MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

fredag, mars 17

Saker som bara små elaka dvärgar kan...

Happs...vaknar lite groggy vid 9.30...känner en krampaktig panik bryta ut...å nej måste springa, ska på möte, sen försöker jag kordinera hjärna och ögon...fokuserar på klockans siffror.
Nej gumman, ditt möte VAR för 50 sköna minuter sedan!

Hur är detta möjligt...i princip skakar på väckarklockorna...de aderton...och må då säga att de både är kopplade i ström eller har fungerande batterier?! Sherlock Red kliar sig djupt konfunderad...hm...VAD kan det då vara för fel!

´´Backtrace av gårdagen...ställde klocka no1, 2 och 3 samt 2 mobillarm...hm...ingen har till synes ringt eller vrålat i mitt öra?! Strange!´Vänder mig om i sängen och vad skådar lilla mamsen? En dvärg till synes halvt dold under hennes fluffiga täcke och 101 haremkuddar?!

Känner plötsligt hur...det börjar dra en våg över mig, tänderna pressas samman, hjärtfrekvensen skjuter upp & öppnar munnen...ut kommer ett VRÅL från urtiden... jo då sonen fick lusen läst, gränsfall att jag pressade impulsen från att hiva ut han genom balkongdörren!

Sen...tystnaden, som efter alla explosioner...han blinkar yrvaket, tänker snabt som en hamster uppe i högvarv i hjulet, spelar "sömndrucken" och säger NÄEH...klockorna har INTE ringt, när jag anklagar honom för missdådet! Nähe...så hur kommer det sig då att du själv inte befinner dig i skolan? Och vad gör du i min säng! Mnja...det hasplas ur en lögn, som man höjer ögonbrynet för och bara mmm,,,jaha...är det sant!
KLÄ PÅ DIG DIN ODÅGA OCH MARSH IVÄG ÖGONA BÖJ!

Smarta lilla dvärgen hade en plan...
Men jag kan ju vara hemma idag! Tänkte...jaha du, tror du på det själv? Här har vi inte obefogat skolk på tapeten! Mamsen ger onda ögat samt frågar i den sockersötaste röst en rasande Red kan uppbringa...och varför det? Dvärgen inser att spelet är över, erkänner att han inte gjort sin läxa! Jaha, men den hade du ju gjort igår då jag frågade, innan du satte dig vid datorn?! HUR kan den nu vara ogjord?! Öh...eh...ah...man ba..marsh till köket, så fixar jag frullen & så gör vi den nu då! Sen är det SKOLAN som gäller! En uppgiven dvärg inser att spelet är slut, det är över...den stora draken mamma har vunnit...återigen är hans planer besegrade...damn shitt!

När onda ögat förhör dvärgen efter läxan är gjord och frukosten svald, så erkänner han utan omsvep att ja, han hade en plan...därför stängde han av klockorna?! Mamsen pressar ett leende & kväser...gör inte om det, för det finns en anledning till VARFÖR man ställer in 14 larm! Nu har mamsens möte komit och gått, vilket kommer att resultera i en fin nödlögn! Vad tycker mamsen om nödlögner min son? Inte bra!? Nä precis!

Men det är ju själva fan att man uppenbarligen inte kan få bestämma SJÄLV i sitt eget hus, att ungen ens VÅGAR sig på att stänga av mina klockor?! Herre gud, det hade jag aldrig vågat göra mot min mor (hon e ju iofs en miljon ggr strängare än mig) men...förstod att det var något där!
Så kan det gå när man inte gör sina läxor i tid, får mamsen att koka till frukost.

En sak har jag lärt mig, det hjälper inte att få vansinnesutbrott...det hjälper bara att ta tjuren vid hornen! Hade det här vart några år tidigare...så hade jag nog fått damp...kastat något i väggen av ren ilska, hoppat jämfota en timme & skrikit lungorna av mig...förstöra humöret en hel dag! Men...aja...nu är det dax att packa ihop asset & glida vidare...ut i "solen" och ha det bra!
är jag irriterad? Jupp det är jag...men försöker ignorera det...livet är ju som en överraskning ändå, lika bra att...mmmnfgggrrr...le stort!

(om inget annat så fick jag en sovmorgon...eh?! ljög som en häst travade & jahaja..)

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tycker att det din son gjorde var lite häftigt faktiskt,mvh östen

fredag, mars 17, 2006  
Anonymous Anonym said...

Och ändå hade du tid att sätta dig och skriva ett långt inlägg om det hela...tsk tsk tsk... *S*

fredag, mars 17, 2006  
Anonymous Anonym said...

