MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

lördag, juli 15

DONE...

Jupps lilla puppyn har snurrat & tvärnitat och roat sig...och fick den fina lappen att hon e kompetent nog för att trycka på bromsen då det e snorhalt ute hehehe...

Jag hade skitkul på gillinge, gasa & bromsa....kana omkring...var dock lagom road eftersom sonen & brodern hade suttit och skrikigt, spelat, garvat & levt rövare ända tills jag skulle kliva upp...så jävla tacksamt då man ska tillbringa fyra jävla timmar av sitt liv på en halkbana & jag är icke känd för att funka så bra om jag inte fått sova!

Sov en timme totalt den natten & var i det närmsta GALEN då jag greppa kaffet, hade skakningar a la narkoman av sömnbristen, kändes som man hade borrat ner ögonen i en sandlåda & klippt med fransarna...det var grus, det sved & man var BLIND! För att inte tala om hur mycket kroppen vägde när mna skulle hasa sig till bilen...för fan vad jag hatade alla barn på denna jord, de små egoisterna, de jävla arslena som hållt mig vaken just en sådan dag då man måste sova ut!

MEEEEN...när jag väl kom fram till gillinge var det ett lik som trilla ur bilen...en tunna kaffe kunde knappt väcka mig till de levandes värld, så hur jag lyckades...det e ren jävla viljestyrka!

Och den förbannade whiplashen gjorde inte livet lätt kan jag säga, efter varv ett med inbromsning började jag känna den begynnande huvudvärken, nacken började pulsera men det var inte läge att säga Du, jag måste nog vila ett varv nu...nacken börja larma... så när jag väl var klar med alla 818 varv så var det migrän påslagen & nacken kändes som någon dragit ut den och sen smällt tillbaka!

Har tagit mig två dagar att återhämta mig, efter de sketna 4 timmarna på banan...känns patetiskt egentligen, man satt ju bara i en bil & tvärnita..men min nacke tyckte tydligen inte om det alls '
och Ankie... *S* nupp, klev inte ut på halkbanan & drutta på asset...vi fick inte ens stå still där av säkerhetsskäl! Har tydligen hänt en hel del där... så där sköna saker som folk har rammat tornet där gubben sitter & delar komandon, en dam fick panik & pressa gasen i botten istället för bromsen så hon flög 15 meter över diket...naaajs eller?!

Höll på skratta ihjäl mig, deras "snurrbil" har de slutat be folk knäppa av sig bältet upp & ner eftersom nästan alla glömde bort att hålla i sig, så de drutta på huvudet! Eftersom jag har min nacke fuckad, så slapp jag dunka mig hit & dit på deras lilla hall...hade jag gjort det, så hade det väl tagit en vecka att återhämta sig! (kan se mig själv släppa bältet & drutta på skallen, speciellt med sömnbristen...då e man smart som få)

8 Comments:

Blogger mumrik said...

Var själv med om en omskaknde upplevelse när jag själv var på halkbana för en herrans massa år sen. Vi åkte i par i våra bilar och det började bra. Min partner lyckades rasa vxellådan innan vi ens hunnit köra första delprovet.

I det näst sista delprovet så lade han bilen på taket i en högerböj. Jo, vi rullade tt par varv först innan bilen fann för gott att det nog var säkrare att ligga kvar på rygg och spela död. Behöver jag lägga till att han inte fick köra mer på halkbanan den dagen? :)

söndag, juli 16, 2006  
Blogger RedAngel said...

men satan i gatan...det var min stora skräck, att bilen skulle landa på taket...som tur var så snurra man bara (och det har jag äkta upplevelse av utanför halkbanan *host*)Tror taksnurr e det enda jag har kvar på listan av olyckor isf!

dela bil med en snubbe, som tur var så var det inte shumakkers lillebror, annars hade han fått stryk direkt alternativt fått leka tomte på halkbanan hahahaha!

Fan, kan man verkligen misslyckas på halk? Asså vi hade en som inte hajja svenska & brumma innan han fick klartecken, men t.o.m han fick godkänt?!

måndag, juli 17, 2006  
Blogger mumrik said...

Måste väl även tilläggas att det hände ett flertal små episoder mellan den rasade växellådan och volterna. Han lyckades pricka alla 'älgarna' Han lyckades bromsa längsta sträckan av alla, mest pga att han inte vågade låsa bromsarna. Han lyckades 'knuffa' två andra deltagare i de små köer som blir i väntan på sin tur. Jag skriver knuffar, eftersom det knappast var fråga om några plåtskador, utan kofångare mot kofångare.

