MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

tisdag, maj 30

miiiiiffo...

Jupps...24 timmar efter jag fick lappen i handen så är jag som en iller på knark, fast ah jag knarkar ju inte då...annat än uttråksöverdos!

Så vad göra??? Terra folk tills de grinar??? Mmm...inte så tokigt faktiskt! Hoolat upp en fika för morgondagen & en promenad på stan...aaah så ska vi se vad mer jag kan ställa till med!

Att jag ska ta det lugnt??? Vafan...jag blir GALEN snart...funderar heelt klart på pillra fram en duk & leta rätt på alla paletter, penslar & tuber...skapa en crazy tavla kanske! Men jag mår så jävla illa av olje ångorna...överkänsligt offer är vad jag är!

Hupps...mupps..fjupps...har inte ens något vettigt att skriva om...eller jo, på mors dag kom min lilla sockerbit & serverade mamsen en massa choklad som han köpt i present till mig! BÄSTA gåvan...fatta själv...en massa choklad istället för blommor, vem kan tugga en ros...när man ändå kan avnjuta lite praliner i sängen!

För övrigt...förrens idag funka det att pinga tjejblogen eller vad det heter...fantastiskt...det tog sin tid & jupps jag e gnällig, hatar saker som inte funkar som det ska & på en gång..helst igår!

Mnjaaaha...vad mer kan jag klottra om...har väl avverkat en massa shitt...ÅÅÅ juste det hahaha min kära mor & hennes bilkörning...i helgen kysste hon en stolpe igen, fattar inte... men hennes blonda tihi oups...förklarar ju allt! Hon hade hållt koll på den ENA stolpen men inte den andra??
Mina fördommar om blondiner ökar i takt med mamsens försäkrings premie har jag just kommit på!

Ah just det...gullade med en liten bebbe i helgen, dock heeelt klädd i rosa...men jag tog henne ändå trots den gräsliga färgen! Så jävla söt...hälsade föräldrarna om hon skulle försvinna så kan hon säkert hämtas hemma hos mig *S*.
Goddamn...en liten sötis med stans största blå ögon! Hennes föräldrar slapp ifrån bebben heela tiden då de va på besök...gissa vem som kidnappade henne!

Helvete, det är NÄSTAN så man vill ha en...sen kakka hon & då var det att lämna tillbaka med lätt rynkad näsa hahaha! FYFAN VA SKÖNT ATT SLIPPA SÅNT!

Jupps...så nu har jag väl skvallrat av mig om Redzos lilla helg å så där...och min rastlöshet som bara växer å växer...det e ju fan traumaakuten next *S*. Nääe...måste ta & andas lite...herre gud, känns som en evighet tills man ska till sjukgymnasten & det e på torsdag det. Har fan blivit slagen med en strumpa i skallen tror jag...så ah man e ju fluffig mellan öronen!

NU ska jag nog leka spa ett tag, surfa i badkaret & lalla runt med bubblor...damn shitt ska söva mig själv sen med lite piller tror jag! Då vet man iaf att man ligger still!

8 Comments:

Blogger Min kopp te! said...

:-)) Men du! Jag skrev en kommentar samtidigt som du skrev senaste inlägget.
Är jag synsk eller? Kände i örat HUR rastlös du känner dig nu ju.
;-)
Vilken raring du har till son som gav dig choklad!!!!!!
:-)
Här var det ingen som kom i håg mig, men det är en lång historia bakom..eller ja inte så lång..
Kortvarianten= typ år 1989 så var det fars dag.
Hade kånkat upp barnvagnen för 3 trappor med sonen liggandes i den och jag var DÖD och svettig.
Kom då på att det var fars dag så jag sa åt M att han kunde väl ta 25 spänn och gå ner och köpa sig en ask med choklad.

Han blev INTE imponerad av mitt sätt att fira honom på , så sen den dagen har jag icke fått så många morsdagspresenter..ha ha ha:o)
Han är långsint som fan denne man.;))

Mamma som kommer i håg alla bemärkelsedagar som namnsdagar o allt, blev putt på mig och syster som ingen kom i håg mors dag, men vi hade VISST kommit i håg, fast kl 24 på natten och då kan man ju inte ringa.
jag grattade i efterskott och morsan sa att *ja ja jag får väl ta emot den gratulationen då*
..Hm!

Samtidigt så firar vi ju inte morsdag jämt så jag fattar ingenting tingeling.
Har full sjå att komma i håg allas födelsedagar som nu den 1 juni fyller syrrans dotter 14 år och jag måste komma i håg det då jag alltid brukar rita nån fin bild till henne i paint shop-pro-ritprogrammet och mejla över.
:-)
Fördelen är att om jag glömmer så kan jag innan 24-slaget lyckas..he he...

Babblar ju som en tok i dag märker jag.
Ska bada och plaska jag också strax.
:-)

tisdag, maj 30, 2006  
Blogger RedAngel said...

hahaha...fan avslöjad direkt va... men jupps, så är det!

tur iaf att jag ladda ner programvaror som fan till burken, så nu kan jag ju joxa hemma & smälla upp på hemsidan sen!

för tyckte det va kul att hålla på med allt..och tänker fortsätta själv banne mig!

Förresten, va inne på din hemsida idag...dom där blinkande sakerna du gjort & smilysarna är det i ngt program eller? Å vad heter det isf *S*...mnjaa man måste ju leka lite vet du väl...här hinner vi icke få gråa hår

tisdag, maj 30, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

Mig älska paint shop pro.
Har varianten psp 8 .
Det fins version 9 men den verkar så krånglig.
Till det programmet följer animeringsprogrammet *animation shop 3*
Det är helt överlägste bäst av alla såna jag testat.