*S* Äsch vafan, du är inte känd för passa tider ändå så.. ;)

Äsch, mosters sötis får göra vad han vill.

fredag, mars 17, 2006  
Blogger RedAngel said...

Nej...det var inte häftigt alls... Östen *S*...inte idag, en annan dag okej då...men wtf!

And Chribba...ja, när man har missat en del i ett schema, så aha då har man ju tid över till klotter! Min ride kom som vi bestämt...medans jag passade på att pilla navel i cirkus 2,5 timmar!

fredag, mars 17, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* And min anonyma syster yster... nej, jag är en tidsoptimist...den akademiska kvarten är en balkansk halvtimme OKEJ, så NU vet du det!

MEN...50 minuter, är to mutch! Och...vill moster så kan hon ju vara barnvakt ikväll, nu när du ÄNDÅ inte har ett liv & så kan ju tant raffa få släppas ut med en flaska vodka innanför västen?!

Va sägs? Eller ville du ha på moppo?! VA?! Mummel mummel...och ville du ha sprit så ska du fan FJÄSKA på min sida...bara skriva vilken gudagåva jag är...hur snäll jag är, rent ut sagt UNDERBAR... hur pass klocktorsk jag icke är HAR INGET med saken att göra *ASG* KÄFTEN SA JA!!!

fredag, mars 17, 2006  
Anonymous Anonym said...

Red. Om det aldrig har smällt förr...puss

lördag, mars 18, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

Du ! Säg som jag att du troligen är utav fransk börd och där kommer man INTE i tid, för då får man massa spö;))))
De bliver gravt förolämpade då.
50 minuter hade varit alldeles lagom för dem.;))

Jag tycker du är en lysande bra mor!
Som skötte denna situation med glans.
-Får jag sprit nu?
;o)

lördag, mars 18, 2006  
Anonymous Anonym said...

jävla dumheter

lördag, mars 18, 2006  
Blogger RedAngel said...

Herr Nilsson...smällt? Vad? *S* Eller ville du se fireworks?!

lördag, mars 18, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S* Ankie...jag har lite franskt blod i mig ;) AH, så då måste det vara DÄRFÖR?!
Tyvärr, i svearike gråter folk efter bara 10minuter, det är som att rutan rut slagit ut hjärnkontoret här...det ska räknas på sekunden!

Känner en kvinna som ser det som en personlig förolämpning, med bara två minuters tidsmarginal! Hon blir galen då, skriker om att folk förolämpar henne som infinner sig i EXAKT tid?!

Säger bara, den kvinnan kommer då en förtidig död, med ena ögat stirrande på klockan!

Vem bryr sig...1minut här, eller 10 där?! Finns viktigare saker i livet än att hamna i koma av stress! AH...ska skriva ett inlägg om det *S* kolla responsen & se vad som händer...vilka svar man kan tänkas få?!

lördag, mars 18, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

:-) Yea! Skriv ett inlägg om detta.
Gud vad kul.
Herman Lindkvist har skrivit en bok om fransmännen som jag glömt namnet på men fu faän va jag garva och var nöjd med att hitta mig själv bland dem.
Om det blir för jävligt får man väl bli pariserbo på äldre dar.
;o)
Paris är ganska coolt. Men jag blev besviken på käket.
Trodde fransk mat var bäst i världen, men inte fasen lyckades vi äta gott mer än 1 gång på hela veckan vi var där.
Den goda måltiden var på Grand hotel där nere då min mamma firade sin 60-års dag.
Syrran hälsade vi på också då hon bodde där i 2 år och gick på teaterskola.

Det var den gången då min lackjacka jagade upp hororna ur tunnelbanan.By the way..* ASG *:O)

Har ritat som en besatt i dag då mina händer är suuuuuuuuperba och uppför sig så som händer ska göra.
:-)
Men nu letar jag sabotörer för min hemsida laddar otroooooligt segt helt plötsligt.

OBS-->Kan du kolla genom att gå in här
http://tawanda.net
och se om det är lika segt för dig som för mig?
-Jätte el hygglo om du kan göra det för mig!
Kraaaaaaaaam!
;)

lördag, mars 18, 2006  
Blogger RedAngel said...

Noppe Ankie...gick hur snabbt som helst att komma till din sida?!

Kanske var trögt på servern då?! Gick fan snabbare än när jag ska in på bloggen hahaha...det säger väl en hel del va *S*

söndag, mars 19, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home