MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

tisdag, januari 30

Säkra riket, skjut galonisarna innan de ta över världen?!

Men det är ju så man trillar baklänges snart...har väl alltid sagt att det är galet att bo i stan & om du har barn...ja, rent av står du på dödslistan över farliga hot mot omvärlden?!

Eller hur tänkte den där lilla nöten i vaktkuren som ringde backup och jagar pulkaåkande barnfamiljer med ak5:or på slottsbacken?! Men det verkar vara så...så fort en man får på sig en uniform så vippar skallen bakåt och varenda actionfilm från det att de lärde sig snyta sig själva, fram till dagens datum rullar på highspeed och genast ska man dra i larmsnöret! Vi känner väl alla någon dörrvakt som tror sig vaka över nationalhemligheter och leker speciell med sin earpice, vrålar backa och ser väldigt sådär "farlig" ut...när i själva verket det bara är att fösa in fåren i fållan i princip...bara sålla ut de överförfriskade & de uppenbara bråkstakarna så man inte mister sprittillståndet?!
Men inte i deras värld...då är dörrvakt något som man minst pluggat i flera år...man har liksom diplom på väggarna där hemma, det är skitsvårt att bli dörrvakt...det krävs år av erfarenhet att avancera från garderobiär till vakt?! PAHAHAHA!!!!

De skådar varenda actionfilm och sedan får fantasin lilla rullgardinen att dras ned och förvandlas till radarsikte med hotlevels i grönt, det är fiender i varje snöhög och helst ska man slänga sig på marken och rulla runt med kniven i högsta hugg?!

Mina teorier om slottsbacke dramat...
Alt.1 Han hatar barn, han fick aldrig åka pulka...kanske lite bakis oxå och såg syner? Stoppa gallon-dvärgarna i deras avancerade plastpulka innan den sprängs?!

Alt.2 Utklädda terrorister som använde småbarn som rekvisita och distraherade honom för att mamman skulle dra fram sina klättergrejor och invadera slottet, sno med sig kungafamiljen eller åtminstånde en kristallkrona?!

Mohahaha...vilken skam och tänk vad som kan ske i sommar...kommer en kid på rollerblades, fatta vilken livsfara det skulle kunna vara...äkta hot mot nationen! Småfolket tar över...weee... rädda sig den som kan, nu kommer snorungarna?!

Undrar om han är stolt över att ha skrämt ihjäl en 5 åring som trode sig kanske bli skjuten? Skrämt en familj helt i onödan för något som man bara kan säga till...man kan be folk avlägsna sig utan vapen, faktiskt! Kolla bara på mig...en hel gubbfan fick jag ur mitt hus med orden D R A! Men...jag kanske gjorde fel, jag kanske skulle haft ett vapen och jagat det stackars puckot tills han fick mardrömmar...lekt cia och annat?! Hmm...iofs en roande tanke *S*...men NAAH!

Etiketter: , , , ,

7 Comments:

Blogger Min kopp te! said...

Hallo bruttan!
Jag fann en intressant tingest för dig kanske?
Ikon från Montenegro..(vet inte var det tillhör numera?)
http://www.budera.se/detail.asp?id=366618
Jag härjar numera därinne också med mina köp & sälj.
:-)
Ska läsa i kapp hos dig lite senare..ser ju massa redan som lockar...
Kramelikram!
Ankie

tisdag, januari 30, 2007  
Blogger Min kopp te! said...

Glömde göra länken klickbar, men nu är den det om du trycker på det jag skrivit här

tisdag, januari 30, 2007  
Blogger RedAngel said...

*S* Du tror jag inte har ikoner tapetserade runt halva huset?! Min mormor har gjort ett bra jobb & mina släktingar!

Ja, den va fin...men det är icke mitt helgon, det e sånna grejer oxå...alla ikoner står för olika saker & montenegro är egna nu HUR kan du glömma det?!

Skrev ju inlägg om det förut...att de stackars montenegrinska barnen som vill plugga på universitetet i belgrad nu anses som typ utbytesstudenter?! hehehe

tisdag, januari 30, 2007  
Anonymous Anonym said...

Åhh jag som äälskar ikoner..Köpte på mej hur många som helst när jag var nere i Kroatien..

Ja vad är det för fel på de där idioterna som står vid slotten med sina ku..ehh förlåt..gevär..
Hmmdet är säkert sådan som blir krogvakter eller "tuffa" väktare i köpcentrum

/Cian/Vilding

onsdag, januari 31, 2007  
Blogger Min kopp te! said...

;o))
Jamen du serr!!!
HUR glömsk jag är..det är ju det jag pratar om hela tiden..skönt på sätt och vis att kunna illustrera det.;o))))

Ska få höja dosen levaxin antar jag och då bara kräver jag att mitt minne ska återgivas mig samt mitt hår..
(köpte en peruk till i dag på tradera)

Jo jag fattar att de står för saker ikonerna, men tänkte att eftersom jag inte vet vilka du gillar så tipsar jag i blindo så att säga, så du ej missar nåt bra.
:-)

Sa jag att jag även är på budera.se numera?
Jamen det skrev jag ju, ser jag nu..ha ha..

Min pappa var dörrvakt, på ängelen tror jag det var om jag minns rätt..Men det var för typ 50 år sen innan jag var född, men farsan, som är snäll som ett lamm, fick nog jobbet för att han såg skräckinjagande bister ut.....

Håller med om att de är bra vakter som har lång utbildning i ämnet och som är psykologiska och raka och inte kaxiga och så ska alla civil-befolkningar avbeväpnas enligt mig..he he..

Usa är ju ett exempel där man har vapen i hand och använder dem så fort man surar till en aning, men det sägs att lika många vapen finns i var mans, kvinnas hand i Kanada också och att skillnade på antal mord som begås, beror på att media i usa skrämmer skiten ur folk genom alla sina domedags-rapporteringar, vilket då inte kanadickerna sysslar lika mkt med...

Visst är det en ball iaktagelse?

Rädda människor med inbillningsjuka är farligast och tar antagligen snabbast till våld för att lösa problem..:-/

onsdag, januari 31, 2007  
Blogger RedAngel said...

Jepps Cian, jag älskar ikoner...de är jättefina och även så gör de väldigt vackra kors i kyrkorna där nere. Priset var bra på den här ikonen tycker jag, det finns ett ställe på odenplan som säljer ikoner...men de är överdrivet dyra 5-800 för en liten historia & den här va en A4 i strl...så absolut värd sitt pris!

onsdag, januari 31, 2007  
Blogger RedAngel said...

hehe japp tack iaf Ankie...du är ju min lilla pimp *S* och det är allid kul med tips!!!

Men va är det du säger...tappar du hår??? Vad beror det på??? Är det ngn biverkning från mediciner eller åkommor?

Och ja...att veva med vapen?! Ursäkta mig...men vilken jävla hysteri?!

Läste att folk kommenterat på citys artikel om det, att den här pappan typ skulle ha medvetet gjort detta för PR, för han är vd i ngt bolag & figurerat en massa i media...MEN för den delen...det är ÄNDÅ inte okej att veva med vapen framför små barn av de som sitter & vaktar där!

Min paps har oxå stått där & inte drabbats av storhetsvansinne & vevat med vapen...och jupps hehe han va oxå dörrvakt i sina yngre dar utan att leka dåre! Så allt handlar om vad man är för person & hur man kan lösa konflikter på ett vettigt sätt!

Hellre verbalt än med vapen eller våld.

onsdag, januari 31, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home