MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

lördag, maj 13

...the art of living with a shoppoholic..

Lämnade min soliga balkong imorse för att bege mig till ett köpcentrum... my god, sonen har hetsat upp sig på en keps (så klart svår att hitta, udda modell expencive stuff).

Så lille herrn vaknar 04.58 imorse...skaka liv i sin djupt medvetslösa mor, som genast undra VART FAN BRINNER DET??? VAD HÄNDER?! VA?

Tänka funkar inte just precis i det ögonblicket, så börjar han fråga avancerade frågor som: Är klockan 5 på morgonen eller 5 på eftermiddagen? Asså...just då förstår jag inte ord över huvudtaget man ba...vad vill du? Men mamma, har vi sovit hela dagen eller? Det är ljust ute, så ska vi åka och köpa kepsen nu då?

Det va nästan så man kände en dregelsträng, samtidigt som man bläddra på läpparna & lät blubblubblub...det var ungefär på den nivån jag var, försökte tänka...funkade inte, vände på asset för att somna om...skak skak...mamma är det 5 på eftermiddagen nu eller? Öööh? Va? Sen koppla man...står det 17 på mobilen eller 5, kan du kolla! -Det står 5!
Mutter mutter SOV UNGE, DET ÄR 5 PÅ MORGONEN!!!! Ögonen rullade i skallen på mig.

Klockan 06.38 från vardagsrummet: Mamma är du vaken, ska vi åka och köpa kepsen? Kliv upp då! Från mitt sovrum hördes bara ett kvävt skrik...sen en mummlande harrang. - Va? Vad säger du mamma? Jag hör inte!
Lyfter på huvudet SOV FÖR FAAAAAN. klockan är inte ens SJU...låt mig vara!!!

08.03 Mamma...ekar det i mitt öra...sonen sitter på sängen och tittar på mig, vid det här laget har man en begynande huvudvärk...ler plågat & svarar...Om du väcker mig EN gång till, bara EN ENDASTE GÅNG TILL...så öppnar jag balkongen & slänger ut dig, capish!

08.47...larmet av en massa klockor slår till...två millimeter från mina öron...lyfter på skallen... ser 3 väckarklockor i en cirkel runt mitt huvud, smat två mobiltelefoner som tjuter i kapp... förbannade unge, det är snart snickeboa!!!!

Klockan 09.02 skakar hela sängen likt en tornado dragit in...känner doften av kaffe - Mamma vakna då, ska vi åka och handla nu då! Jag vill ha min keps! Men lilla gubben...(vrål) DOM ÖPPNAR INTE FÖRRENS 10...förstår du KLOCKAN TIIIIIOOOOOOO!!!! LÅT MIG VARA HAR JAG JU SAGT!!! -Men jag har gjort kaffe till dig, titta! Man klämmer ett leende...vad fan gör man nu då? Jag vill SOVA UT...jag vill inte ha kaffe just precis nu...tar en klunk, han trippar ut...ställer ifrån mig koppen...somnar om.

10.03 Fyfan vad du är taskig mamma, jag har ju gjort kaffe åt dig..så ligger du och sover!!!
Ibland kan man bara känna WHY BUT WHY SKAFFA JAG BARN! Var det för att man aldrig mer skulle få en endaste jävla helgjävel som man kan få sova ut?! VA? Skit och 37 halshuggna kanariefåglar...

10.05...rullar ur sängen efter fått en krossad vattenballong som sällskap på kudden! Kallt vatten! Muttrar hela vägen in till badrummet...muttrar heeela vägen in till köket, greppa en ny kopp...så BAM, står sonen bakom ryggen med en ny kaffe...här mamma! Man ler halvt plågat, halvy lycklig...klapp klapp på huvudet...såså..nu går jag till balkongen...följ INTE efter mig tack, jag måste få vakna i lugn & ro!

Yeah right...the shopoholic sitter på stolen brevid innan man ens satt arslet på dynan...jag nästan grinade...jag vill bara vakna ifred...fan...jag orkar inte mer...min morgon e hackad i bitar sen gryningen, då terroristen vakna till liv & skulle köpa en kepsjävel...*bölar nästan*

Och för er intresserade...nej vi hitta inte kepsen...men vi har fyllt på förrådet av fotbollar och kläder...jupps...och nu stormar det ute...solen har lämnat min balkong...men å andra sidan e sonen ute och leker...så nu får man va ifred ett tag...

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Been there done that. Barn kan vara lite tjackade på morgonen. Man undrar om det säljs droger på dagis, förskolor och lågstadiet. Nu var det i alla fall bra länge sen sonen väckte mig för att vi skulle se lejonkungen eller något sånt.

lördag, maj 13, 2006  
Blogger RedAngel said...

Det är sååå oskönt, förr hade han de där perioderna då man skulle kolla tecknat...nu e det shopping, snart e det väcka en för att åka å kolla på moppe som han hittat på blocket...*grin*

Man kan ju undra vart de får all energi ifrån, med tanke på att vissa skoldagar får kan släpa dit dom, men helger...ja då är det morgonpiggt!

lördag, maj 13, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

;o)) Jaa a! My dear God! Varför skaffar man barn egentligen? Ha ha ha..
Jag blir HELT sinnessjuk när jag väcks så där.
Du är en len sommarbris i uppträdandet mot din son jämförelse med mig emot den som väcker mig..(son gör ej detta längre..host!).

Men när barnen kokat kaffe åt en så är dom sååå gulliga tycker jag.

