MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

fredag, maj 12

Doggystyle...


Detta e speciall for Nisse...för att skrämma han ytterligare 3 snäpp to clear case of insanity hahaha...

Jo Nisse, du vet jag hade ju två hundar en gång i tiden...en liten Jack Russel och matrossan rottweilern the freakin cow.


Men bad ass mama russel påbörjade självsvält när den stora valpen kom så därav fick jag lov att ordna ett annat boende för henne, då hon den dumma fan höll på tyna bort av moderskärlek & sluta käka för hennes bebis skulle fetta på sig.

Anyway...man kanske kan tro att en stor hund e farligare än en liten, men så är icke fallet my puppies *L*. Var ute med bägge, skulle hämta upp sonen efter träningen...så steppa hans tränare ut för att gulla med rottisvalpen & veva med handen...liksom jabba med valpen.

Big misstake...mamma russel studsade upp i ansiktshöjd & var på väg att klippa snoken av han varpå dotter rottis iaktar mammas move men siktar efter benet på tränaren som... av ren självbevarelsedrift studsa bakåt, som tur var...men oups kopplet nådde så han fick studsa en gång till. Så aaah...där var lilen farligast!

Efter jag skjutsat iväg lilla mamma russel till en familj som kunde gosa sönder henne, så fick jag reda på att ena grabben i familjen retat upp henne till vanvett genom att luftjucka framför henne & veva med brallsen i ballehöjd...så aha vad händer...lillan förvandlades till en pitbull och studsa rätt upp i skrevet på grabben, nöp tag om familjejuvelerna och hängde...

Min rottis...brukade systersonen valla omkring hållandes i hennes tunga, självklart när han var på väg att lära sig konsten att gå på två ben. Hon tyckte det var skitkul...eller så åkte han kana efter henne...med handen runt hennes svans. Till hennes glädje brukade han bjussa henne på nappen, som hon trippa omkring med överlyckligt, tills min syrra superpedanten fick syn på detta och tog sig för hjärtat och vrålade allt för vad lungorna höll...mmm


Så vad kan vi lära oss av detta Nisse lille?! Det hänger icke på storleken, det hänger på hundfan *S*...och den lilla gillar tydligen numer att hänga i bollar hahaha...stackars pöjk, men som tur e så höll dom och han gick bredbent ett par veckor...så reta inte en liten vovve!

Så då packar jag lilla kraftpaketet i väskan då Nisse, så kan vi fika sen hahaha...min egen bodyguard i väskformat, smidigt och enkelt....ett naffs för ett taffs... *ASG*

6 Comments:

Blogger mumrik said...

Har du en Jack Russell alltså. Det har jag också. Ett riktigt monster som har lagt ner både schäfrar, rottisar och leonbergers. Och han väger ju bara 10 kg. :) Underbara hundar är det iaf.

fredag, maj 12, 2006  
Blogger RedAngel said...

Jupps...dom små jävlarna äger... hon bruka jävlas med en grand danoa (eller hur de stavas)skuttar över ryggen på han...sheitt den hunden kan hoppa!

Hon e inte som alla andra russels, hon e en freakin KANIN!!! Numer bor hon icke hos oss, men jag passar henne då de nya ägarna e på semester å sånt. Vill icke ha ngn hund för tillfället, fick ju avliva min stora kossa & eviga kärlek rottisen...men lite kul att va "med hund" igen *L*!

Fått höra den bästa beskrivningen av jack russels: Som duracell kaninen, de tar aldrig slut! Visst stämmer det, det e en stor hund i en liten förpackning =)

fredag, maj 12, 2006  
Anonymous Anonym said...

Sorry Red. Jag är ju snällast i världen men om hundar hoppar efter pungar och ansikten så ska dom inte vara i familjer/sällskap tyvärr. En hund i en familj ska inte visa tänderna och skälla på folk titt som tätt och vara nästan på väg att hugga lite hela tiden. Ledsen men jag tycker inte att det är bra. Vakthund är vakthund, sällskapshund är sällskapshund. Man kan inte ha bägge i vanligt hem i vanligt liv i vanlig lägenhet. That's the ticket!!

lördag, maj 13, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Nisse..det e en jakthund, hetsar man dem så aah...då går det illa. Och skulle jag reta upp dig till vansinne, så finns en liten risk att du klipper till, eller hur kanske inte en smäll men verbalt oxå!

Man kan ej komma undan med vilket djur du än väljer...hetsar du upp dom så kan det sluta illa!

En fågel kan picka en om man retar upp dem...så just pic a flavor!

lördag, maj 13, 2006  
Anonymous Anonym said...

En polare har en jack russell vid namn Lisa. SÖÖÖÖT och hur rolig som helst. Det är sån förbannad fart på henne att jag aldrig sett nåt liknande. Var kommer den galna energin ifrån? Vart har hon sitt jägerförråd???? *S*

söndag, maj 14, 2006  
Blogger RedAngel said...

Dom e ju sånna...speedade som fan. Va ute på prommis med henne å rottisen....4 timmar över stock & sten i skogen...rottisen va seg, jag var i det närmsta död...men lilla monstret bara kuta vidare?!

Dom e sjuka....riktigt sjuka! Men när de jagar, så brukar de ju sitta i hästväskor...sen kutar de ju hela vägen under jakt å hem, så det e riktiga kraftpaket!!!

söndag, maj 14, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home