MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

söndag, april 30

GPS a naturell?! En lost historia...

Det var stekhett, var i Italien...skulle gå hem till vår kompis lägenhet igen. Hon jobbade och syrran och jag hade besökt staden och stranden.
Nu skulle vi bara ta oss hem igen höhö...

Allt gick bra, vi hittade ut från Pisas superstora citykärna...travade längst den där muren...eller arenan eller vafan det nu var (as we care, ge oss sol och det är det enda viktiga) vår vän hade lite snabbt flaxat ur sig direktioner innan hon körde oss till playan, sen stack hon till jobbet!

Jupps...och jag är född med radar i asset, så hade tagit några riktlinjer så vi skulle kunna hitta... men som ni vet, tjejer promenerar & snackar, fokuset kanske hamnar på annat än svänga av vid rätt lilla gatstump! Plötsligt är vi i ett annat kvarter, men satan då...hjärnan kokade vid det här laget och våra fötter var nog trippelt så tjocka av värmen. Varenda hus såg likadant ut till råga på allt, så vi stannade och försökte tänka lite. Italienare kan ju så fruktansvärt mycket engelska också, ungefär lika mycket som vi kan franska...så det var bara att tänka om de inte skulle hitta två korkade turister vilse och döda av solsting!

Hitta slutligen en liten kiosk trode vi...visade sig vara en slaktbod, happs...vi ögade runt... vatten, ge oss vatten...vafan heter vatten på italienska då? Ööööh?! Vi gillar inte kolsyrat vatten heller så då var nästa mission att luska ut vad vi skulle säga! Fråga herr butcher om han kunde engelska, han fnittra och la en salva italienska...vi nickade bara och log...kolla på varandra, vi e FUCKD! Sen...såg vi att han hade vatten innanför sin disk...små gyllene vattenflaskor... vi ville ha dom!!! Försökte köra den där kropps-visar-snacket eller som ni kanske känner till vid namnet charader! Han titta på oss, log stort...visa oss vinpavorna?! Eh...vi må vara svenska turister va, men för i helvete...vem vill ha alkohol om man är vilse?!

No no...sen kom jag på AQUA...så heter det väl på franska?! Börja svammla om aqua...hit med en förbannad aqua nu innan jag dööör, inte hade han läsk så aqua var räddningen! Han titta på oss, eeeh vafan gick de där dårarna på?! Sen så som gud skickat ett sändebud klickade det till i hans skalle, drog fram en flaska vatten! Så kom nästa fråga på klingande italienska...vi listade ut att det var kolsyrat eller ej! Hoppade upp och ner av glädje...och även mannen i boden var lika happy över att vi gjort oss förstådda!

Lättnaden i våra fejs...första klunken vatten...det var religiöst *S*! Försökte ringa polaren och upplysa att vi var vilse, men nej ett italienskt mobbesvar som vi tolkade som mottagaren kan ej nås för tillfället, försök senare. Så länge varade den lyckan japps! Sen kolla vi igen, såg järnvägsspåret, aha...vi är på rätt väg...vi svänger av här...borde vara ett eller två kvarter innåt! Ni undrar kanske varför vi inte bara gick tillbaka? Jo för det var stekhett och då skulle vi behövt gå i gassande sol...tror du vi e puckade eller?! Pfft!

Svänger av på en skum bakgata, så blåser en bil in, tvärnitar vid oss och jupps...lokala mafijan har sniffat sig till villebråd! Fyra ärrade kriminella (så klart) faces tjattra italienska, glor lite strange...så där så man får hjärtklappning & pressa sina lire mot hjärtat och tänker...mitt guld kommer jag slåss för, din kroknäsa...nej, vi är ICKE vilse, vi vet vad vi gör så det så... vi trippade tappert vidare som om vi visste EXAKT vart vi var på väg, tur var att de blockerat vägen dit vi tänkt gå först...för i vår panik vek vi av på en annan gata...de åkte sakta efter oss i sin sketna bil... vi gick lugnt å coolt bara rätt fram, snackade juggo istället för svenska...så de skulle bli mer förvirrade av det! Inge svedese här...
De börja snacka igen, glor så där obehagligt...så jag lacka till slut, skrek vafanculo (hade hört det när två arga farbröder fräst tdigare på dagen)...de gapa och körde vidare, de sket i oss! Vad det nu betyder...ehum...kanske dra åt helvete eller nått?!

Och plötsligt höll vi på att gå förbi porten...ÅÅÅÅH VI HITTADE HEM IGEN!!! Så jupps, efter den turen, så kunde vi never ever gå vilse igen...nu visste vi hur man hittade hem igen *S*... Just follow the road to hell...and bring some vatten för fan!!!

Ja, det var ett semester äventyr i Italien...självfallet är jag er guide om ni så önskar, jag hittar alltid hem med spänning ;) Ska skriva en bok om Konsten att hitta när du är vilse!

5 Comments:

Blogger Min kopp te! said...

;o)))
Känner igen!!!
Ga no gas är det på cypern tror jag som gäller där..Men fan jag kommer inte i håg vad vatten heter..gas är i alla fall kolsyra..hihi.

Garva högt då jag läste och detta då
*& pressa sina lire mot hjärtat och tänker...mitt guld kommer jag slåss för, din kroknäsa*
Ha ha ha..du är för skön alltså!!
:-)
Kramelikramar!

söndag, april 30, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

nämen nu blev det fel
*con gasÄ och nåt annat med *gas* är det som det heter..minne som en guldfisk har jag;))

söndag, april 30, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Just det...gas hette det nog... man ba NEHE DU, gasa inte ett smack e du snäll hahaha!

söndag, april 30, 2006  
Anonymous Anonym said...

Det heter vatten. Såhär går det till: "Hörrö vatten får jag vatten...vatten vatten VATTEN!!". Om personen bakom disken fortfarande ser på dig frågande och viftar lite blasé med handen så vet du iaf vad smocka heter på kungens språk.. GRATTIS KUNG 16! *S*

måndag, maj 01, 2006  
Blogger RedAngel said...

Nisse...Kvinnor på gränsen till ett nervöst samanbrott & solsting är allt annat än lugna å fina...

Galna Kosjukan har sitt ursprung någonstans där...*ASG* akej!!!

måndag, maj 01, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home