MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

söndag, januari 29

Spraydate, en särstudie om närhet...till akuten

Tillbringat min insomnia med att nätragga i perioder, men skiftande resultat kan berätta om när jag knäckte oskulden på nätraggandet... ett trauma som resulterat i livslång ångest *ASG*!

Börja snacka med en kille, snygg bild...verka lite kul, inte så stiff som de andra, vi snacka kanske en månad innan vi körde IRL.
Oki, efter ha tänkt ut alla safemoods man kan ta till när man ska träffa en okänd man...tänkte ju inte precis råka ut för galenskap! Bestämde träffen, tog nr till han (bättre än att ha en desperado, som kanske får för sig att ringa äppelkäck på morgonkvisten *RYS*) så långt hade jag tänkt!

Sen börja det där put on the face, välja kläder, vart fan vi ska ses...det e ju ett mission att dejta! Så ska man hinna käka, rasta hunden & hooka barnvakt innan man ska ut...inser plötsligt att jag är grym tidsoptimist, ringer upp herrn & säger att jag kommer nog bli lite sen. Då kläcker paddan ur sig i en väldigt nasal uttråkad ton "Aha, så du ska spela sån nu, lite speciell"

Kände bara att VAFAN SA DU?! Det koka från lilltån...där insåg jag att OJ DÅ, nästa gång snacka man i telefon innan...så vet man vad man har att göra med.
Meddela syrran att det här lär bli en kort dejt, är hemma om 30min maxat! Hon ba nej, men varför det...upplyste henne & hon ansåg jag skulle vara snäll å fin. Eftersom mitt temperament flyger berg & dalbana så antog hon att det va så!

Oki...strutta iväg mot t banan, lagom irriterad. Hade sagt ett ställe vi skulle ses utanför, när jag närma mig platsen ser jag ingen hunk i sikte. Hmm...vafan?! Ser att det står en gubbe på gatan, med en såndär "runk rock" en sån som flashare bruka ha. Tänker i mitt stilla sinne, det kan inte vara han väl...eller?!
Innan jag hinner tänka, kliver freaket ut & muttra något, hör mig själv dra på fraserna heeeej, jo ja mmm...HELVETE!!!! Fanfanfan... skulle bara fortsatt gå, skitit i det här...men syrrans ord klinga "va snäll nu".

Oki, en kopp kaffe kan inte döda...eller nähe, bara få en att vilja kapa armarna, stycka sig själv...letar efter det berömda svarta hålet...finns visst inte?! För att dra en närmare detalj om freakyfreak: Han var närmare 48 än 33, frågade om bilden, när den var tagen...eftersom den tydliga frånvaron av hår på skallepär inte motsvarade herr hårfager från spray, som va framför mig..eller who d fuck som satt här å sippa kaffe?!

Han sa den va tagen från början av sommaren (vi sågs i dec), iaktog han...huden va helt flagnad, äckliga exsem eller nått, hans fingrar va korta stubbar?! Något stämde INTE... mannen jag sett på bilden, hade på ett par månader tappat massa hår, fått fingrarna krympta i tvätten, käklinjen förändrad?!
Är det det som kallas VRAK?! SPILLROR AV EN MAN?! Noppe, nu snacka vi antingen ANTIKA foton, från sommaren han fyllde 25, men eftersom hans små korvar till fingrar, inte stämde med mannen med vinglaset på SD...han hade långa fingrar?!

Så...utgår jag från BILDSTÖLD, eller hans snygga polare tröttna på att han va singel, hjälpte att göra en makeover...men frågan är HUR TÄNKER MAN...man ser en het snubbe på en bild, utgår från att man ska dejta prins charming...men det man hooka upp med är farfar vrak med psorias i pannan?!

Ska man 1. Bli glatt överraskad?! 2. Bli faschinerad?! 3. Heligt förbannad??? Nä, jag kunde som bekant inte hålla käften stängd... satsade mina kort på 3:an...
Hade planerat allt i detalj, stället stängde kort efter man svalt kaffet...så det var bara att avlägsna sig haha. När jag säger att nej, nu måste jag dra sörru...får han för sig att jag har en NY plan?! Seriöst människa du är fan inte hel i huvudet?!
Naah, inte tänkt straffa mig själv...anser inte att jag gjort mig skyldig till det! TÄNKER FAN INTE LYDA SYRRANS RÅD.
Så försöker SKAKA av fanskapet...men han verkar uppenbarligen ha hjärnskador oxå, jag menar vi har diskuterat vem han är å vem bilden föreställde. Ifrågasatte han om JAG va olik min bild kanske, han sa nej dig kände man igen direkt?! Och lite andra hårda ord växlades...

