MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

måndag, februari 27

kulturtrippen...

Jupps, kom iväg till tekniska museum...känner bara att WTF, det är i princip sportlovets första dag & hälften av prylarna är trasiga?! Då blir man lite irriterad, inte för att det är snordyrt att kliva in eller ens om det var gratis (60 vuxen 30 "tonåring") men vafan...har man skumpat asset dit ut med kidsen...så vill de ju göra experiment & leka med de prylar som finns där?! Så jaha, den e pajko...kolla nästa pryl...nähe pajko?! Skämtar dom eller???

Helt klart besviken...irriterad, gratismuseumen har iaf sina prylar intakta *fnys* här betalar man entré för att se att hälften är paj?! Efter lallat runt där i typ 4 timmar...så är man slut...SLUT säger jag!!!

Kidsen hade värsta energin trots allt, vi vuxna...vi kröp sömndruckna efter, grina nästan själva. Så...japp, körde klassiska kasta in dom på McD för utfodring. Det var nästan så man kunde somna i soffan där...mätt & söndertravad!

*S* Och vad har jag för minne från museet?! Jo, en bula...kunde blivit en blåklocka hahahaha...det e fan för barn, inte för vuxna..mamma fjant ska leka & smack i skalleponken. Spotta & svor...så några hoppa högt, halvt förblindad av smärta, and you ask me why??? Jo du, sonen kommer på briljant idé...mamsen ska stoppa huvudet i en grej...typ antik kamera...så ska mamsen rita av pärlan!
När mamsen ska göra det, så headbangar ungen?! Mamsen sticker ut skallen ur draperiet & säger -Men sitt still då, annars går det inte! Mamsen ska stoppa in huvudet under skynket KAPOW...satan i gatan AJ AJ AAAAAJ helvetes skiiiit!!! Ut kommer mamsen med stjärnor snurrande i ögat & en fågelkör sjungandes i skalleponken...hitta en spegel & japp...där satt ett ÄGG vid ögat..schnyggt!!! Så vart det med den teckningen, kan jag ju meddela!

Pinsama barn på T banan?! Nej OH nej...så schnälla så...liten deklarera högt & tydligt att hans paps dricker öl, hans mor...generad...försöker tysta han, liten piper högre MIN PAPA DJIKEJ ÖLJ...JOOOO. Den andra skriker vem har pruttat, folk vänder sig om & stirrar på varandra, liten grinar om att kusinen snott hans näsa...yaiks, sova middag anyone?!
Sen börja min...vi garva så vi dog! Vi var så trötta , så hade någon sagt spik...så hade vi skrattat tills vi grät!
Men ungarna...naah, pigga som mörtar redo för nästa äventyr!

Mitt närmsta äventyr är en alvedon & en redig kaffe *S*...skulle vilja lägga mig på sofflocket, men nehe...måste ta ut hunden *GRINAR*...det e syyynd om mig eller...mnja...lite då, jag är SVÅRT skadad & SVÅRT utmattad hahaha

4 Comments:

Blogger Min kopp te! said...

;o)))))
Men vilket äventyr. Herrejesus! Nu minns man plötsligt hur det gick till på den tiden då barnen var små.;o))))
Vet inte om jag vågar tala om vad min söta onge sa på tuben en gång då det var väääldigt tyst där.
På väg mellan björkhagen och Hammarbyhöjden där ja du vet det sitter inte så många i vagnen då.

Han sa plötsligt och gällt=
-Mamma!
-Ja a min son..
-Jag såg en snopp på tv i natt.
En STOOOR snopp som en tant slickade på och det kom nåt vitt.
överaktivt hoppande sa ha detta.

Jag var stum och RÖD.

Sa sen att han måste fått in en porrkanal och han envisades dessutom att säga att det var på morgonen han sett detta, men jag tror nog han gått upp lite fööör tidigt den "morgonen".
Vi som inte ens hade tv1000 och några såna kanaler utan dom visade gratis i nån månad då detta hände.

PUH! Svettigt!:o))
Dåligt att så många grejer var trasiga då dom tar betalt för inträdet tycker jag:-/

Min M satte sin skalleponk rakt i motorn då han mekade bil som var mer som en frysdisk.
Kom upp här med ett stort jack i en bula, men han hade inte sett detta själv och i morse hade han en stor röd prick där ögonvitan sitter??!!

Blåser på ditt onda!!
Kramelikramar!
Ankie

måndag, februari 27, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Japps...ingen kan säga pinsama saker som ungar, helst på fullsatta t banor...när man bara MMM oki...och VART är det svarta hålet??? VART?! Finns aldrig när man behöver det som mest!

Ja, det här med att valla barnen på utflykt, för de ska bli "lunga" kanske om man har tur lite "trötta"...funka skitbra, ungefär som duracell kaninen... de får energispatt & drar på HÖGRE växel, medans man själv...säckar ihop *S*!

Det slutar ju med att man själv är utpumpad & de vill hitta på MER saker! Sonen föreslog en tur till djurgården...vattenmuseum... jo, tjena...i ett annat liv, kanske?!

Japp, tycker att de kunde ha det gratis, med tanke på hur dålig koll de har...vi var där en timme efter de öppnat?! Så..mnja, tror nog att de fulkomligt SKITER i att fixa iordning?! ASHOLES! Det e ju för barnen man går dit (inte för att de är stilla en nanosekund...men japp)

måndag, februari 27, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

Jo det jäkligaste är att vi också är av det gamla gardet som köpte allra först tomt här 1957.
Det var helt andra puckar förr då min pappa levde.
Han är en van föreningsmänniska och dom hade det helt underbart med grannarna här på området, men grillfester ala höstfest då vi grillade hela får
och grisar t.ex:-)
Än i dag kommer det upp fd grannar som kände mamma och pappa och fikar och pratar minne t.ex

Men nu har jag inte varit nån auktoritet precis de senaste 10 åren eftersom jag varit så pass sjuk och kurat inomhus.
De tror väl då att de har nåt slags övertag dom som är nykomna och som inte känner oss kan jag tänka mig.

Ska gå på möte och påtala skillnaderna nu mot förr så kanske dom sätter i halsen och får ännu mer skit att prata om mig , men då blir det krig på riktigt om jag bara blir frisk.
Jag flyttar aldrig på mig i friskt tillstånd, och kommer gå på alla möten osv. he he.
:o)

Nu är vi 2:a generationen som bor här kom jag just på då du berättade om er 3:e generationen.

Även här är det sån här plan på permanentbebygglese , men vi ligger tydligen sist så det är många år fram i tiden.
Nu har vi t.ex fått belysning + cykelväg nere på vår lilla motorväg och det är väldigt skönt för nu kan man äntligen promenera igen vilken tid som helst på dygnet.
Förr åkte där bara max 2 bilar per dag och nu är det flera 1000 bergis.
Sen dom byggde stora villaområdet som heter skärgårdsstad.

Nu ska jag försöka tvätta håret och lite sånt.
Kramelikramar!

måndag, februari 27, 2006  
Blogger RedAngel said...

Men det e ju ändå lite skönt, för det blir rätt snabbt överbefolkat & sen har man grannen så nära att man kan le & läppläsa fraser *S* nej jag vill ha YTOR...hellre skogsdunge än granne!

Vill jag vara social, så vill jag välja det!

tisdag, februari 28, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home