MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

tisdag, augusti 15

Folk & fä och andra särstudier...

En pissig dag med nackvärk & en pulserande migrän förgyllde morgonen bland regndroppar & snålblåst, sköna sviter av den förbannade apan som körde upp i asset på en i höstas...jorå...gillar han enormt fortvarande & jo, önskar honom en sju helvetes karma tillbaka vissa dagar när hjärnan är på väg att explodera!

Orsaken till attacken...igår var jag snäll, när jag är snäll så straffar det sig fysiskt, man är ju freakin handikapp lite lätt efter wihpen.

Kom på en handy visit till en vän, hade lovat att hjälpa henne med lite datatraggel & annat... så hade jag lovat att plåta av husdjuret & jupps djur är som de är...icke samarbetsvilliga i alla lägen & jag är ju "burdus" på mitt vanliga sätt.

Greppa kissen & placera tillbaka på stolen och....YAIKS...larmet gick för djurmisshandel i princip *ASG*...vissa ensamma människor & deras djur...man blir lite oroad av vad de ser djuret som, egentligen. Eller ja, jag är inte så fnoskig & överdriven har haft allt från små möss till feta vovven & inte fan har de dött av att göra saker "mot sin vilja".

Hoppa högt när hon ylade att neeej hon gör aldrig något mot kisses vilja?! Hm...tänkte genast jahapps...men jag har inte hela natten på mig & ska det plåtas så ska det plåtas medans djuret tycker det är intressant att glo in i kameran...inte när de lessnat på att man jagar dem när de vill sova?! Men det är jag det...jag kanske är en tortyrmästarinna utan att veta om det. Tänkte i mitt stilla sinne....ehum shittyshitt & vara överdriven...okej om jag släpa ut katten i svansen & den verkligen led av att man ryckt den eller ngt sådant. Kisse samarbetade mer än matte kan vi ju berätta! Har inte hört att hon ever berättar om sina barn, men jag vet allt om kissen...så jag misstänker att ett substitut har tagit över & mamse gullandet aplicerats på kissen.

Anyway...alla är ju som de är & jag är som jag är hehe...men lätt irriterad blev jag iaf.

Ytterligare en analys från dagen med huvudet under kudden:

Why but why hjälper jag folk för? Jag menar...kommer knappast få ett diplom för det & inte så man får hjälp tillbaka när nacken är i läge PAIN och skallen dansar salsa med en?!
En till vännina jagat efter mina hjälpande tjänster, blodsugerskan ringde på alla telefoner...och så där i skuggan av mörkret och en painkiller så tänkte jag bara...EH FIFAN...dra åt helvete, nej...tyvärr...när man inte får något tillbaka och folk bara vill utnyttja ens kunskaper & hjälp så faktiskt kyss mig där bak, betala vad det kostar eller köp tjänsten själv för fan...jag är inte röda korset, inte heller Sankta Redzo.

Pffft...nu har jag visst tappat bort mitt NEJ på vägen, skit...man smyger in sin (dum)snälla natur rätt var det är & johoo då visst kan jag hjälpa...nämen vad var det vi sa nu igen?! Skulle sluta med det, enbart till de som är tacksamma tillbaka eller åtminstånde man kan byta tjänster med... det är en femma. Tror man kan kategorisera dessa människor till freakin energitjyvar som rider på vågen så länge de bara kan & man tillåter det!

Men...som tur är har jag lärt mig dra i nödbromsen & tvärnita med tjutande däck hehe...folk får bli hur sura de vill, men jag skiter i det...fullkomligt & från djupet av mitt hjärta! Men jag har lärt mig att stanna i tid, vill aldrig mer hamna i väggen igen!

För jag vill minnas de tider när jag gick in i väggen (flera år sedan), när mitt hjärta fucka loss sig och ... OJ DÅ plötsligt satt man där själv...vilken hjälp? Pfft...de hade mage att ringa om tjänster & man kunde inte ens andas utan att hela kroppen skrek av smärta...det var då jag kapade rätt många vänner. När man sitter i skiten själv & man analyserar allt från lilltån till ögonbryn....då ser man det berömda ljuset & fopp fopp...så kickar man loss sugarna åt helvete. Skulle dessa människor ha hamnat i samma sits, så hade de "dött" om man ska tro deras små probs som cirkulerar & det som de ska ha hjälp med!

En krass sanning som gick upp var verkligen att damn, den enda man kan lita på är sig själv, det är banne mig så...ska ngt bli gjort så om man så skall dra sig själv i håret, släpa sig fram...så är det bara ens egen styrka som tar en dit man vill, and hell *S* jag e superwoman...ja, ibland är man det!

