MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

onsdag, januari 25

Rens i röran II

Hur ens mor kan få en att explodera...
Började med att jag innan jag hann fatta, svarat ja. Sen insåg jag...där rök den dagen SATAN!
Min mor, hönshjärnan...ett briljant exemplar på framtung blondin med korsdrag mellan öronen, lyckades lura ut mig till mormors lgh för att ta reda på hennes saker. Hon gick bort för ett tag sedan...ungefär då eskalerade min mors naturliga galenskap till fullständigt VANVETT (ok, naturligt...död kan chocka en, speciellt om det går snabbt)
I.o.m bortgången, förvandlades hon till en galen hamster ALLT från mormors lgh skulle hon ta med sig hem?! Och jag menar ALLT!!!

När vi började gå igenom sakerna, hitta försäkringar, kläder & allt annat praktiskt inför begravningen så börja hon rota som en blådåre bland mormors saker...hitta små lappar som hon promt skulle ta med sig (typ ett kvitto från 82)mormors fula kakelsoffbord var plötsligt en släktklenod, en antik väldigt värdefull egendom som JAG skulle ta hem?! Saken är att den e bajsbrun med diaréfärgade kakelplattor med blommor på URSÄKTA, men vafan seriöst...blev hon blind???

Min mor är en av de där exklusiva shopparna som inreder sitt hem med svindyra möbler...skulle aldrig ha en brun tingest i sitt hem (rosa..ok, men brun...nej) jag & mina syskon stirra lätt skräckslagna på henne & fasa för vad hon skulle tvinga på en för saker. Pensionärer är ju kända för pryttlar & porslin, hemska möbler (ja mormor, du får hemsöka mina drömmar över detta...men dina 173 porslinfigurer ger en ångest, liksom din grönblommiga soffa)

Så...nu har det gått en tid, vi skulle tömma källaren idag (BIG MISSTAKE) hamstern slog till igen med full kraft... det raffsades & ojades i princip satt man i ett radonfyllt skyddsrum i en läskig betongkällare i 4 JÄVLA TIMMAR. Rökare som jag är, så kände jag att pulsen steg, jag blev stirrig & ja, lätt andnöd av allt damm, huvudvärken stegrade. Fick slita ut henne ur förrådet tillslut, kasta tillbaka säckar med kläder (mögelstinkande oxå) för hon hade en dramatisk återblick -titta det här är din gamla bikini (ja, sen när jag var 5 år vilket var evigheter sedan) fråga vad hon ville med den???
Ska jag använda den? Spara på den? Rama in?? ELLER brutalt kasta den i säcken med skräp?!

Min mor vänder sig om med koögon & tårfyllda -va, vill du inte ha den?! MEN HERRE GUD DEN STINKER MÖGEL, ÄR ÖVER 20 ÅR GAMMAL, DRIVER DU MED MIG?!
Eller...aha, mitt beachwear 2006 en extremt minimalistisk bikini, där man smeta ut tittsen över bröstkorgen samtidigt som man drabbas av andnöd, bryter 2 revben & sitter i en bensax med häcken i det fria?!

Japp, min önskedröm...alltid velat ha en förliten bikini i cerice med små pennor i olika färger?!

Mammor, när det slår slint är förenat med livsfara om man inte har vett att hejda deras tankegångar...

Need I say att hon vaggade därifrån med en dramatisk blick, jag är garanterat struken ur hennes testamente (tacka fan för det, för då kommer mormors små porslinfigurer ingå & det fula soffbordet)

Jag är en ELAK ELAK dotter, ser inte min gamla bikini som en triumferande släktklenod, denna ovärderliga mögelstinkande tygbit...och lika glad är jag för det!!! (dock en skallebank utan dess like, en OD på alvedon räknas som nästa steg)