Han verka tro det tillhör uppvaktningsfasen att kalla någon för, en sjuk lögnare, patetisk människa & annat smått å gott?! Så...han haka på till t banan...man ba halka din jävel, halka då förfan så jag slipper dig...men inga isfläckar stora nog!
På perrongen...försöker han fråga vart jag bor?! Man ba OKI FREAKY ska jag hitta han klängandes på balkongräcket inom en snar framtid eller?! Tänkte i mitt stilla sinne, ta det lungt...psyko kanske kommer trippandes med kniven...finta fanstyget! Det gjorde jag tog första bästa t-bana...ville bara DÖ eller DÖDA!
Han verka behöva en textad lapp i skalleponken, för att inse att han är DISSAD!

Kommer hem...35min efter...syrran undra hur gick det...vråla HUR DET GICK, TRÄFFA EN PSYKOPAT PÅ 50 bast i en runk rock & en rutig flanellskjorta, läskiga bajsbruna manchesterbraller, hur fan tror du det gick?! Sa ju han va felknullad redan då jag snacka med han i luren...dryga jävla inbillska äckel!

Där var det sen en paus på länge, så fort någon nämde nätdejtande FNÖS jag hade inga tankar på att frottera mig med fler freaks..men japp, fann väl en & annan vettig där!

Men de flesta verkar vara förvirrade själar...eller defekta varor utan återköp?! Eller läskiga killar med CV presentationer, börjar snacka om barn & gifta sig...många bollar i luften, extremt sportiga, sånna som man ser framför sig att man kommer dras ut på hajk i fjällen för att åka flotte hem, börja mountainbajka sig runt stan, börja på buggkurser... dom skrämmer mig...vad vill dom mig?!

Får man inte bara ligga på sofflocket & trycka kakor??? Måste man leka att man klättrar i berg, slår volter på gymmet?! Det enda dansanta är när jag känner för att shejka asset under alkokonsumtion, eller medans jag vaggar runt med dammsugaren & min kära golvmopp...är liksom inte den typen som skulle applodera av att bli släpad på buggkurser...

Nä dra...sånt pallar jag inte med, hellre singelmingel med mina glada dårar i släptåg, än en äppelkäck friskusfurir som väcker mig i gryningen med skogsmulle vandring!!!

4 Comments:

Blogger Min kopp te! said...

:-))))
Jag länkar dig bums!!
Satt i går och prata med min kompis om hur mååånga konstiga bloggar det finns där alla är journalister som pratar om läppglans och är helt opersonliga och humorlösa.

DÅ hittar jag din som är just en sån blogg jag vill läsa och försökte beskriva för min kamrat.
:-)
Guuuud vad du skriver bra och roligt!!

Den där dejten måste ha varit en mardröm förstår man ju fullt ut så bra som du beskriver den.
:o)

Jo ! Dyslexi finns hos närmare hälften tror jag det var, som har har adhd eller andra npf.

Sen finns det dom här andra sorterna av skrivsvårigheter också, men det vet jag inte hur många som har.

Bland dom som har ,som min son=svår damp så är det tydligen 100% risk för nån form av läs och skrivsvårigheter.

Om bloggen.
Du har tillgång till hela koden och då ska du trycka på fliken där det står *templates*.
Man kan då välja att skriva in nya färger på länkar och stajla dom i css-koden där.
Eller så kan man byta till färdiga layouter.
OBS!!
Men viktigt är att man stoppar in sina länkpolare i koden på templaten.
Det brukar stå text där man ska stoppa in länkarna, mellan s.k li-taggar.

-Om du vill så kan du kopiera hela koden och skicka till mig så kan jag stoppa in te´xt, länkar, åt dig första ggrna.
;-)
Min mejl är=
ankie@tawanda.net

Ha det bäst!
Ankie

söndag, januari 29, 2006  
Blogger RedAngel said...

:) tack...tycker om att ironi & sarkasm, svart humor & det lyser alltid med sin närvaro när jag skriver

jo, jag har sett att det e massor lipgloss bloggar, eller politiska & journalistiska verka va väldigt poppis...men har ju dagsblaskor & veckotidningar så det räcker!!!

Hittade en kille här som skriver rätt kul om samhället iofs,inte de där politiskt korrekta... de e inte lika kul!
Ska adda hans länk sen...minns inte nu vad han hette!

Tack för hjälpen *S*...kan behövas

söndag, januari 29, 2006  
Blogger BubbleOfBlue said...

Fan va skön läsning!

söndag, januari 29, 2006  
Blogger RedAngel said...

hehe...och vem sa att jag inte är drama *ASG*

Enjoy the rest...

måndag, januari 30, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home