MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

måndag, april 24

SL extreme rides...NO.1

Nu ska vi botanisera bland SL-bussarnas förare, ni vet...de glada dårar som rattar din ride till jobbet. Ibland kan de förvåna en, vad är det för miffon som får köra buss & vilka frustrationer kan man ta ut på en busstur?!

Vi börjar med psykosen from hell, pluggade då & kliver på bussen hem...gestapo är pissd off av någon underlig anledning, visar mitt kort & tar ett kliv...bara för att studsa tillbaka som en gummiboll, någon jävel har greppat min arm?! WTF?! Ögar chaffisen som blänger med mord i blicken?!
Oskyldig till brott som jag är ifrågasätter jag VARFÖR han ryckt mig i armen...and DET my friends, var INTE det man skulle ha gjort...man skulle nog ha betett sig som man var på flykt undan rättvisan...stirrat nervöst & haft spattryck istället och allra ödmjukast titta på sina tår för att inte reta upp psykopaten bakom ratten, min "uppnosiga" fråga straffade sig...han VRÅLA i mitt öra att han INTE SETT KORTET!!! Man ba okej, ta det lungt...titta nu då! Han sliter åt sig kortet börjar raffsa ut det ur det lilla röda fodralet...style kan det vara förfalskat så håller han det mot ljuset, vänder det åt alla håll...bara söker en anledning att busta mitt kriminella ass!

Jag fnissar lite åt komiken, frågar om det är okej eller?! Det är ju ingen 5 hundring med vattenstämpel, det är ett freakin SL KORT! Aj...åter igen jag & min käft...han spottar ut orden att jag ska ICKE göra mig lustig, jag har faktiskt ICKE SKRIVIT PÅ KORTET SÅ DET GÄLLER INTE, VILL DU GÅ HEM ELLER?! Shitt majbritt...man bara OKEJ, andas paps...för det första (skåda mitt obstinata smartass gamble med psyko) det är FRIVILLIGT, läs själv! Och hur kommer det sig att i tre veckors tid så har INGEN påkommit detta fasansfulla mygel?!

Han fick då RABIES...jag skulle ICKE få åka med bussen OM jag inte skrev på omgående! S vad gör man?! Såg inte fram emot en timmes fotvandring hem direkt...så jag signa. Nästa moment... herr RABIES fick nu en ny level av VANSINNE...han slet åt sig kortet åter igen, KONTROLLERADE min namnteckning?! Åter igen duschad av saliv, vrålar han att den är inte godkänd! Då lackar jag ut på gubbfittan...jävlars vad han fick höra...jag hade samarbetat med ett freakin psyko.
Skrek att han var inte freakin SÄPO, icke heller har han rätt att HOTA mig, och det är FRIVILLIGT att signera det förbannade kortet...DET STÅR DET jävla blindstyre. Och om han har så grava synskador att han inte kan se när man visar kortet så ska han uppgradera sina jävla brillor, för så oförskämd ska han inte vara & min signatur är GODKÄND på mitt legg så han kunde gott suga röv & ha det bra...tyvärr så står det INTE att man ska skriva NAMN & EFTERNAMN psykosgubbe! Han börja skrika att han skulle slänga av mig?! Då skrek jag för VAD?! Att han haft en fittig dag eller?! Kortet är GILTIGT så SUUUUUUG!
*S* Sen gick jag & satte mig...han vråla att jag skulle kliva av annars skulle han inte åka vidare, jag höll på koka över av ilska..skrek att om han behagade LYFTA av mig, så fine...annars kunde han göra sitt jobb...köra istället för att trackasera mig! OCH...påpekade att om han rörde mig så skulle jag anmäla han!!!
FNYS....komma där & komma...jag har rätt & då kan INGEN i hela världen få mig att ge mig...jag är envisare en djävulen själv!
Då gasar bastarden....och kör nästan på en kvinna med barnvagn som är på halva övergångsstället, då koka jag över...jag skulle anmäla denna dåre, han behövde ju uppenbarligen semester?!

Jag var så klart vansinnig när jag kom hem, bara för jag såg ut som en snorunge (va 24 såg ut som 14) så ska han inte komma undan...tänk om han tracka barn & undgommar?! Och att vara en hårsmån från att köra över en kvinna & hennes barn i sin road rage, det går inte ostraffat förbi i mina ögon, nån jävla måtta får det vara på ilska & bilkörning!
Han ska få...
Min polares morsa var en av cheferna på SL, så GISSA vart jag ringde så fort jag stängt dörren, jag förfrågade mig givetvis om hur reglerna för bemötande & busskort låg innan jag serevrade dramat. Och shitt majbritt....gissa VEM som hade RÄTT!!!
Skönast av allt var...dagen efter...klockan 8 på morgonen...sitter samma jävla idiot bakom ratten, jag stirra...sa GODMORGON! Han kolla i golvet illröd, inte ett ljud över läpparna... gårdagens fullskaliga psykopat hade förvandlats till en darrande gubbe med rå ångest.

Så kan det gå om man jävlas med fel jävel, vid fel jävla tilfälle & med fel jävla anledning. Jag är en människa, inte en hund...ingen skriker åt mig & ska inbilla sig sin rätt att göra det, bara för de haft en pissig dag! Och den stackars mor, som pissa ner sig av att se en SL buss komma farande mot henne, tvärnita två millimeter ifrån hennes vagn...för hennes skull anmälde jag incidenten oxå...man ska fan kunna gå på ett övergångsställe utan att riskera att komunala fördmedel mejar ner en! Det är ingen skatteförmån direkt...

2 Comments:

Blogger Min kopp te! said...

HERREGUD!!!!!!!!!!!!!!!
åH VAD JAG ÄLSKAR DIG!!!
Reagerade först på att han slet tag i din arm så där.
Bara en sån grej gör man ju inte och sen då jag läste vidare.
Mamma mia vilket jävla freak!!
Du var då verkligt verkligt modig som inte sket ner dig utan omvandlade läget till att han sket ner sig i stället och i slutändan....Puh!

tisdag, april 25, 2006  
Blogger RedAngel said...

Saken är att jag blir skitförbannad på maktmissbrukare som självutnämnt sig till hemliga polisen!
Och på faktum att i sin ilska dödar han nästan en halv familj...då SKA man ta semester, eller fundera på byta yrke kanske!

Det är inte friskt att betee sig så där, en annan person kanske hade börjat gråta...fått panik för bussar, eller så...men jag...jag blir förbannad!

Du vet, en balkan tallar man inte på & försöker domdera på fel sätt... hört om orangutangen på zoot eller?! *ASG* RÖD & GALEN... lite som jag då ;)

tisdag, april 25, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home