MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

onsdag, juni 28

Projekt Lingonfläck...

Jag blir alltid så smart på sommaren, kommer på så där brighta projekt som bara jag kan. Efteråt sitter jag & ler förnöjt...hummar lite så där som man ska göra efter man geniförklarat sig själv.
Sen börjar man bena ut de där projekten, lägger upp målstrategier eller delmål beroende på hur briljant storskaligt man tänkt sig! Så börjar man ibland inse att tankar är grande, riktigt enorma...man skulle helt klart kunna beta av 4 projekt...om inte...man behövde tvätta, sortera strumpor, skriva shoppinglista & även ta sig som en hamster till sin shopping & tillbaka, ha en kid som avbryter genidragen eller bara när man kommer på att man har 450 andra saker som ska komma i mellan.

Genast är det gyllene lingonet mosat till en blöt kladdig liten fläck, som oxå måste tas om hand om..operation clean out the project! Jag har insett att det är banne mig omöjligt att leka kreativ när det är sommarlov, suttit å skissat på några tavlor...när man precis känt att nu jävlars ska det målas...man går till lilla rummet & ska ta ut stafflit...och inser att man delar bostad med den grävande illern Ture nyfiken...som raserat & rivit ut varenda skit som går att hitta i sin skattjakt & japps...han har lämnat det åt mamselimamsen, tar mig tacksamt för hjärtat för att inte vråla ett urmoders-jag ska döda dig vrål.

Och att överraska en nyfiken iller är mission impossible, radarn e påslagen även under sömn... skulle ordna med tårtfrulle & mitt i tårtjakten ringer en ilsken liten son & undrar vart man är?!

Skulle sortera mina penslar & tuber med färg...mmm då har lilla apungen gjort hål i vissa tuber & hälften av penslarna har uppenbarligen fått ben, tänkte äh...jag kan väl dra fram akvarell lådan istället, är så mycket enklare...mmm...när den ligger begravd någonstans i mitt så kallade artisktiska lilla krypin...min egen ateljé, eller...var det satungens utvidgade territorium & nu kommer man väl trampa på en softairgun & få en kula i pannan som tack för besväret?!

Skulle byta däck på våra cycklar...bara för att konstatera att jag visst glömt att shoppa innerslangen & att min fina verktygslåda inte längre är en handywomans stolthet, även den är robbad! Tänkte hell, jag tar väl å borrar upp lampan istället...nehee just det pluggarna fanns tydligen inte heller i min shiny låda längre?!

Ibland känner man verkligen från djupet av sitt hjärta...varför skaffade man barn? Varför är de så förbannat klåfingriga fast man uppfostrat dem i DIN...MIN....NEJ INTE DIN, DEN ÄR MIN anda?!
Så mina flesta projekt ligger i tankehyllan, jag ska måla min tavla när jag slipper att bli avbruten för att fixa käk, eller när jag städat upp kaoset så jag kommer åt mina egna saker! Det är ju så man kan bli galen för mindre!