MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

söndag, juni 18

Monday...blody monday...

Hade skrivit ett inlägg förut i veckan, men då flippade bloggern...så förrens nu pallar jag göra om det...hehe jaaa jag vet att Ankie i det närmsta säkert efterlyst mig...men NU nu kommer det...

Pudelpasserskan....
Så kom djävulens krulltott...han studsa på bakbebenen av upphettsning i dörröppningen, man bara OKEJ...tror du att du saknat mig? Säker på det?! Boink boink...jahapps uppenbarligen hade han utvecklat en kärlek till mig?! Schlick i ögat & man bara...mmm papsen du kan dra nu, så ska vi kramas...oooo jaaa! Släpper hundfan & han bränner in som en raket...drar ett ärevarv genom huset, knocka sig själv i tv bänken... tänkte nu lugnar han väl sig...en skallskada kan väl få han att andas?! Han upptäcker sonen i soffan...hoppa rakt upp & bara wrooom mot sonen, som blir lite skraj & sträcker ut benet för att skydda sig mot den analkande faran...SMACK...en pudels öga sitter på sonens strumpa... pudeln ruska på sig, titta förvånat sen BOINK BOINK så studsa han igen, sonen får ett diaboliskt flin, drar fram handen ovanför huvudet på el pudlo som studsar vidare...sonen säger: Kolla mamma, pudelpingis... & vi garvar oss fördärvade, hunden studsar upp & ner mot hans handflata i 5 minuter....och vem har påstått att pudlar e smarta??? Han borde käka sin hatt ungefär...NU!

Drar ut på balkongen för att sola...wrooom...en pälsbulle i asset?! Vänder mig om fräser SITT..vill ju inte skålla mig med kaffet av att få en pudel i snoken! Ipekko ser djupt förvirrad ut under sin lugg...SITT?! VA? Vad är det??? Och på balkongen utspelar sig ett drama...el pudlo studsar... jag smacka till han, vrålar sitt så typ grannarna sätter sig på balkongerna, men icke fanstyget?! Puttar på han för att kunna sätta mig utan en pudel i asset...boink boink boink...han studsar som han är efterbliven & inte fattar att han är en hundjävel & inte en duracell kanin!!!

Börjar skåda att hundfan har pollen på benen, spindelnät vid örat & massa skit i pälsen... tänkte hmm...asså så som han hoppar borde det dammas av men nehee! Får en briljant idé, han e ju svart..så han e nog ÖVERHETTAD hehe...skitig oxå, så jag ska nog kyla ner han ett par grader...lockar med mig fanstyget till badrummet, instinktivt fattar han att det e något lurt på gång...varför är hon så trevlig? Va? Hon säger komsi komsi nu & inte ylar sitt? Så han tvekar i hallen...jag lådsas ha en godis i handen & plink det blinka till under luggen...candy? For me??? Genast kan han sitta...ooo din dumme fan, tänker jag & greppa han i halsbandet...smack i nästa stund står en pudel i badkaret...fsssss... där drog duschen igång & sheitt...halva hunden försvann...han e fan sprinkigare än mig under sitt krull hahaha...efter ha vart van med en rottis fläskiga kropp, så är det en smärre chock att peta på en pudels beniga kropp...efter duschen doftade han som en äng...tack å lov hade jag kvar hundschampoon så stinky kunde se ut som en REN dammvippa istället för den skitige sate han var. Asså tror icke att papsen tvättat fanskapet ever...det rann svart...(eller hade de färgat han?!) sen efter varje schamponering blev det ljusare & ljusare vatten...

Sen blide det hårföning av el pudlo, som fick en smärre hjärtattack... meeen OUPS då...vill inte att den ska lägga sig & stinka ner allt med sin blöta päls! Sonen & jag garva så vi dog över pudelns skutt och skräck över denna behandling...la en handduk över huvudet på han tills han anades normalt & fin kunde föna fluffet utan risk för en tass i örat eller så...

Efter denna chockterapi...lilla pudlo trippa som en ängel...vart supersnäll, la sig ner & sov...PROMENERADE i lägenheten....hans 280 moves med skallbank i möbler var ett minne blott, det verkar som en dusch är hemligheten med pudlar, dränk dem...och sen är de som normala hundar igen, that´s the shit!

Sonen lärde han att dansa på bakbenen & massa annat trixande... det är ju så med hundar, för en liten skinkbit så bryter de gärna nacken ur led för att tillfredställa deras glupska magar...hundar lyder alltid om man har godis...de är sådana ögontjänare! Iofs en unge kan diska om man vevar en 20:a framför snoken på dem med...med en glass & en påse godis kan man få barn att utföra mästerverk de med...alla är mutbara *S* vad skulle DU göra om någon veva ett gäng tusenlappar framför snoken?! Mnja...själv skulle jag väl kunna diska & städa ditt rum då... men då ska det vara en TJOCK bunt med lappar...or ELSE...

Nu ska jag packa mitt ass till värmdö...så Nisse...fram med kikaren, vi ses i buskarna till vänster om kohagen & höger om the highway to hell... mohahahaha...

sååå...I´ll be back lejter kanske med nya iaktagelser från strandkanten... SEE YA

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Om jag så blev halvt ihjälslagen av väktarna i området på Värmdö så var det värt den där lilla snabba titten i kikaren på en halv tutte.. *S*

måndag, juni 19, 2006  
Blogger RedAngel said...

eheee Nisse...fan var det du som åla dig i buskarna med blått öga? Fan trodde väl det!

Hörde att grannarna planerat dra fram bössorna & jaga hälsingar i skogen...det e visst säsong på sånna hahaha ;)

måndag, juni 19, 2006  
Anonymous Anonym said...

Om dom inte skjuter mig i huvve så kommer jag tillbaka varje år med en dyrare och dyrare kikare... *S*

måndag, juni 19, 2006  
Blogger RedAngel said...

hahaha..Nisse, det nya inslaget i svensk skärgård...Är det en mink? Är det en U båt? Neheee det e NISSE!!!

tisdag, juni 20, 2006  
Blogger Chribbe said...

Och strax bakom Nislon ligger jag på lur och spanar in hans tajta röv. Brokeback Söderhamn sa jag!

tisdag, juni 20, 2006  
Blogger RedAngel said...

hahaha...Chribba va fan, kommer det bli fler eller?
Man kanske ska sitta med kameran själv & plåta linjen av boys som ligger å trycker i skogsdungen *S*.

Ska man ignorera er, eller bjuda på grillafton?!

tisdag, juni 20, 2006  
Blogger Chribbe said...

Bjud på en flaska Slivovice istället. Då kan allt - ALLT - hända.

onsdag, juni 21, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Ska bara åka ner & be släkten om en DUNK...sen ska vi se vad som händer & vänder hahahaha!

onsdag, juni 21, 2006  
Anonymous Anonym said...

http://www.becherovka.cz/en/

Om du känner för något gott och vill bli lite full.

Gla´ midsommar Red!

onsdag, juni 21, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

Plommonbrännvinet ni talar om är bara=BÄST det är så GOTT, men måste köpas på plats av farbröder med mopeder och flaskorna ska vara hemblåsta och krokiga och dana:o)

Köpte en flaska i en affär i Dubrovnic och trodde den skulle smaka men fyfaaaaaen vad äckligt..Inte släkt på långt håll ens med det goda hembrända...urk..

söndag, juni 25, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home