MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

söndag, februari 26

Don´t let me bite you...or bite your head off, snarare

När jag blir hungrig så blir jag galen...det är ett gemensamt drag i familjen...vid middagsbordet hemma hos oss, kan det bli krig...om inte maten står på bordet i rätt sekund.

Vi blir som galna vargar, som kan slå in pannbenet på varandra. Det värsta jag vet är att vänta på mat... då blir jag tokig, agressiv & allmänt otrevlig.


Det samma gäller om folk får för sig att spela roliga när jag ska käka...det är som att be om självmord, utmana ödet...

När jag jobbade på krogen, så hade vi en praktikant...(å nej, tänker ni nu...) så just den dagen saknades det folk...så jag fick rycka in på morgonen...(trots att jag stängde kvällen innan), för att ta över lunchen...adda detta med mitt enormt trevliga morgon humör &...japp, det är ett faktum att en bomb kommer brisera!

Så...alla som har jobbat i krogsvängen vet att det skämtas rätt mkt, kockarna jävlas med varandra & alla! Så...när det lugnat sig, så sleva jag på ett ton pannkakor med massa grädde & sylt (ja, det va torsdag med ärtsoppa som standard mmm...äcklish). Sitter där, morgontrött, lätt bakis & ska käka min frulle... så börja puckot till praktikant jiddra?! Ber han hålla käften & flytta långt från mig...vill hinna käka innan nästa trupp kommer, säger åt han att reta inte upp mig, för då är det käftsmäll som gäller!

Samtliga mina kollegor visste att jupp, det e inget skämt...på morgonen hatar jag alla, är jag hungrig så hatar jag ännu mer...men kocken lura ut fanstyget, så han veva ofanför min mat...skulle peta i den, snylta en bit pannkaka?! Säger åt han att leker du med min mat, så hugger jag huvudet av det...finns ett ton pannkakor, det e bara att käka!

Så...idioten tar en bit folie från fisklådan...& slänger det i min grädde...bara tanken av en droppe kondenserad fiskvatten ska besudla mina pankisar gör mig VANSINNIG....och att jag sagt åt unghelvetet att ge fan i mig!

Flyger upp som en raket, praktikanten...luftspringer i ren skräck...precis som på tecknad film, innan han dundra ut genom svängdörren...jag steppa till den andra, ser hans lintott genom fönstret & sparka upp svängdörren *S*...kocken börja asgarva...jag vänder på klacken och ska just sätta mig för att ta en cigg...
så kommer ungjäveln farande, peta ett finger mitt i grädden & garva ett Bart Simpson HA HA...det är väl ungefär allt han hinner med, innan jag drar tallriken i nyllet på han...så grädden skvätter över hela bardisken.

Ser att det blixtrar bakom mig...där står kocken med sin lilla kamera & plåta av den lille gräddnosen, han garvar så hans mage håller på välta salladen...yaiks!!! Medans gräddnos blev komenderad till duschen av undertecknad, så berättar kocken att jag fick en sån jävla fullträff på grabben...att han först fick dörren i pallet, sen studsa han in i vägen, tog ett kliv fram & BAM...svängdörren tog han igen *ASG*!


Tror ni idioten lärde sig av det?! Näe...sen när vi hade lunch...så kommer miffot med en fritterad disktrasa...som han försöker prångla ut som en rödspätta?! han ska be om ursäkt, servera mig lunch?!
Joho du...han sprang när jag höjde ett ögonbryn & undra om HAN ville käka upp trasan nu eller senare hahaha... det är det ÄLSTA tricket på krogen, när man jävlas med varandra...en fritterad trasa...
<-så såg han ut...när han kuta för livet....den lille fan


4 Comments:

Blogger Min kopp te! said...

;o) Detta om panerad disktra hörde jag då jag dejtade en Kock som jobbade på de här isbrytarna Ymer och Frej osv.

Nu får damen gå till min blogg och sen tröcka på bilden och sen ge mig mer ledtrådar via griffeltavlan där;-)

Har lite väl mkt värk i dag så jag använder bildspråk.
Din tillgivne Pimp!

söndag, februari 26, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Jo, det e en klassiker...och är man lite observant, så kan man se det...det e lite väl PLATT!

Ska glida över nu & kika...

måndag, februari 27, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

Jag hade bergis tagit värsta tuggan så glupsk som jag är:o))
Det är lite oroväckande nyheter i min blogg i dag.
Kan du ta en kik?
;)
Kramelikramar!

måndag, februari 27, 2006  
Blogger RedAngel said...

Ja, är man hungrig & inte kollar så noga...så kan man nog greppa en bit INNAN man märker.

Vet att ngr av mina dåvarande kollegor gjort det!

måndag, februari 27, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home