MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

torsdag, maj 18

Att hålla focus...

Jag känner att jag nästan tappar mark ibland, jag har så mycket som jag måste fixa...så många krav som ska hänga på en, så många som är beroende av mig på ett eller annat sätt. Orken går i vågor helt klart!
Försökt fimpa av de som klamrar sig fast som desperata höns, sånna som man tycker synd om & sen idiot som man är lovar man en massa saker...så har man ju en hel lista till att jonglera med!
Jag tillhör ju bränn ljuset i bägge ändarna barn, den där som alltid ställer upp aldrig är ego...inte tillräckligt ego iaf...jag ska bli en superegoist *S* eller nej, det kan jag ju självklart inte...men kan väl få säga det!

Har jag lärt mig något av tiden som utbränd tror ni?

Jo då, att när man e på benen...så kan man testa sig själv hur snabbt man kan springa mot väggen igen hahaha...mnja fast nu snubblar man ju långt innan då, kroppen är ju så allergisk mot stress så det finns inte


Det är fan lite jobbigt, det här med prioritera rätt...att sätta upp målen & klara av punkt för punkt.

Jag tror jag skulle behöva skaffa mig en liten plan, försöka strukturera upp allt som har halkat efter.
Men det känns som ett övermäktigt mission, mest för att det är så mycket som jag måste fixa till, sen kommer det alltid nya saker som ska upp på listan...

Men jag är ju så anti listshit så det finns inte, men jag inser att om jag ska traggla mig loss ur allt så måste man nog göra upp ngon form av plan. Det här med ta en sak i taget funkar inte, eftersom jag har så mycket som är akut att få koll på eller att avverka.

Så fort jag är på topp...ja vad gör man då? Leker superwoman och fixar för mycket saker på en gång...vilket får igång nacken eller hjärtat och jahapps så minns man det, du skall ta det lugnt, du ska ej hava ett tempo som får en turbo avundsjuk!

Det är så logiskt, det är så lätt att tänka tanken detta bör du förändra men att komma till det, att programera om skalleponken... tjaa du...man kanske ska ta & skaffa sig 57 el chocker? Finns det inget ctrl alt delete funktion? Reboot?

Nehe...inte det mnjaa så vad återstår? Smälla upp en lista och intala sig att det är god allmightys levnadsregler och om man ej följer denna så kommer helvetet på jorden uppstå, eller så kommer aliens att utföra experiment på en...eller något annat tragiskt.

Jahapps...jag är smart...men frågan är snarare om jag är uthållig nog för att programera om mig själv, för att lära mig agera på annat sätt?! Jag är ju en pitbull i själen, envis som satan & ska fixa allt som jag vill...vaddå hjälp? Pfft...är jag handikapp eller?!

Ja...så är jag i ett nötskal och jag gillar att ha massa projekt på gång....men hell woman det var ju så man inte skulle göra! Jag ska börja tänka...vill jag istället för jag måste...smart va =) vilja och måste är stor skillnad, tror det kommer bli mitt avgörande när jag ska programera om mig!

5 Comments:

Blogger Min kopp te! said...

:-) Jo tack det känns bra.
Jag har inte hört så om Ritalin och andra cs-preparat utan tvärsom =att hjärnan kan mogna i kapp i stället om man får dessa medicinerna.

Tänk på att seintologerna sprider propaganda mot de här medicinerna och har t.ex en sajt där kommiten för mänsklga rättigheter härjar och det är INTE FN eller nåt utan helt enkelt en antipsykiatri-förening som vill påskina att de är nåt internationellt hjälporgan.

Många på nätet, har jag märkt ,länkar dit och läser om hur hemska våra mediciner är i tron att dom är seriösa .
& blir skrämda helt i onödan.

LSS är skitsvårt att få om man bara har adhd eller add eller damp-diagnos, men man kan om man har tur och har större problem få in en fot där.
Annars är det mest folk med autism som brukar få stöd.
Det är inte ens säkert att jag får hjälp trots läkarintyget.

Återstår att se.
Bra då att veta är att man kan söka och få nästan samma sort av hjälp via socialtjänstlagen i stället.
:-)
Ska läsa dina nya ínlägg nu;-)

torsdag, maj 18, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

Hm! Jag var sån som du och är inne i min fantasi fortf.men begränsas av kroppens limit numera.

Älskar att jobba och fixa och fort ska det gå.

Nu sa farbror doktorn i går att jag är utbränd just därför, men att den här "elden" vi har i baken är också väldigt väldigt bra för att få igång en och jag har ingen eld i baken då jag käkar antideppressiva medel.
Den elden kan växa sig enorm och bränna upp en om man ej ser upp.
Bara en start-brasa är bra åt oss.
;-)
Medicinerna måste fetfort fetbort ur min kropp, men tyvärr måste jag trappa ur saaaaaaaaaakta saaaaaaaakt..usch vad tråkigt.

