MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

måndag, januari 30

dedikerat till alla bengetter där ute...

Oki, eftersom jag vet att vi är flera som anser att vi är för beniga, men verkar inte få hjälp, hitta svar & ska tydligen bara nöja oss med att bara va "trendigt smala" så vill jag slå ihop knäskålarna så det skallrar om det & göra våra röster hörda, från andra sidan staketet.

Så alla bony asses...nu ska ni få mina guldkorn, kanske att det kan hjälpa dig, inte säkert eftersom vi alla har olika kroppar, ämnesomsättning eller andra medicinska förklaringar/orsaker! Men jag kan reda ut lite saker som jag med hot om VÅLD tillkrävt svar på & ge tips om det jag själv lyckats fibbla reda på under årens lopp!

Here we go: börja med att föra en kostdagbok...som med bantarna gäller samma sak...VAR ÄRLIG! Om du käkar en macka en dag, så gör du det. Men för att få ett begrepp om vad du petar i dig, så måste du leka detektiv. Det är lättare att se helheten på papper!

Begär tester, oki alla dina allmäna värden e bra, inga brister...tänk utanför ramen. Har någon i släkten tex. OI (Osteogenesis imperfekta), eller anlag för det...KUTA till OI kliniken på Karolinska?! Osteoporos, eller Osteogenesis imperfekta är benskörhet, tydligen kan det hänga ihop med att man är "onormalt smal" och detta kan vara en liten doldis som man kanske inte tänker på, sjukdomen är ju en folksjukdom kan hoppa bland generationer...så risken är stor att du kan ha det!

En annan orsak, kan vara så enkelt att du är antingen glutenallergiker eller laktos eller bägge. Då kan inte kroppen tillgodose & ta tillvara på vitaminer, mineraler & näring på bra sätt.

(Och...mitt korta test btw som mjölkmonster...Valio Laktosfri Mellanmjölk smakar exakt som vanlig mjölk, så tvinga dig inte att godta sojamjölk i latten ;)

Nästa steg...böla ögonen ur dig hos läkare eller dietist...eller få ett utbrott & skrik tills de skräckslagna inser att du kan skada dem om de inte hjälper dig, så du till slut kanske lyckas manipulera dem till att sympatisera med dig & ditt problem.
Allt handlar om att hitta en som lyssnar på dig & fattar! Funkar inte det & din läkare är som en snäcka...lyssnar på bruset & spelar död, så ge han/hon en idé om att börja göra lön för mödan & klottra i receptblocket då! Ta tag i stretoskopet å börja diktera dina krav!
Ofta fnyser de & säger gilla läget, det finns inga recept att få! Klottra ner detta på en papperslapp & ta med ett häftstift & placera i PANNAN på dem!

Har du taskig aptit...be om Malvitona, en dryck som sätter igång aptiten. Klämmer inte skon där...så FINNS det näringsdrycker att få, som tillskott!

Näringsdrycker: Fortimel, Ensure plus, Semper näringsdryck minns inte vilken av dem...men en av dessa 2 förstnämda är laktosfri faktiskt, så du är inte körd än!!!
Vad jag kan säga om dessa...inga kullinariska höjdare, smaka dig igenom sortimentet...finns dessa man kan överleva, rentav acceptera utan att må illa!
Min favvo är då CHOKLAD så klart...sempers, sen en man kan överleva & inbilla sig är milkshake är sempers hallon. Säger bara PASSA dig för päron, om du inte gillar saft vars eftersmak är som att stoppa ett järnrör i käften som klubba!

De är lite snåla på näringsdrycker, men slå näven i bordet...ge dig inte!!! Näringsdryckens fördel är att du tar den efter en vanlig måltid...du pepprar kroppen med mer näring, utan att behöva käka tills det sprutar ur öronen!
Men...hoppa inte upp på vågen direkt, märks inte så fort...man märker mer efter typ ngn vecka att DAMN mina jeans i 25/26" är ju liksom lite tighta på asset...fan, det streta lite över låret...men det märks inte på kg direkt, men skitsamma...bara brallerna e trånga så e man fan överlycklig!! Fast min syrra, hon har inte märkt av det alls...eller ökat i vikt. Så gråt inte, funkar kanske ...kanske inte!

Man kan tex tilltvinga sig Folacin (sök de "läkemedel" som jag nämt på tex www.fass.se) som ges vid tex. graviditet för att öka kroppens förmåga att ta upp näring. Tugga lite multivitaminer ...

