MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

fredag, mars 17

I sammlarens fotspår...

En sak jag inte kan förstå...det är hur mycket pryttlar man egentligen kan sammla på sig & varför?!

Varför har man en miljon olika muttrar?! Hur ofta behöver man en mutter? Och gammla deklarationer, räkningar & fan...det röda pensionskuverten går att spåra från första utskicket?! Men shitt...vafan är det med mig?! Har ägnat några kvällar med att sortera garderober, förråd, skåp & lådor, skitkul? Nehe men nödvändigt! Det är som en hamster har slagit till, allt har bara slängts in hit & dit...sentimental sparat massa onödig dynga som bara tar plats och är ett mission att förflytta!

Hmm..har så många Cap & Design att man skulle kunna tro det var mitt yrke att sammla på dem, cosmopolitan & andra di flash tidningar så jag kan öppna ett tidningstånd. Varför spar man på sådant? Kommer man läsa dem en gång till eller? Ska man ha dem för att...impa på andra? Eller varför ligger dom där & dammar bakom en skåpdörr?! Och alla dessa kataloger som skickas ut, men gud...hittade en gömma med gamla kataloger från alla möjliga & omöjliga ställen. Men varför ligger de kvar?! Hur hamnade de här då?! VA?

Nä...jag är så trött på att se onödiga grejer, nu har jag skaffat soppsäckar & nu ska skiten ut!!!

Och porslin?! Men YAIKS vad många udda koppar & glas man kan äga, för att inte tala om assietter & tallrikar...två där, tre här, 5 där?! Ska slänga skiten & köpa nytt! Tror jag ska mordhota papsen om en shoppingtur, så jag kan fylla hela hans superduper stora bagage med nytt shitt...hahaha...mmm..han kommer ÄLSKA MIG, pappa ÄLSKAR shoppa...eller NOT.

Papito tillhör kategorin män som börjar hyperventilera vid köer, shopping skall helst ej förekomma OM det nu inte gäller verktyg, för jaha...då kan han pillra i timmar & ba jaa jag undrar om man kanske skulle ta den där sticksågen, eller behöver jag kanske en vinkelslip? Ja, en sådan där kvistflis mackapär kanske inte skulle vara så tokig ändå?! Hmm...vad är det här för något? Mnja...kan ju behöva lite fler bits, men...mnja det verkar vara billig metall..eller... fan, det står ju inte här?!

Så...jag brukar faktiskt lura iväg han på verktygsshopping...hitta på att jag nog såg en annons där & där om att de hade en vinkelsåg jättebilligt & jo då...en såndär liten slipmaskin till båten kanske? Karbinhakar? Nya lanternor?Är du säker på att du inte behöver nått??? SEN...kutar jag medans han funderar på vad han behöver hahaha...eller så ber jag om fjantiga råd, som jag ändå iggar! Paaappaaaa...ska jag köpa en sånhär lampa eller?! Så får han spela viktig, medans jag spanar på alla andra grejor hahaha...jag e en så utstuderadliten finter så det finns inte!

Hmm...undrar om inte jag ska sabba hans helg planer lite?!Det är väl det man har barn till för?! *S* Lägga huvudet på sne & se lite söt ut...sen vara lite monster?! Hehehe...jupp, mitt helgnöje är nästan klart! Damn vad jag tänker högt & bra!!!

7 Comments:

Blogger Min kopp te! said...

Blogspot har haft tekniska fel så det gick inte att skriva kommentar här förut och bloggarna våra försvann osv osv.
Skapade då en reservblogg :::här:::

Så där exakt som du beskriver det har vi också med samla på oss grejer och shopping.
Brukar parkera M vid verktygen och R vid leksakerna, numera är det nog föressten fiskesakerna.:-)

Uddda porslin ska vi bara inte tala om. Har ju sånt från 2-3 hushåll nu och det är inte kuuul:-/
Vill kasta.
Man kan ju ha fest med porslinskrossning kanske?;)
I blomrabatterna kanske man kan lägga porslinsbitarna sen som typ leca-kulor?

"Inget får förfaras" är väl en kvarleva mentalt från bondesamhället och ja det är idel bönder i våra släktled, förutom den fina förnäma von-wad-släkten vi tillhörde som valloner på 1600 kallt.;o)

Har en spökbild i den där reservbloggen som är väldigt oförklarlig då jag fotade genom öppet fönster och först trodde jag det var en fläck på fönstret, me va tusan inte då det stod öppet ju..
*spärrar upp ögonen av förskräckelse*%-/

Samma foto finns här

fredag, mars 17, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

Det borde gå att lägga in ett lösenord på inlägg tycker jag.
Har sett folk som har så.
Dock får man kanske då koda html och slänga upp på nån server nånstans och länka dit.
Men man kan lägga själva login-rutan i bloggen för man kan då smidigt säga öppet det man vill och så kan man ju *viska* i den låsta som lämpligtvis då inte de man känner IRL får lösen till..hihi.;))

.MEN folk kan också reagera med att bli förbannade då de känner sig utestängda så när jag hade så så fick jag lov att gå runt och förklara att jag inte vill skriva öppet om underlivsproblem, eller sånt som folk kan känna igen sig i, men som jag måste få ur mig för att överleva. Man vill ju inte peka ut folk alltid, menar jag.