När sonens kompisar var i 9 årsåldern och var här ute på landet hos oss i flera dagar så kokte de kaffe varje morgon åt mig kl 9 och gjorde frukost.

Jag sov som en gud de nätterna och njöt som en gudinna av dessa frukostarna och kaffet och sen var jag fit for fight och kunde t.ex gå 3 km ,med dem, till havet eller skogsjön som finns här.
:-)

lördag, maj 13, 2006  
Blogger mumrik said...

Jag som har två töser, borde egentligen ha det riktigt illa vad gäller shoping. Men det är rätt så lugnt på den fronten. De är mer intresserade av motorcyklar och racing, än kläder. :)) Fast en typisk helgmorgon brukar vara sån att de 'jagar' upp mig vid 7 tiden. Då har de varit igång minst en timme. Sen så är det frukost och tjöt vid matbordet under nån timme. Sen, när jag är klarvaken...DÅ GÅR DE OCH LÄGGER SIG IGEN...jäkla ungar.

lördag, maj 13, 2006  
Blogger RedAngel said...

tss ankie...efter så många år som man fått tuktas av morgonterror så har man insett att en hjärnblödning icke är värt besväret!

Det e jättegulligt med kaffe, runt 10-12 en lördag...inte av att blivit traskaserad tills man kliver upp.

Han var snällare som bebis...sov & skrattade...han var en riktig ängel då, så aaah..det e väl så att nästa tur ska man be om en djävul, för att få en lungare höst!

lördag, maj 13, 2006  
Blogger RedAngel said...

Hehe...Mumrik...det kommer det kommer, vänta tills de kommer på att man kan tvinga föräldrar att shoppa OXÅ utöver allt annat man tvingas utstå *S*.

Jo då...boxning & mc sitter på tapeten här, adda gärna lite snabba bilar på en bana, icke att förglömma...dumma mamsen delade med sig av sitt intresse för skjutvapen...så aaah migrän är ett faktum!

lördag, maj 13, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

:-) Ja min söööta R! När han var liten var han en solstråle som bara skrattade , gurglade åt och sov.
Han sov tills kl 11 och mina polare som sagt åt mig att *Nu du Ankie Nuuuuuuuuuuuu ska du få se på fan och få gå upp kl 5 varje morgon och inte fått sovit på natten,* sa dom.
Tjii fick dom ha ha!!:o)
Han var som en dröm tills han blev 4 år.
Hoppade över trotsåldern t.o.m och jag kände att det var lite kusligt, men tänkte inte mer på det förrens han blev ca 12 och började trotsa och trotsa än i dag och säger Nej nej till ALLT , men alltid med ett spjuveraktigt leende på läpparna, men han menar sina nej så jag får vara listig som en räv för att förmå honom att säga ja , åt viktiga saker.
Man får säga så här..
-*Vad du än gör så borsta INTE tänderna.*
Det har gjort att han nu borstar tänderna ordentligt som fan, sen många år tillbaka i tiden, och talar också om noga för oss att nu ska han minsann gå och borsta tänderna...Hihihiii...Han vet inte om att vi lurat honom...Hm..men vad gör man?

Överhuvudtaget så har vår son inte varit jobbig eller utåtagerande som många barn med adhd/damp kan vara och det är ju jädrigt bra alltså.

Däremot så har han krävt mkt passning för att göra vanliga saker, som att förmå andra barn (egentligen föräldrarna till barnen..Barnen är ju fan smartast ju)
att förstå honom i lekar och umgänge osv och allra värst är det ju i skolan.
Det gäller ju också att inte visa att han är iaktagen så han har så klart inte haft morsan och farsan med sig då de lekt ute..he he..skulle sett ut det, men vi har haft barnen ofta hemma hos oss då de velat in och då har dom lekt och lekt och käkat middag hos oss och sovit över.
Det var en härlig period om än lite svettig.:-)

Vad jag babblar då mitt i natten.
Har du läst i min blogg så förstår du att jag är lite spejsas..he he..

söndag, maj 14, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Jo då Ankie..jag har vart hos dig, även om jag ej lämnat ett mess åt dig ;)

Låter som du har lite jobbigt nu va!

söndag, maj 14, 2006  
Anonymous Anonym said...

det är så sjukt roligt att läsa din blogg. formulerar allting så kul, äntligen en personlig blogg som inte bara handlar om mode :) wiho!

måndag, maj 15, 2006  
Blogger Chribbe said...

Sovmorgon är att kliva upp 07.15 istället för 06.30 när de vaknar i vanliga fall. Alla barnlösa kompisar tittar oförstående på en när man 03.00 sitter på krogen och säger att man inte orkar gå vidare till 05.00-haket för goddammit ett par timmars sömn måste man ju hinna med.
Och så är det nattning. Grabben (3,5 år) går ju oftast bra, lägger sig i sängen och somnar hyfsat fort, men lilltjejen (1,5 år) har en period nu där man måste bära henne vaggande i famnen i typ två timmar innan hon behagar somna, och även när hon sover som en stock så vaknar hon direkt om man lägger ner henne i sängen. PING! säger ögonen. Tur för henne att hon är så jävla söt - OR ELSE!

tisdag, maj 16, 2006  
Blogger RedAngel said...

Hehe...tack Chelsea, tjaa personligen...vill jag läsa om mode & smink så köper jag en tidning *S*

tisdag, maj 16, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Jag vet Chribba, minns dom perioderna...det e som de har en sensor som larma direkt så fort man ens närmar sig sängen!

De barnlösa kommer upptäcka hur livet är...lejter kommer de hylla dig hahaha...eller naah

tisdag, maj 16, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home