MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

onsdag, maj 10

Baglady de lux...

hehe...va hos onesama...and johoo då...jag e oxå expert på släpa med mig käk å allt möjligt från mina resor *S*

Fan, man kommer hem med fårost, pitablad, nyplockade tomater, en kasse persikor som man plocka innan man stack till flyget, hmm...nötter...massor av nötter, dunja...vad heter det på svenska nu då...mmm...granatäpple tror jag ouff...sååå gott sen ska vi inte snacka om all den där hemmagjorda spriten som man smussla ner i allt möjligt ahahaha. Speciellt om man vart i juggeland, goddamn det e bara fylla både kyl å frys rätt av...skafferiet dignar av stuff.

Haha..ja, min moster skickar puddingar jämt, sen får man massa kakor...baklava och goddamn allt möjligt hittar man i resväskan. Man skiter i presenterna, man bara kraffsar...vart e KÄKET???

Men frukten...solmogen frukt som man tar med sig...mmm....det går inte att mäta smaken med dessa blaskiga svenska saker, som importerats omoget å äckligt!
Herregud, det ser inte ut som man vart på semester när man kommer hem, det ser ut som man ska direkt på picknick med en bataljon snarare!

Och så har jag dille på utländsk mjölk...riktigt fet mjölk med en strange smak...tysk volmilch e min favvo, sen italiensk mjölk...min polare tar alltid med sig några liter mjölk & sen lite sprit när hon kommer...hur normalt e det då?! Sen sitter jag där, blundar å sippar på min mjölk och kan känna medelhavets varma brisar dra över ansiktet, höra hur vattnet klucka vid strandkanten...mmmm en hel film mao!

Ja, jag är sjuk *S*!!! Men jag äääälskar käk...bara det finns sol å god mat så kan landet vara hur hemskt som helst...jag bara njuter å äter...mmmmm fan nu vill jag på semester & käka nya grejer å himelska fröjder...ah varför tänker man på sånt när man ska sova?!

7 Comments:

Blogger Onesama said...

Nötter är givet! Färska valnötter (med skalet på)hälls ut fritt i resväskan för att ta vara på de där sista luftfickorna som inget annat får plats i. ;)

onsdag, maj 10, 2006  
Blogger RedAngel said...

*ASG*...Jupps EXAKT!!!!
Vafan, umgås du oxå med samma släkt som jag eller?!
WTF...trode bara vår släkt var galen hahaha

onsdag, maj 10, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

:-)) Här gillar vi verkligen samma saker du och jag med utlandsresor.
Jag tar också hem sånt och är så lycklig då jag kommer hem av de varorna..Känns att man ursprungligen är en samlar/jägare.
Man har ju lagt ner "byten" känns det som;o))

Nu fick du mig riktigt sugen på att resa iväg.
Detta är så roligt och doften av medelhavet ...ååååhhhh ljuvligt!!
Fet mjölk dricker jag mä utomlands.

En gång köpte jag såna här stora munkar och en tetra med mjölk då vi var i Greklan..Så gott!!
Men jag fick dysenteri och vet inte vad jag satte i mig.
Men jag var ensam på en utflykt uppe i bergen, där vi satt på en liten taverna och jag ville ha köttbullar och spagetti.
De skrattade åt mig och mumlade om lady och lufsen och gick ut och stekt på några grekiska, men SÅ gick elen..Strömmen försvann.
Men jag fick maten ändå.
Slevade i mig och gick på muggen.Där var det beckmörkt så jag fick lov att leta med händerna efter fotbedalen på toapappershinken.
Hittade en tvålstump som jag famlande tvättade mig med.

Vi var 4 st på resan och bara jag blev ju sjuk.
Sen var jag smittbärare i 4 månader.
Skulle just börja på min folkhögskola.
Läkaren tänkte låsa in mig i karantän i min lägenhet och jag vrålade i protest.
Hon ringde då skolan och de kom överens om att jag fick bara gå där om jag fick ha en egen toalett med lås.
På jobbet skulle jag också ha en egen toa med lås.
INGEN fick ta mig i hand och de var tvugna att servera mig mat på papperstallrikar osv.
Mina klasspolare servade mig och jag var en kung..Lat som fan:o)))
När jag blev friskförklarad var det som att det inte gick in i skallen på dem så de fortsatte snällt att servera mig morgon middag kväll..och kaffe däremellan.
:o)
På jobbet fick jag egen toalett i 3 års tid...ha ha ha....

Men i skolan så låste några byggjobbare upp min toalett och ställde massa målarpytsar och verktyg där.
DÅ satte jag upp en skylt på dörren där det stod..*stängt på grund av smittsam sjukdom*
iiiiiiiiooooooommmm sa det så var grejern väck därifrån.

Hade ju en literflaska fylld med klorhexidin som jag måste skölja mig med upp till armbågarna ståendes på handfatskanten.

I alla fall så smittade jag ingen och allt blev frid och fröjd tillslut.

Tror inte det var mjölken utan helt enkelt att maten i byn jag besökte, inte hann bli genomstekt eller så fingrandet på toapappers-korgens pedal var boven i dramat?!

Det jag släpat hem från Italien är ostar...Gudars vad gott det är med gorgonzola t.ex.
:-)

onsdag, maj 10, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

hmm--det var flaskan och inte jag som var "ståendes på handfatskanten"
;o)

onsdag, maj 10, 2006  
Blogger RedAngel said...

*ASG*...fan Ankie...dina resor låter lika crazy som mina ju!

torsdag, maj 11, 2006  
Anonymous Anonym said...

FÅR JAG SMAKA??!! *S* Varför är alltid kött, frukt och grönsaker så mycket färskare, större och finare i andra länder? Man får ju alltid en chock när man besöker torgen. Tror inte jag varit i ett annat land utanför norden och inte blivet häpen över hur stoooora och rööööda äpplen är eller hur gigantiska och färska köttstycken är. Vi har få "godsaker" här i Sverige som imponerar på utlänningar vad det verkar men när jag tar fram den lagrade västerbottenosten på midsommar när jänkarkusinerna kommer DÅ är det bäst jag har några kilon i reserv! *S*

fredag, maj 12, 2006  
Blogger RedAngel said...

Bra fråga Nisse...men allt e fan färskare utomlands, för man kan tex handla nyslaktat kött...inte förpackad 1 vecka senare, omfryst 2 ggr på ica!

Eller..riktiga bonnägg nyplockade, färsk komjölk...straight from the patte (dock KOKAD för i helvetia innan) amen jummie mummie... Nisse om jag drar en repa till juggo i sommar ska jag ta med mig massa stuff, så kan vi fixa meze... lite ost, korv, grönt,bröd... and DAMN nu blev jag hungrig igen, fan...skulle köpt korv nere hos alibabbas....de kör blattekorvar där *S*...sååå jävla gott!!!

Så Nisse hemligheten är att allt e busfärskt, nyplockat utomlands... inte svenneförvarat...

fredag, maj 12, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home