MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

fredag, maj 5

Ord, som jag snott (så klart)...dikt av Mattias Kallio

Hittade den här dikten hos herr Mattias Kallio hans eget verk som nu pryder min blogg, för det var en väldigt passande dikt om utbrändhet & dum stressandet...eller det är vad jag hör *S*.
Så ta en tripp förbi, ni kanske hittar ngt läsvärt (and plz Mattias...don´t kill me...jag erkänner jag schnodde den...rätt av bara så där...men I like)

dina drömmar är bara för dig
Skrivet: 26 april kl. 09:07
Om du följer varje dröm
Kan du hamna i stressen som pulveriserar dem
Du kan inte hjälpa att känna att det gör så ont
Om du följer varje råd
Kan du hamna i olyckan som krossar dig
Du kan ju inte hjälpa att du inte lyssnar på dig själv
Om du följer varje lagKan du hamna i ett själsligt fängelse
Du kan inte hjälpa att du inte kan lyssna till ditt hjärta
Du kastar dig ut på djup du sjunker för fort i
Du kanske tror att du hamnat rätt
Du lurar dig själv och vill ha mera makt över andra
Andra kan aldrig hjälpa dig
De tycker bara du är jobbig
De tycker alldeles för mycket
Så vad andra tycker
Så vad andra säger
Det ska du lyssna till noga, du lär dig mycket av idioter med

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag blir bara glad att du tog dikten.

Mattias

onsdag, juni 14, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home