Jag tycker du ska skaffa en whiteboardtavla och skriva 2 st rubriker.
1 st rubrik:
*Detta ska jag göra för andra.*
Se till att inte många punkter hamnar där.
1 st rubrik.=
*Detta skola jag göra för mig själv och mitt barn.*

Där kan det gärna få vara några fler grejor.
Skriv även upp vilogrejer som sova titta på tv osv..där.
:-)
Om du är liiite lik mig vilket jag bara känner på mig att du är så kan du ha svårt just att hålla en plan inne i huvudet och komma i håg den utan att inte vidga planen till flera delprojekt osv iom att du snubblar över nya ideer på vägen.
Jo jag vet att du är bra på att jonglera och att många ggr så går det , men till priset av vad?
Japp du vet!:-)
(det kanske är den lilla släng av adhd som gud begåvat
just dig med:-)

Tipset jag fick var att lämna hjärnan hemma ety jag har noll zero närminne.
Och även 0 bildminne.

DÅ måste man skriva upp ALLT!!
På nåt som sitter fast på väggen och ej blåser iväg mellan tidningar och annat..he he..:-)

Just nu drömmer jag om en sån här manick som jag kan prata in mina planer på och tidpunkter då de ska utföras.
=
Fan va coolt ..jag kan då låtsas att jag är läkare eller detektiv eller csi-kriminalare fbi och är ute på uppdrag...ha ha ha..

Aldrig mer utbränd tack , men gärna aktiv och kreativ.:-)

torsdag, maj 18, 2006  
Blogger RedAngel said...

Ska se om jag hittar länken sen, tror faktiskt att jag gick via din sida *S*...

Jo du, projekten fylls på allt eftersom... men eftersom jag legat utbränd..så vet du ju själv hur pass massa saker man måste ta itu med efter.

Sen har jag ju körkortet...som jag inte fixat än, lagt på hyllan men måste snart för annars förlorar jag stålarna!

Samtidigt ska man plugga...då hinner man inte med ett smack, sen ringer kunder å jamar...det orkar jag fan inte ta itu med alls för tillfället..

Sen ska man ha tag på de där massörerna, sjukgymnasterna och läkare...bara det är ett mission.

Sen alla som vill ha med en på semester, eller frågar om semester... just nu orkar jag inte ens tänka det, får se vart jag hamnar helt enkelt!

SEn ska man jaga folk som ska betala en...amen damn...jag döör!

fredag, maj 19, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

Ushans va ja tycker synd om dig!!!!
Inte kul med ett sånt berg med *måsten*.
Du har helt rätt om att ordet *Måste* ska utrotas ur vokabulären för så fort man tänker ordet så kommer spänningarna i kroppen som ett brev på posten.
Jag har dresserat mig själv till att säga *jag kan* i stället för *jag måste*
Lyckas väl med det i 8 av 10 ggr.

Det upprör inte samma känslor alls.

Har ju lärt mig självhypnos och så kallad NLP som betyder neruological Ling..nånting..programming.
neurologisk språklig programmering..på svenska.

Man pratar sig själv tillrätta helt enkelt. (Simpelt förklarat)

Måste slå upp det men det var en aha-upplevelse utan dess like att få lära sig detta.
Men jag behöver gå fler kurser och träna mer om det ska ha bästa effekten.
Det kan förändra livet totalt.
Om du orkar läsa böcker så låna boken som heter: *Din gränslösa styrka*..(har glömt författaren men ska leta.)

Han var ett utbränt övergivet vrak då han fick nys om NLP och självhypnos och jävlar vad han fick saker att hända efter det han förstått vad det handlade om.
:-)
Fick både fru och hus vid havet osv osv osv...
Underbar & en helt sann berättelse.

Om länken och det om Ritalin så var det säkert via min hemsida du kom till aftonbladet som skrev om detta och aftonbladet i sin tur hade hämtat infot från de här seintologsidorna och jag länkade dit också för å visa på vilka galningar det huserar där.
:-)
Så det stämmer att du nog hittade infot om Ritalin via mig...Missinfot..desinformationen då..he he.
;-)

-Såg du föressten att jag skrivit i din gästbok på din nya hemsida?

lördag, maj 20, 2006  
Blogger RedAngel said...

Nähe...fan vad sjukt!!! Haha vilka muppar, så vad alla är då djävulens barn kanske & inte sjuka?!
Ja, det visar ju på vilka glada dårar som finns där ute!

Jo, men helt klart...det finns bevisat i forskning att bo i hus & vid vatten är det bästa man kan göra!
Själen stressar av då, det värsta man egentligen kan bo är i en storstad med höghus...det påverkar tydligen människan negativt!

Och japps...det kanske är så det blidde med myten ghetton å villa områden, eller det ses ju oftast som bättre områden när man bor i hus :)!

Men det stämmer helt klart, efter man vart ute på sommarstugan...prutta runt i båt, då är man banne mig lugn som en filbunke! En dag på stan= man är supertrött!

måndag, maj 22, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home