Frågan är bara hur man får tag på detta gratis då de tycks bara sälja 9:an?
-Kanske finns det nånstans att ladda ner?
Här har vi slarvat bort skivan, men den ska ju ligga nånstans, men det kan ta tid innan den hittas.
...Jag letade en stund nu på googles men hittar bara massa ryska sajter och dom sprider massa skit som spam och virus så jag vill inte trycka på de länkarna.

Fick hela datorn full med porr-popups för några år sen då M var ute och letade efter mitt älskade psp för nedladdning..Jobbigt..fick kasta datorn tillslut:-(

Gick även in på jascs egna hemsida, men nu har de tydligen gjort allt helt
nytt där..synd..:-(

Förut kunde man köpa psp9 och få animation shop3 gratis.

Nu kostar enbart animationshop3=39 dollar.

Man måste ju ha psp för att ha nån glädje av animationshop tycker jag.
Jo även photoshop går ju bra så klart.
Men det är ju svindyrt.
Psp är i princip lika bra som photoshop men en billighetsvariant.
(Kostar ca 1000spänn.)

Man kan göra HUR mkt som helst i det programmet och du som gillar att måla kan ju måla oljefärg, fast utan färg då via datorn.
:-)
Hoppas du kan hitta de 2 programmen för du kommer ha kul i många år med dem.
Jag har ritat i kanske 3 års tid och tröttnar aldrig.
Är helt självlärd.
Men det är lite pillrigt i början, men ge icke upp!
:-)

onsdag, maj 31, 2006  
Blogger RedAngel said...

hmm...men vilket bolag är det som håller med psp? För då kan du hitta på deras download sidor OM de nu låter en testa!

Annars...sök hos dowload.com eller http://thepiratebay.org/ där finns det massa saker att ladda ner!

Fanns ett till ställe, minns ej nu vad de hette men där får man laglig tillgång till de flesta programen som finns...en amerikansk sajt...massa testprylar & stuff att leka med! Sånt e ju bra...så får man se om det passar en eller icke!

Testar Painter XI nu tror jag det hette...kul, men lite joxande för att hitta alla funktioner & fan när man ska byta penslar så är det jävla traggel & menyer. Men påminner om ps så då är det enklare! Mina senaste bilder på puppyart i gjorda där!

Inte hunnit installera ps än... ska ta det ngn dag snart...för man kan mixa med bilderna både där & i painter! Skitbra!!!

onsdag, maj 31, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

:-) Gud vad bra att du har PS då kan du faktiskt göra animationer i den i stället, men jag vet inte hur man gör.

Alternativt kan du köpa eller om du hittar animationshop 3 gratis nånstans, och använda genom att du först ritar i photoshop , sparar, och sen öppnar du animation shop och hämtar bilder från dina dokument och mekar med dem .:-)

Här är en länk till animation shop och här kan man hitta senaste psp-versionen som jag inte blir klok på alls, sen företaget Coral draw tagit över.
Till Coral draw
Tror inte download.com har psp de äldre versionerna fär sist jag kollade hade de inte det, men det var iofs länge sen så nu går jag in och kollar.:-)

onsdag, maj 31, 2006  
Blogger RedAngel said...

Men du...man kan testa senaste photoshop, det är bara att ladda ner hos adobe! Och då har man nån månad på sig att lalla runt!

I flash kan man göra animationer oxå & jag vet att jag hade förut det här scala...där man även kunde animera! Så du gör dina smilys & allt i de här programen du nämner?

Hur får du glitter effekt? Använder du två lagren då, som rör på sig? Eller hur funkar det?
Hälsningar SKATAN som gillar allt som glittrar ;P

onsdag, maj 31, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

;-)) aaaaaa! Då är vi 2 som älskar glittrande stuff!!!

Jag jobbar inte med lager till min vän klockantios stora förtret.
Hon säger att jag kommer gilla att jobba så he he..
Jag ritar som om jag hade papper och penslar utspridda över hela bordet liksom.
Klipper och klistrar hej villt helt på mitt eget lilla vis :-)

När jag gör glitter så brukar jag dutta massa prickar och sen belyser jag delar av dem med lampan som heter: *Illuminations effekt och sen väljer jag light.*

Jag gör kanske t.ex 4 bilder med de här duttarna.
bild 1=duttar jag på med 1 pixel storlek på pennan.
bild2 duttar jag också på men på lite andra ställen så att det rör på sig.
bild3 belyser jag från vänster.
bild 4 duttar jag lite med vit färg med pennan med 2 pixel på pennan. Sen belyser jag den från höger

Bara fantasin sätter gränserna.

En mkt enkel glittereffekt kan du få av att bara rita t.ex ett hjärta
och sen kopiera det 3 ggr och så duttar du bara runt om med vit penna 1 pixel.
OBS!! du sparar varje bild som exempelvis:
animi1.gif animi2.gif animi3.gif osv.
SEN !! Öppnar du alla 3 bilderna i animationsprogrammet och kollar hur det ser ut som färdig animation.

onsdag, maj 31, 2006  
Blogger RedAngel said...

Aha...okej, det var nästan så som jag tänkte att dom måste vara uppbyggda!

Ska testa nån dag när jag pallar sitta ett par timmar i sträck, lär väl bli en natt snarare *S* funkar bäst då, man blir inte störd av nån endaste jävel hehehe

onsdag, maj 31, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home