MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

måndag, mars 12

Doggyworld...

Fyfan vad scary med den galna hunden i malmö & stackars grabb som köpt den...man kan ju undra vad den förre ägaren gjort med monstret. För det är ju där problemet ligger, puckot i andra ändan av kopplet och vad triggade hunden egentligen eftersom nya ägaren lekte med den?!

Och vilken uthållighet hunden hade...sprayad & skogtokig, sånna hundar skrämmer mig. Rasen i sig skrämmer mig inte, för de jag hittils stött på har vart normala men trenden att fucka upp hundar är skrämmande och sen om det är en pudel eller en pit är skitsamma. Absolut mer skrämmande är att folk även trycker stereoider i hundar...rasta hundfan i ett sandtag istället, så ska du få se på muskler & du vet att det är naturlish...inget shitt extra än möjligen en tvätt!

Alla djur är farliga om man tar fram aggresiviteten i dem, även en aggresiv människa är farlig *L*...adda lite galenskap and voilá du är lika död då!

Läste någonstans att även en terrier klassas som kamphund...ja, låt mig garva en liten stund och tänka tillbaka på min jack russel terrier. Jo då hon var ett monster *S*...käkade skor & räkningar, lite vaktig & skällig, älskade att vara i focus och sitta i knät...men kamphunds klassad?! Klamra sig fast i armen & tugga vidare, spontananfalla??? Nä...det köper jag inte men jag har ju inte låtit henne käka träd & jaga marsin å andra sidan *S*...dock dragkampat med leksaker...som iofs inte ska va så lämpligt, men å andra sidan skulle hon anfalla så är det en klackspark och in i väggen!

Men jag tycker att det borde finnas något så kallat "körkort" för hund, men å andra sidan kan det vara tandlöst det med...för vem vet vad ägaren gör senare?! Själv har jag råkat på en skogstokig schäfer som skulle ha ihjäl mig...den attackerade spontant, försökte få tag i min strupe men snabb va jag att slänga mig i backen...vägrade att släppa mig trots att ägaren kalla på hundfan, den tuggade på min rygg & ja, den skapade hundskräck i flera år...men sen skaffa jag egna hundar & poff så var det borta. Undrar hur det hade slutat om det var en pit, staffe eller någon annan av de klassade kamphundarna?

Syrran kollade på en pitblandning i "tredje" hand så att säga...men vi såg rätt snabbt att den inte hade alla hästar hemma & vi kände till en viss del från första ägarens misskötsel, den nuvarande hade oxå märkt av några saker trots att den nu mer hade ett stabilt hem. Och en känsla säger mig att jag skådade ytterligare en som kommer få avslutas med ett skott i pannan. Så enormt konstig hund...sällan skådat en som vägrar möta ens blick, men lyder komandon fast stirrar i backen?!

Och det som absolut avgjorde var att den var osäker med kids...rest ragg vid ngt tillfälle & det är sista varningen innan en hund klipper. Hundar som inte gillar barn....no way, vem vill ha på sitt samvete att den en vacker dag gör utfall?!

Etiketter: ,