MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

torsdag, juni 22

midsommrar vi minns...

Ouff damn...midsommar förknippas alltid med galenskap, iaf i mina vänners glada sällskap. Varenda år har det vart nya draman, fyllerier & nån som trashat någons stuga på ett eller annat sätt!
Ett år körde vi på min/vår stuga, 25 fyllskallar trängdes på de ynka vad det nu kan vara kanske 50 kvm...halva stugans glassortiment rök väl & man hade en sommar av att peta ut glasbitar ur gräsmattor & gamla kapsyler (vissa är fan sviniga & lata...värmländskorna toppade där)...vi hade med några höns från värmland som så fort de fått lite nubbe i sig börja yla ack värmland du sköna tills man bara kände för att köra ner en tallkvist i halsen på dem & sparka ner dem för backen!
Ögonen gick i kors på de här brudarna & vi garva av att de stupfulla snurrade runt i sina gucci wears i skogen...ibland funtar man på när folk säger sommarstuga+fest brukar faktiskt sällan resultera i att man tar highheelsen på sig för att stappla omkring som en byfåne bland barr & kottar (ja, om man nu icke e från värmland & leker speciell) men gud straffa idioter...de bröt klacken, ena spräckte kjolen mohahaha...kommer sent om sider glömma de här brudarna & deras patetiska försök att spela överklass divor!

Var skitkul med så många människor, folk låg fan överallt...uppe i skogen, på altan...vi släpade ut hälften av möblerna för att alla skulle kunna sova över, man vill ju inte släppa fyllskallar att köra bil in till stan & riskera både sina & andras liv...så alla nycklar låstes in för eventuella draman (låt mig säga det bölades & knullades i buskar...damn shitt vart man än vände sig om så var det hysteri)

Året efter var det fest på en vänninas stuga...och hon var duktig att annordna diverse galna lekar så man garva & dog. Allt efter alkot fyldes på så visade folk sina uggly sidor... par som började ge varandra & alla singlar onda ögon...osäkerheten visade sina fula nunor, uppenbarligen hade vi ett gäng dåliga förlorare med oss, plötsligt regnade det kubb....det var bara att dyka...killarna fick äkta TUPP beteende...bröstkorgar spändes & alla var bäst de vässade klorna typ, vann de inte så var det troligen fusk eller annat illegalt fuffens som sabbat deras säkra vinst! Garva så man dog när de rulla runt & skor & kubb flög över gräset!

Lejter efter det obligatoriska midsommar regnet så står vi på framsidan av stugan för att röka & snacka lite, en brud kommer & söker efter sin kille...vi hade ej sett han men så plötsligt rassla det till i gräset & karlfan reser sig med gräs & skit i håret...efter kika ena korkade värmlänskan upp & OUPS...karl skutta med brallorna vid knävecket in i skogen, hans tjej bad om ursäkt(?!) för vi skådat detta (inte för han var så välhängd...så ja jag förstår att hon bad våra traumatiserade kotteskådade ögon om förlåtelse) personligen hade det vart jag i den sitsen så hade min sko redan suttit i bakhuvudet på han & han hade haft en stock i asset eller närmsta jävla pinne jag hittat & slagit han riktigt svenska flaggan look alike!

Hon snyfta å snörvlade...tänkte vafan snart lackar hon...elle??? Verkade mer som det var en partyrutin för det paret, han juffsa runt i busken & hon bad om ursäkt?! Seri-jävla-öst hur kan man vara en sådan dörrmatta??? Snackade med några andra som känner henne bättre & jupps precis som jag anat var det ej första gången på deras...få se här...mmm....10åriga förhållande?! Sådant kan jag ej förstå, varför ska man vara en självplågare år efter år, sänka sig själv till den nivån med en sådan idiot till snubbe?! Månader efter förlovade de sig...bara det måste vara det ultimata beviset på hur felknullad man kan bli!

En gång i mitt liv hade jag en som hoppade över skaklarna & han trodde att mina ord var tomma hot, när jag sa adios ipekko...du valde att leka med någon annan & noppe sorry...men det e inte min taste & jag vet vart jag står, han jagade mig i 7 år & grät över sin synd...bad mig på sina bara knän att ta tillbaka honom....till råga på allt ringde han kvällen innan han skulle gifta sig & var såååå ödmjuk att erbjuda sig att lämna sin blivande fru på sekunden om jag sa ja....och vad sa jag??? MOHAHAHAHA SUCK ON IT BABY, aldrig i mitt liv att jag skulle behålla en snubbe som gick vilse på vägen hem, det är inte värt det tyvärr....folk snackar om kärlek & förlåta...men med facit på handen & alla midsommrar som jag skådat...hell no, hellre väljer jag att värdera mig själv högre än att slicka röv på otrogna "det betydde ingenting me löve you" monkeys!

*S* Och det här året har jag beslutat mig för att inte bevittna sådana "utomäktenskapliga" akter i buskar omkring mig, har beslutat mig för att softa loss imorgon...möjligen att syrrorna kommer över & vi knäcker en vinare och grillar...antingen här eller på stugan, pallar icke med draman... man har väl blivit gammal & bekväm kanske hahaha...men aaah det känns mer intressant!

2 Comments:

Blogger Min kopp te! said...

Oj! Jag trodde jag kommenterat här redan, men så är det tomt.

Har också haft exakt såna fester ute på landet här, med jobbarpolarna och de gäng jag umgicks i förr.
Herregud säger jag bara.
VAD folk kan förvandlas på såna tillställningar.

Har också sett en trogen flicvän sitta och icke ana något ont medans O-trogen pojkvän kysstes först bakom varenda gran här för att till sist landa i lillstugan och juffsa inför publik som i sin tur blev helt generade, men hade ingen stans att ta vägen mitt i natten.


Själv låg jag och skrek efter ambulans då jag groggat på whiskey + vinbål..blandat ..Och jag lekte tupp höna eller kyckling med ormbunkarna i backen på väg ner till utedass och skar upp handflatorna. Blod och spritförgiftning, men icke någon ringde plingplongtaxin till plåsterkåken:-/

Nä! Att sitta inne här och ej ha fest är en underbar känsla nu förtiden
då man blitt gammal=47.;-) Är så mkt enklare i alla fall.

söndag, juni 25, 2006  
Blogger RedAngel said...

Goddamn...det va party det *S* ja, jag fattar inte den galna hysteri som får folk att hoppa över skaklarna med "fel" partner & som sagt...jävligt illa när man i regel sitter i en skogsdunge utan att kunna ta sig nån annan stans!

Lät som du hade en GALEN midsommar med dina "sällskapslekar" i buskarna hahaha...fyfan va scary!!!

måndag, juni 26, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home