MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

onsdag, januari 25

vardagsnöjje...



Så roade man sig med att storhandla... så grymt skönt...eller bara hur man kan fördriva tiden med en kundvagn?!

Ringde paps, så han kunde transportera ens ass till lågprisets mecka...WILLYS

Det är verkligen som en trafikstockning på autobahn där, små läskiga ungar som snoriga illtjuter så man i panik kör över allt i sin väg, för att undkomma oljudet...samtidigt som man klättra över konservburkar så hör man MAMMA...MAAAAMMA...oh shitt, glömde visst att jag dumpa min egen avkomma utan att meddela att jag nu tagit skydd bland konserverna, för att slippa se lilla trollet där borta, med megafonen inkopplad.

Oki, sammlat min egen flock...eller ja...typ...ska entra kylrummet, och vad händer...står ett par med asset i vädret & gräver efter ost, blockera hela ingången med sin vagn & ett till par på sidan som oxå intagit raffspositionen.
Så man höjer ett ögonbryn & tänker...VARFÖR tvärnita man mitt i ingången, blockera & inte kan va lite smidig? Vad är det med folk? Ska de hindra en för att...man inte ska hinna grabba tag i en reaost? De har inte hunnit välja det finaste paketet? Eftersom alla ser lika dana ut...så är det något lurt??? ELLER...kanske är många fynd i mjölkhyllan VE DEN SOM HINNER FÖRST,
BLOCKA ALLA TILLS VI LISTA UT DET?! Säger bara jävla amatörshoppare!!!

I nästa sekund är det seriekrock med kundvagnar & folk?! Hmm...man måste ju köra för att komma hit, så man kanske ska införa ett teoriprov "hur du manövrerar din kundvagn" så att folk fattar att 1. ej utrustad med blinkers 2. Nödbroms finnes ej 3. Parkering bör ske utan förhindra andra passerande???

Lyckas med konststycket att parera folk, seriekrocken & pressa in mig vid mjölken...då börjar valet & kvalet...hmm...har fått mjölkallergi, så måste se över kosten lite mer. Havremjölk?! BLÄ...låter äckligt, får associationer till havregrynsgröt...och ha det i kaffet verka som en upplevelse jag helst vill slippa!
Min heliga latte...satan, den kommer bli kontaminerad av massa snusk!!! Oki...Sojamjölk??? Soja ehum..det e väl bönor va?! Sånt skit vill jag inte heller ha i kaffet...sen fanns det något annat, efter läsning insåg jag att NÄ, låter ÄCKLIGT!!!

Lactosfri mjölk...hmm...ja, det verkade vara det som va vettigast kanske...priset e ju RÅN fan nästan dubbelt så mkt för en liten låssasmjölk?! Aja...har jag val eller? Jo iofs kan jag ligga i kramper på golvet, med ett långt sugrör & envisas pimpla mitt kaffe som jag vill ha det...meen insett att man kanske ska sluta va obstinat nu!

Nästa glädjande besked va GLUTENINTOLERANS...wohoo...gjorde vågen, så jaha jag ska käka smurfmat nu...INGET gott alls, allt e fan ajjabajja?! Snälla gud, vad har jag gjort för att förtjäna detta öde?? Jaja...jag är en olydig flicka, jag vet...men måste man hård dresseras till lydnad utan kanelbullar, semlor, mjölkchoklad för det??? Finns det inte enklare sätt?! Ta alla brysselkål istället, lovar att bli snäll då!!!
Spana på hyllan gluten...ah, så nu ska man betala häcken ur led BARA för man är välsignad med nya allergier?! Smaka säkert skitäckligt...dom där skrumpna kakorna som man är förpassad till...glädjetårar spred sig i ögonen...jo, jag svär...glädjetårar & inget annat.

Vaddå tror du jag erkänner att jag lider, att jag kommer hamstra påsar med förbjudna kanelbullar & käka trots allt?! Att jag är lika mogen som en treåring när det gäller gosaker)

OKEJ DÅ...du kanske kommer se en galen kvinna ligga stortjutandes på golvet i ett lågprismecka å skrika JA VILL JA VILL JAAAAAVIIIIIIILL, samtidigt som en grymt generad avkomma väser mellan tänderna "håll käften å res dig upp, vänta tills vi kommer hem, du skämmer ut mig...nej, du får INTE komma till skolan heller" och ja, risken e jävligt stor att det är jag!
Var då så vänlig å skit i att det ligger ett hinder i vägen...kör bara rätt över med vagnen, gör absolut inget, lovar att jag inte kommer hämnas genom att kasta ägg upplättrad i närmsta hyllsektion (och OM jag gör det...inse att jag är svårt sjuk...jag har inte fått mina chokladbegär tillgodosedda, inte käkat bullar på länge PLZ KILL ME)

Så e det...livet är tufft...shopping är förenat med livsfara & det är inte sommar än...

1 Comments:

Blogger RedAngel said...

Mitt väl övervägda val & kritiska stirr, likt Sverker visade sig vara hole in one.

Vinnare på laktosfria hyllan, denna vecka är Valio laktosfria mjölk.

Så snarlik arla standard man kan komma, men med en lätt touch av kylskåpslukt...bara så man ska titta på datumstämpeln antar jag.

Men latten kändes inte kontaminerad, så jag ger den 4* av 5!

tisdag, januari 31, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home