Han var snällt sagt en total katastrof vad gäller billkörning och jag tror att min körlärare sa ett sanningens ord när vi åkte därifrån. 'Hoppas vid alla gudar att den människan aldrig får körkort' :))

Själv har jag upplevt i stort sett allt både på och utanför banan vad gäller olyckor...nästan allt. Jag har inte dött än. ;) Har krockat på motortrafikled utan mitträcke och suttit fastklämd i bil i ett par timmar innan man blev lossklippt. En motor är ganska varm kan jag säga... :)

måndag, juli 17, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

Jag vill gratulera till den lyckade iskaneåkningen!!!
GRATTIS!!
:-)
Själv behöver jag lämnas in på lagning med total genomgång.
Har fått diabetes typ2 och en kraftig underfunktion av sköldkörteln vilket förklarar varför jag sovit nu i 2 dagar i sträck och bara varit uppe på natten några timmar.

Fick stans blodsockerfall då jag inte ätit nåt nästan.

Har säkert gått ner flera kilo och 3 kilo vet jag om har försvunnit ety jag får bara dricka bruse-vatten (=ej ur en brusefotölj då och inte bland tallefjantar då:o)

Har bara ätit supernyttigt med lååånga kolhydrater och massa goda morötter och ja jag var faktiskt sugen på sånt änga tills i förrgår då jag inte blev sugen på nåt annat än att sova.
;o)
I morgon ska läkarn ringa och kanske har hon fler dödliga sjukdomar att leverera till mig...vem vet..Jag är lite nervös..

Jag får fint främmande av min yngsta bästa vän som jag lärt känna via nätet föressten.

Vi har känt varann i snart 7 år.
OtroOOligt jue.
:-)

Karlen är värd ett skjut för han har städat hela huset ..Humpf.
;-))
Hoppas du har det bra och skriv mer inlägg basta!
;-)
Massa kramelikramar!
Din egen and only Pimp!

måndag, juli 17, 2006  
Blogger RedAngel said...

Ehum...hade han verkligen kört bil innan, eller bara bilspel?! *S* Låter ju helt sinnes ju! Ja, då kan jag förstå att han fick gå hem & skämmas!

Det e fan jobbigt med sånna, syrran fick sitt kort förra veckan & typ dag 2 så kommer en projektil farande på en liten väg (högerregel gällde typ...) men han verkade tro att bara man gasa så ska alla väja för dåren som kom farande från ingenstans!
Höll på ordna riktig kaos, syrran sket i att stanna för han pga hon INTE ville ha han i baken!

Sånna e jag mer rädd för...än min egen förmåga bakom ratten (AKA RALLYAGDA)

måndag, juli 17, 2006  
Blogger RedAngel said...

Ja, jag läste det tidigare i din blogg Ankie...lät ju lagom roande! Akej...positivt då att du gått ner i vikt, men det e väl rätt jobbigt med diabetes å kolla sockerfall å allt det där runt i kring!

Behöver du ta sprutor eller? Har en vän som fick det & hon har fått en penn mojäng istället (men lika scary för det)

*S* Kan inte din karl städa här med? Fan less på släpa på min röda lilla heta dammsugare, det kommer ju alltid in ett kilo sand från stranden varje dag HUR mycket man än skaka filtarna!

måndag, juli 17, 2006  
Blogger Chribbe said...

Guess who's back från de döda? Hehehe...närå, har inte orkat komma i närheten av en dator de senaste veckorna bara = inga uppdateringar på min blogg och inga schyssta kommentarer här. Men nu kanske jag kommer börja komma igång igen (eller så fortsätter solen lysa...).
Hursomhelst. Dagen innan jag skulle köra halkbana gick jag och en polare ut på krogen. Sen hem till honom för att tömma den där whiskyflaskan han pratat om hela kvällen över alla öl vi drack. Hemma vid 05.30 nånting. Upp vid 10 för att ta sig ut till Gillinge. Det var med nöd och näppe att jag lyckades hålla mig från att kräkas på bussen på väg ut. När jag kommer fram smiter jag in på muggen och slänger ungefär 25 liter iskallt vatten i ansiktet, och lyckas tydligen piggna på tillräckligt för att inte volta bilen. Fy fan säger jag bara. Man ska inte köra bakfull.

söndag, juli 23, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Å fyfan Cribba...du e en ÄKTA rocker, köra bakis går det?! Med alla spins man får så kan det knappast vara en skön kännsla!

Jupps, kollat in din sida å näe same old same old jämt, men det e samma här...fint väder= jag BOR på stranden...BASTA!

Och snart ska jag invadera dom där stackars lirarna i tallin...ska smuggla in en flarra slibovic & terra en blek fan med?! Sounds like...skitbra idé *S*!

onsdag, juli 26, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home