MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

lördag, maj 6

Spökjakt online?!

Hehe...fick för mig att jag skulle släktforska lite, leta upp lite trådar i släktträdet för att se vart man hamnar. Meeeen...det verkar ju vara ett heltidsjobb med snoken klistrad vid papper & att hitta lite info om det hela verkar vara...verry omöjligt!

Är liiite osams med papsen tydligen?! Eller han har dragit sig tillbaka till grottan, murat igen hålet & vill sura ett tag! Föräldrar e ju sånna ibland...han är skitjobbig *S*.

Sökte så där lite spontant på nätet...eh, jaha...verry strange...hittade iaf någon grande vallonsläkt, och det vet jag att vi är besläktade med...men det här verkade vara royal valloner? Så hädan efter tänker jag hålla mig till en illusion om att jag är en prinsessa *ASG*...ska köpa mig en tiara på buttriks och glida omkring med pompösa mästerverk till kläder. Skrika till alla att knäböja and kiss my fot!

Eller hehe...kanske måste gräva fram lite mer fakta innan mina royalblå jeans kan kallas kungliga mästerverk på mitt lilla ass & mig! Men damn...jag fnittrade förtjust åt mina storslagna illusioner ett tag. Tror jag ska dra iväg tre A4 till pappsen med en harrang frågor om vilka släktingar är vilka och vad, för han är ju inte direkt en sådan som frotteras med sina släktingar (finns säkert väldigt intressanta bråk där, som nosy me gärna sätter tänderna i). Tyvärr så blir det allt enklare att forska om den svenska släkten än om de balkanska vildarna, här är ju allt så prydligt dokumenterat...papparesriddarna har ju gjort det lätt för en!

Har inte tänkt att åka asskana i lervälling över stock & sten där nere, där solen skulle grilla min hjärna så jag fick hallisar, min plånbok skulle ta självmord av alla mutor man fick langa fram och mina ben skulle trilla av från allt springande mellan myndigheter i jakten på rätt stämpel på rätt papper...på rätt ställe!

Naah, nu tror jag att jag ska uppsöka mormors grav, för att filosofiera lite mer...söka kontakt med andra sidan *S*...eller mnja, iaf vara najs nog att besöka den.

4 Comments:

Blogger Min kopp te! said...

;´.) he he..Jag mä=vallonsk ala royla på 1600-talet i släkte von Wad..hihi..
Tänk om vi är släkt?
Efter vallonerna är vi idel bönder så långt ögat kan nå.
Men min morfars pappa hade en herrgård, stor och fin.
Men så var han spelgalen och spelade bort hela shitten så hans 3 sönder begov sig söderut.
Morfar startade företag=skomakeri.

Moster och morbror startde också företag=sminkaffär, nämen va säjer jag? Jag menar så klart färghandel inne på Östermalm.
:-)
Men så kom de ohängda döttrarna som blev kontorister och revisorer och skådespelare och så jag som blev förste postiljon (visst låter det fint?)
Skådespelerskan ska nu bli pysslolog.
Jäklar jag som tänkt på oss som riktg arbetarklass ser nu att det stämmer ju inte riktigt.

Men mor och far var riktiga knegare i alla fall..eller vänta nu!?
Mamma var statsanställd tjänsteman.
Jag var statsanställd och pappa var kommunalanställd.
Pappa jobbade på gatukotoret och byggde bl.a essingeleden.
DÅ är man väl i alla fall arbetare ordentligt?

Han fick också en stor sprängsten i skallen och den klöv skallbenet på flera ställen.

Han opererades utan bedövning och fick rent silver nitat lite här och där, medans 4 sköna sköterskor satt på honom.
:-)

Jag får lust att skriva men händerna vill inte i dag heller..Jivvla väder, men vackert är det i alla fall.:-)

lördag, maj 06, 2006  
Blogger RedAngel said...

...läste ngt sjukt om valloner, typ att de har ett xtra armveck eller nått sånt (fattar inte vad de mena, fettvalk på armen elle?!) en knöl på bakhuvudet & vafan var det mer... höll på skratta ihjäl mig. Vart får man allt det där ifrån?!

Sen hitta jag att aha valloner väldigt ofta är lactos intoleranta... MUHAHAHA, ja då e jag väl vallon dårå...vallonprinsessa *S*?!

Sjukt att man har speciella "utseende kriterer" som då skulle påvisa vad man e besläktad med?! Vette fan om jag tror på det där...men jag tål inte mjölk *S*...och har en knöl där bak hahahaha fyfan!

Måste kolla in folks armveck...*S* fan jag har två streck...men har inte alla det?!

måndag, maj 08, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

:o))
Men gud! Jag som haft ett "babyveck" extra som jag faktiskt undrat lite över varför, på ena armen bara.
Nu hittar jag det inte plötsligt?!
Undras om det också beror på att jag blivit så här fet?
Hurmp!

Ska leta knöl i nacken då jag badar sen.
Redan hittat , men tänk om det bara är en fettvalk?
;))
Vet inte heller om jag ska tro på sånt, men det vore ju kul om det stämde.
Det sägs att Gotlänningar har ett extra revben också.
Måste fråga sambon och det var det han bröt då han spelade fotboll ha ha ha:-)
Vänta....vääänta..NUuu dök mitt extra armveck upp ju...hih..aa wow alltså!:-)Har fotat men det är så tunt så¨tunt...men ändå..Kan synas bättre då jag solat sen ....

måndag, maj 08, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Visst e det sjukt...höll på fnissa, började tänka på de där studierna de hade i sverige förr ang raser & sånt.
När de måtta skallar på samer & bokförde varenda millimeter av kraniumen!

Hmm...misstänker detta e sånt oxå, vallonmåttat å klart *S*

tisdag, maj 09, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home