MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

tisdag, augusti 29

jag läser, alltså tänker jag...

Smög runt lite å läste bloggar...så ah hamna på en där en kvinna blev förfärad över en mor som färdades komunalt med en liten bebbe vid typ 2 på natten. Ojade sig om hur äcklig stan är mitt i natten & hur hemskt det är att vistas där med ett barn mitt i natten, farligt ställe?! Må gud rädda barnet & hoppas soc tar det?!

Egentligen ser jag inte hysterin i det hela, så vida man inte ser att barnet verkligen far illa, inte får mat eller har skitiga urvuxna trasor kläder som kan tyda på misshandel eller annan typ av "nu ska vi oroa oss" snack. Såg att många komenterat detta & även hade mardrömmar om blå bebis ögon?! Vad historiken icke förtäljde var på vilket vis det var så ohyggligt drama?!

Jag menar...sitter man på t banan på väg hem & det är sent...halleluja, de kanske inte har råd med taxi hem, eller äger en bil själva. Skulle dock höja på ögonbrynen om mamman var berusad & fyllekörde sin barnvagn eller på annat sätt riskerade barnets liv. För rent så där, ibland kan det hända att man är bortbjuden...klockan tickar iväg & rätt var det är så är det jääävligt sent, men för den skull skria om att sociala ska plocka barn?! Hmm...hysteri!

Oki, jobbat på krogen flera år & nej det är icke gulligt när folk berusar sig medans barnen leker med fimpar & kapsyler medans fyllona nästan travar rätt på barnen, där kan jag se faran eller att man är ansvarslös. Flertalet gånger försökte man säga till dem på fint sätt, eller man märkte att barnen var hungriga & törstiga så man smög till dem något att äta...och sedan när barnen var utom hörhåll väste att nu jävlars packar de hem sina asses för nu är festen slut!

Och de föräldrar som tar med sig sina korvar på semester...skulle det oxå vara ansvarslöst eller, tänk bara på den där vågen, eller när de skjuter & bombar på turister? Jag menar...bara en resa kan då vara farligt, och kanske inte att alla har samma rutiner då som hemma (sen middag any one?) & i regel så brukar föräldrar ändå ha ett vakande öga på sina telingar. Så då borde nyårsaftnar vara soc högtid, då de kommer & plockar barn i varenda hus eller?!

Och rent så där, vill minnas att stan inte alls är så jävla trevlig dagtid heller med barnvagn... bara att ta hiss får en att vilja sätta ansiktsmask på sitt barn, alla fyllon som pissar ner där är fanemig inte trevligt, folk som försöker göra sitt yttersta för att köra över barnvagnar vid övergångsställen trots grönt ljus?! Ja...ska man då anmälas till soc då med, eller?! För att inte tala om när man behöver amma & blir sedd som en terrorist...(trots att jag då ammade under filt, eftersom jag personligen inte ser charmen med att slänga upp en tutte till allmän beskådan)

Och...var det så att denna mamman regelbundet åkte mitt i natten med sitt barn?! Men för fan sånt händer någon enstaka gång, hur många bilar har man inte passerat sent då det funnits bebisar & barn i dem?! Och...är det då oxå förenat med anmälan?! Visst kände man sig som en bandit om man rullade hem barnvagnen efter klockan tio på kvällarna...men inte fan riskerade jag mitt barns liv vid de tillfällena?! Risken finns överallt & vid dygnets alla tillfällen när vi snackar om barns trygghet!

Och...aha den gång vi missade flyget hem pga en incident på motorvägen utomlands...och även bokat om flyget för sonen vart sjuk, landade flera timmar senare (mitt i natten) och fick lov att ta oss hem mitt i natten med litet barn...så skulle man då placerats bakom lås & bom?!
För då är man oansvarig som inte stannar kvar utomlands istället för att ta sig hem snabbast fan till svenska läkare & bekant miljö?! Sure!

*S* Nä...ibland om man skrapar på ytan så finns det mera bakom...men självfallet ska man hetsa upp sig & börja dröma mardrömmar om det...för då tillhör man klass A morsans liga?! Fast vänder man på det hela...vad gjorde HON på stan så sent som har spädbarn hemma?! Kanske dax att ringa ett samtal där med?!

4 Comments:

Blogger Chribbe said...

Herregud, det är klart att man ska kunna ta ungarna med sig ut även kvällstid. Visst, man behöver inte sitta på krogen till 03.00 (även om det nu i o f s är rökförbud, så om man undviker nattklubbar med dunka-dunkamusiken kan ju ungen sova i vagnen) men om man är hemma hos några kompisar och går hem vid midnatt eller så, vad spelar det för roll. Tvärtom är det nyttigt att barn får hänga med på fester och liknande, det utökar deras sociala förmågor (vilket märks på min grabbs nya dagis där fröken är jätteimpad av hur lätt han har att prata med vuxna och bara rent allmänt anpassa sig till diverse situationer). Och innan nån moralperson sätter kaffet i vrångstrupen, nej, bara för att man är på fest betyder inte att man måste supa sig till stenåldern. Man kan däremot gott och väl ta ett par öl även i barns sällskap. Själv följde jag nästan alltid med när föräldrarna var på fest, och tyckte det var jättekul. När jag blev trött somnade jag i nån säng och blev sen hemburen. Det är stunder jag minns som mysiga och kul. Så den där fröken moralpanik som vill spärra in alla som är ute efter 19.00 med barnvagn kanske själv skulle göra världen en tjänst och inte skaffa barn.

onsdag, augusti 30, 2006  
Blogger RedAngel said...

Ah Chribstern...vi tänker så lika! Alla har väl sunt förnuft, trots allt.. & inte fan mår jag sämre av att oxå fått vart med på fester som lilltott & somnat...vaknat hemma, inga trauman!
Sorlet i bakgrunden var mysigt & när man fick "vara med" lite på ett hörn!

Tyckte det var hysteri från personens sida & sen skria om soc & hennes mardrömmar om barnets ögon?! Shitmajbritt...vilket nervvrak!

onsdag, augusti 30, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

Men herre min ge!!
Jag tror bestämt hon var "psykodynamit-skadad" jag.

Alltså bebben född före midnatt fick ett trauma på BB , såg sina egna blåa ögonen i sugklockans speglande stål, så man inte kan vara på fest efter den tiden eller nåt..

Freudiansk rappakalja alltå.

Har nu läst alla inläggen och de är jättebra!!!!!
:-)
Så det var i london du var!
:-)
Var det trevligt?
Vem besökte du?

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!
Ankie

onsdag, augusti 30, 2006  
Blogger RedAngel said...

Hehe...japps där va jag & hälsa på en väldigt trevlig herre...som jag förvisso först träffat här...men så klart bor han där...så aah så blev det så häär *S*!

Nä men skitkul, aldrig sett London heller...så blev 2 flugor i en smäll liksom, eller 3...fick ju en extra semester on top of it...barnfritt!
Å det är inte illa det heller ;)

onsdag, augusti 30, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home