Därför har jag inte heller höga tankar om gnällarslen i min omgivning, sugare som inte "klarar sig själva" för när jag hade min första bilolycka, så släpade jag min son som var spädbarn... trots att jag brytit varenda sketet revben...inte fick man hjälp då, så det var bara att bita ihop & klara biffen! Fan, nu låter man ju väldans pessimistisk kanske...men det är jag inte, lite småsur svar ja...men stolt över min kapacitet, mitt jävlar annama!

Men jag måste lära mig bli mer bitch *S*...mer ego...men det ligger inte för mig, jag hjälper ändå de där kossorna som inte ger tillbaka, jag kan inte blunda helt...GAH! Det irriterar mig lite faktiskt, kan inte jag bli en hjärtlös klåpare som bara utnyttjar andra för min egen skull?!

Meen...det är alltid skönt att klottra av sig sådant, så man kan arkivera det lite på avstånd för inte vill man bli en bittermuffsa som blänger ner folk & smäller alla i skallen med handväskan bara de närmar sig en!

Nä Shitt Majbritt...nu är det dax för en painkiller & smeta ut mig i Al Bundy posen...måste bara kicka loss kidsen ur soffan. Gud vad skönt, snart börjar skolan igen & man får lite mer "vuxentid" på kvällarna, nu har man fått för kontinentala natt tider...fast...nu är det så kallt så det blir inga mer grillaftnar med lite vin på balkongen (eller jo visst, om man vill dö frostskadad å dan) damn...nu kom jag på, dax att plocka in blommorna snart...de börjar gråta av kylan :S

Over and out... :P

4 Comments:

Blogger Min kopp te! said...

Ve och fasa! Har ni kallt inne i stan?
I går så rann jag nästan bort trots att jag satt på natten vid datorn med öppna fönster och ett hällregn utanför.

Men du lurar mig jämt att skratta även då du skriver en allvarens ord.
Detta ordet fick mig att hamna i konulsioner..*bittermuffsa*..ha ha ha asgarv:o)

Jag kom på tack vare ditt inlägg faktiskt, att jag också sågat folk och vad är det för diagnos på dem då? Jo de är helt oförstående och hjälper inte mig med nåt utan trycker ner mig då jag är som sjukast.
Scary bortskämda människor , säger jag bara.
Som i en skräckfilm typ.

När jag berättat hur sjuk jag var för en ex vän så sa hon så här då jag frågade om vi kunde ut och gå lite så jag kom i gång med musklerna.
*Ja a AA aaa då lilla Ankie! Det kan vi väl göra, men då får du gå fort om du ska gå med mig*

EHHHHHH?!? sa jag inte nyss att jag knappt kan röra mig?
Mådde skit och var helt utan kondis?

Seb har människan vänligheten att besöka min granne i stället och går ut och går med henne, fikar, äter mat och ger blanka tusan i att fråga om jag också vill komma.

Vi bor i en extremt liten by med 40 hus och har känt varann sen barndomen....
Vilka polare..Hon vet att jag är ensam här och sa en gång även att det var då tur att jag har vänner på nätet....Jisses vi som umicks dagligen då barnen växte upp här..??
Jag är så jävla ledsen, inte bittermufsa än, men sorgsen och kan börja tjuta rätt så lätt då jag tänker på den jävla sits jag murat in mig i, med att flytta hit ut..:-(

Men jag ska jävlar mig stå upp och gå snabba långpromenader snart.
:-)
Kraaaaaaaaaam på dig!

tisdag, augusti 15, 2006  
Blogger RedAngel said...

På kvällarna nu sista tiden har det inte vart så varmt å skönt!

Ja, vissa människor är ju lätt dumma i huvudet vad det verkar, förståndet är minimalt...men en vacker dag hamnar de i samma läge & då kanske de kommer förstå!

Men bättre att fimpa dem & skita i det...annars kanske de smittar en med sin dumhet *S*.

Ja inte kul om man målat in sig i ett hörn, men börja smått...sen kan du ta de där efterlängtade långisarna sedan!

onsdag, augusti 16, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

:-) Ja jag är inte så där jätte- beroende av folk och är mest bara arg-ledsen för att de jävlas.
How dare they do such things to me???:o))
Jag menar tänk om jag var en riktigt ensam människa med jättestort socialt behov..
DÅ hade det känts än värre och nu tror jag ju också att persnene i fråga verkligen sett till att jag ska se vad hon gör.
Hon vill ha mig ledsen och det jävlar i havet ska hon aldrig få reda på att jag faktiskt blev.

När jag går sen så ska jag springa om jag möter dem och påstå att jag tränar inför maraton..ha ha ha;o)
vill ju inte att dom ska sinka mig..iiiiiiihihi..hämden är ljuv...

onsdag, augusti 16, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Det e bra Ankie, kämpa på! Det finns alltid nån idiot i ens närhet, men man ska va jävla glad för de vettiga vännerna!!!

onsdag, augusti 16, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home