Har själv haft Bravenets lösenskydd, men dom har ju för tusan lagt in program som laddas ner som reklam..:-/

Måste kolla på Ninas sida om hur man skapar lösenskydd för då kan du få ha det på min server om du vill?

Ha det bäst och natti natti!
Ankie

lördag, mars 18, 2006  
Blogger RedAngel said...

hehe...jo, jag märkte att det var lite knas, tänkte först jaha har datorn fått damp nu eller?
Sen fick jag felmeddelandet och..jaha ja!
Jag har en blogg till men den ligger bara & flyter runt...*S* det går inte att stänga den (läs sprays pissblogg)
Men...har inte så mkt att klottra att jag behöver 2!
Det blir ju ett heltidsjobb att hålla på i 2! SKÖNT att de fibblat till så snabbt här!

And...hade 2 släktingar som gick bort på kort tid, så man har ju fått massa saker när man tömt deras hus & tyärr...så blir det sentimenlat sammlig då, tills man kvicknar till & rensar!
Har så mycket mattor, att jag skulle kunna öpnna butik med dom oxå *S* MEN...får lov att bli kallhjärtad & RENSA!

Ang att ha hemlish inlägg...jo, men ibland känner man för att vilja sätta privata mess som man inte vill att alla ska läsa, men nähe...inte funka bra!
Kanske ska tipsa dem om det...så de fixar en sådan funktion, är inte för att utestänga alla direkt men...att besvara de man känner mer personligt!

lördag, mars 18, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

Nuuuu kom jag på.
Den blog jag har som är låst har ju ett inbyggt lösenskydd.
Jisses...en sån kan du ju skaffa och den är dessutom trevlig och väl underhållen av killen som håller idet.
::Här::
Du kan ta med ett javascript och lägga då i den dagen (då du skriver hemligt)där datum står då du uppdaterat och så länkar du bara till den bloggen=lätt som en plätt.:-)

Vad trist med 2 dödsfall på kort tid:-(
Förstår att du inte kunde slänga då.

Jag har också svårt för att kasta.

Sitter så länge och tittar på gamla skrivna lappar eller vad det är, så att jag tillslut tappar koncentrationen och låter det ligga kvar.

Men nu MÅSTE vi slänga massor av det vi har i 3 källarförråd.
Har redan blundat en gång och låtit flytt-kvinnorna/karlarna slänga så mkt de ville, men tydligen ville dom inte slänga allt den gången;o)

Har försökt sätta in en chat på min hemsida, men va faän , man får inte nån connection med servern sägs det£$€${€£££$$$$$$€€€###;-/

-Såg du spökfotot då?
.Idag så lät det som nån kom in i huset där jag satt på toa och "cencur".
Jag skrek just det=Hallååååå?? Jag sitter och "cencur"!!!!!
Men det var tydligen takdropp, vind och plast som gjorde lätena, men det lät även som att nån öppnade dörren i tvättstugan med nyckel? Hjälppppp!

söndag, mars 19, 2006  
Blogger RedAngel said...

Hehe jo då...såg din bild...men inte för att vara taskig, men har du kollat linsen? Lite skit? Som jag sagt tidigare...först bör man utesluta allt det logiska, sen kollar man allt...och SEN...SEN...kanske det ändå bara var en fjärt i rymden *S*! Tänkte mer på det eftersom det såg ut som en fläck när man råkat pillra med fingret på linsen?!

*S* Man ska inte hetsa upp sig Ankie, annars tror man fan att varenda prassel är en ande eller ett spöke & tänk nu på att det är vinter, så trähus knäpper ju av bara satan & omöblerade...damn det ekar ju!
OCH...en ande är en ande...de kan ju faktiskt inte göra ett shitt mer än att möjligen låta lite!

*S*...Jag tror visst jag hetsat upp dig med spökbilderna & storysarna?! Eller?! Brukar ju bli så, bara folk snackar spöken så kan man ju få gåshud för mindre!

söndag, mars 19, 2006  
Anonymous Anonym said...

Tidningar som cosmo har jag svårt att slänga. Inte för att jag kommer att läsa dem igen EVER, utan för att de kostade så mycket. Knäppt! Men vid flytten åker allt skit UT.

söndag, mars 19, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Visst är det sjukt hur man funkar...det är väl kanske därför jag spar dem...eller AHA nu har jag en bra förklaring?!
Hmm...ingen aning, samma med de andra ELLE and the gang...men de tar sådan plats att man blir vansinnig & knappast sammlarvärde direkt hahaha...att man kan skylla på det!

*S* Men...jag brukar skänka dem, finns en handikappad som gillar att klippa & göra collage...så då kan man ha ett bra samvete, då man öser över han ton med papper! Han blir lika lycklig varje gång jag rensar!
Kanske ett tips *S*...gör en god gärning, skänk dina tidningar till bättre behövande!

söndag, mars 19, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home