allt, man måste vara kritisk & faktiskt så kan det bli fel ibland. Och om folk är supernervösa så blir det inget bra alls...det blir så rörigt att jag inte kan säga ngt och DÅ, endast då...kan jag be någon komma tillbaka en annan dag eller så gör jag en ny kopp (spår i sump mest även om annat kan ploppa upp i skallen på mig)!

Och jag frågar aldrig frågor, vill inte ha info alls vill bara att folk ska vara tysta& lyssa sen får de fråga om de vill...det som kommer det kommer...och det stämmer ändå utan ledande frågor, vad folk har sagt efter...men jag kan få upp lite udda saker...*S* som när folk ska få tandvärk?! Fattar inte varför sånt dyker upp, men jag antar att det kan va bra att veta kanske...planera med folktandvården & bankboken?!

Hon som spår mig frågar aldrig om det inte skulle råka vara nått som är oklart, hon bara berättar och vi spår i sump även om hon är bra mkt bättre än mig & ser mer detaljerat än vad jag kan, tycker jag iaf...sånt tror jag mer på.

Så de som tänkt spå sig hos ngn...skulle jag faktiskt vilja påpeka att när den som ska spå dig frågar frågor, så är det troligen bara för att läsa av dig, för att lista ut vad du vill veta & kollar reaktioner på sina påståenden! Och tar de en massa betalt, så...skulle jag inte gå...har hört allt från gratis till 1000 spänn.

Och har ingen jag kan rekomendera direkt, hon jag går hos kan inte svenska...så hon e MIN bara MIIIN *S*! Men som sagt...har testat några, men det var ingen jag skulle klassa som skicklig... eller var det bara fel dag?! Hmm...*S* nä, kan man så kan man...

Och hon som spår mig har som jag skrivit tidigare haft kusligt rätt, första gången flina jag... innan hon gick bakåt i tiden & sa sånt som inte ens mamsen viste om (mamsens vännina, så tro mig jag var skeptisk som fan & tänkte jaja...nu avslöjas kafferepets skvaller) och sen så garva jag högt när hon sa att jag skulle få 2 lgh erbjudanden...och på den tiden var bostadsmarknaden värre än nu, så OJ vad jag skratta tills...det damp ner 2 erbjudanden & då...blev jag överrumplad & såld...inget flin där inte, mer än hur nöjd jag var över att saker å ting kan stämma som hon sagt!

MEN...man ska vara skeptisk, man ska vara kritisk & man ska ana ugglor i mossen när det gäller sådant & nej, hutlösa summor tror jag inte på...då är det nog mer skitsnack än då någonsin skulle hinna med på en lunch hahaha! Och spålinjer borde skrotas helt, för där tror jag de bara snackar skit till det facila priset av din telefon avstängd innan du ens hinner säga HEJ! Men som sagt, det är min uppfattning efter arbetsintervjuven...plus att man skulle leka kurator åt folk som mådde dåligt, slussa dem till läkare & andra instanser?! I mina öron...de leker med de redan svagas ekonomi utan att ens skämmas över det!

Gratis smakar alltid bäst & är man inte nöjd...så ja då har man bara slösat sin tid på ett samtal & det gör man ju så ofta endå, eller hur!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej igen!
Det där med att bli spådd är nog oerhört individuellt från person till person både när det gäller VEM som spår och VEM som blir spådd.

Jag och en bekant åkte för många år sedan till ett ställe utanför Hallsberg för att bli spådda av en dam vi fått rekommendationer på. För mig var det hela en kul grej. Nybliven singel och inget direkt planerat i livet. Tanten var heeeelt suverän!!!!! Det hon pratade mest om var mina tidigare liv. Det mesta relaterade hon till mitt liv idag. Hon sa t ex att jag jobbat som sjöman mellan England och Holland på 1600-talet och varit väldigt nära att drunkna. Sen sa hon: Det är därför du är rädd för öppna havet idag! Jag menar, jag kunde ha varit en sån som far på kryssningar i tid och otid, men jag är verkligen livrädd för öppet hav. Det kunde ju inte hon veta. Sen sa hon massor av andra saker som oxå stämde. Det som hittills inte stämt är könen på mina barn. Jag skulle få en son och en dotter, men har två söner.

Oj, det blev ett långt inlägg och jag skulle kunna skriva ännu mer..men nånstans måste man ju dra gränsen LOL
Må så gott

torsdag, augusti 24, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Jo så klart, jag gör det som kul sak och tar det som "råd"eller hur man ska säga.

Men jag ville oxå visa att man kan inte tro på allt, och personligen inte betala för mkt. En kvinna ville bli rekomenderad ngn (så har du tips säg till) Som
sagt ingen jag kan göra det, för en finns utomlands & den andra "min tant" är utländsk! Själv är jag inte så pigg på det!

Och jo då, haft en som berätta om mina forna liv (hade fler) *S* det var massor som stämde ihop så som du säger med vattenskräcken...fast för mig andra saker!

Vad tycker du om telefonspålinjerna? Och alla har olika stil hur man spår...men för mkt ledande frågor tycker jag blir fel, då kan man pricka massor "rätt"...men som sagt mina tankar :)

Och just det där med barnen, det är ju sånt som kan bli fel...man ser två men könet kan bli tokigt, men antalet stämmer! Så allt är inte amen i kyrkan, utan kan vara indirekt rätt *S*!

Ah, alla inlägg e kul korta som långa, långa e mer intressanta oftast! Tack för din!

torsdag, augusti 24, 2006  
Anonymous Anonym said...

Hej igen!
Ang spådamen jag besökte som jag gärna skulle rekommendera...problemet är att jag inte vet var hon finns nu. Om hon ens håller på fortfarande. Hon var gammal redan då (1995) när jag besökte henne. Jag hade bestämt mig för att inte ge henne nåt "gratis", dvs inte svara på frågor så att hon skulle kunna gissa sig till saker. Hade oxå haft grymt många liv, fler än de flesta andra tydligen.

Visst är det viktigt att man tar det med en nypa salt och typ som rådgivning. Inget man ska förlita sig på eller följa slaviskt. Den jag var hos var mycket seriös. Hon sa t ex att mitt ex skulle ångra sig och vilja ha mig tillbax. Hon sa att jag skulle ha två att välja på vid den tidpunkten. Jag frågade vem av dom jag skulle komma att välja. Då svarade hon: "Jag vet vem du väljer, men DU ska välja och jag vill att du gör det på egen hand. Var inte orolig, du väljer rätt". Klokt sagt!

Nu när jag har familj och nyligen har gift mig känner jag absolut ingen längtan efter att spå mig. Är nöjd med det jag har. Skulle i så fall vilja fråga om arbete förstås...för det har jag inget.

Nä, nu är det sängdax...Må så gott!!!

torsdag, augusti 24, 2006  
Blogger RedAngel said...

Hehehe bästa monika!!! Ja, det stämmer banne mig ibland & då får man gratulera till "det rätta valet" *S*...kan va lite skönt att veta något på förhand ibland!

Ja, det e ju så att man inte direkt håller spådamernas nr uppdaterade eftersom dessa tjänster brukas så sällan :)och oftast bara en gång eller två!

måndag, augusti 28, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home