Skulle dina läkare vara egoister & vill spara på sina receptlappar, vägrar?! Ge inte upp, men pallar du inte tjaffsa mer...tänk utanför ramen igen...näääring...hmmm... kolla på tex naturapoteken, eller helt enkelt så antingen förföljer du en fluffis i butiken, spana på vad de köper för bantningsprepatat. Sen använder du den tvärt om...EFTER maten trycker du en pulverdryck!
Eller sniffa på gymmets sortiment av träningsdrycker, snacka med dem...säg att du vill öka i vikt & de hjälper dig ta fram rätt pulver! MEN...köp minsta burken, inte säkert du gillar den!

Hatar du smaken, vill döda dig själv för du brännt så mkt pengar på den där äckliga hinken...nytt tips: Mixer... peta ner glass, en banan kanske pudra med pulver, adda mer socker om du vill....och VOILA du har en milkshake som efterrätt...du känner inte den grose smaken!

Ibland smakar det nästan vällingaktigt om träningspulver :) Spionera på träningnarkomanernas sidor, de där "belgian blue" killarna är som levande bibilotek om näring, kost & alla drycksmaker! Frottera dig med dem...sno deras tips!

(socker & vitt bröd, potatis= spinkisars fettokäk) Tänk tvärt om...läs vad de varnar fettopaddorna för, det är DET du ska öka på din tallrik, allt det förbjudna som de ska undvika är din guldgruva!!!

Käkar du inte som en flodhäst?! Ett bra trix är att käka oftare i mindre portioner, se till att käka 7ggr per dag istället för det normala kanske 3-4!

Men...tappa inte lusten, för du inte vakna dan efter & rullar ur sängen...tänk på hur många år du vart smal, det kanske inte tar lika lång tid att bli tjockare...men räkna med att du är på väg att förändra ett livslångt beteende & kroppen måste få tid att bli "omprogramerad" och börja ta tillvara på dina extra fettdepåer som du försöker bygga!

Och btw...tro inte på kärringarna...att om du blir gravid, så kommer du bli ett berg...bara för du va smal innan! Jag låg väl på en sisådär 50-55kg innan...svullade som en häst & gick upp 30kg med min bebbe, inom 6 månader efter nedkomsten så hade jag rasat av allt + 10 kg till loosa jag, innan jag drog i nödbromsen.
Då fick sonen inte tillstånd att käka upp mig mer, kasta mig ner i affärerna & hamstra ersättningar. Drog ner på ammandet för jag ville ju inte försvinna själv, av bara farten!
Nu, 10 år senare...fortvarande inte kommit tillbaka till min "före graviditets kg" trippar på snöret, vill spräcka 51 kg´s barriären & klättra upp lite till!

Men...accepterat mitt öde, testar iaf om man kan fetta på sig...har äntligen hittat en tråd att följa efter ÅR av tjaffsande!

Så därför...acceptera inte ett nej, kör över dom som en bulldozer...hota att klippa dem med bakdörren om de vägrar hjälpa dig!

Hoppas att det iaf kanske kan hjälpa någon annan benget, giraff eller alla de najsiga nicnames man kan få att kunna skaka med asset som nu kan knocka...eller rassla med koterna å va glad. Du lever längre än surmupparna ändå OCH är lite trendigt het trots allt *S*

6 Comments:

Blogger Min kopp te! said...

*ASG*:o)))))
Vilka texter du spottar ur dig på löpande band.
Nu kan man banta länksamlingen och hålla sig till att läsa din blogg bara.
Herregud vad du muntrar upp mig alltså!
:-)

Jag gillar inte heller WF mejl och utmaningar och listor och brukar aldrig haka på sånt och vet inte varför jag gjorde det denna gången?
Kanske för att det var lite roliga frågor ändå?
;-)

Nu ska jag be min kära syster att läsa ditt inlägg om hur man kan gå upp i vikt.
Hon har haft anorexia och kan inte öka ett gram som det verkar , trots att hon varit #nykter anorektiker" och fött 3 barn under flera år nu.
Kraaaaaaaaam!
Ankie

måndag, januari 30, 2006  
Anonymous Anonym said...

Åhh! Det finns alltså NÅN som förstår en ändå?! TACK för att du inns o har skrivit det dära, precis vad jag behövde höra o läsa.
Ingen fattar hur mkt man lider av o vara smal. Vet inte vem man ska vända sig till, eller hur man ska ta sig ur det här.
Du uttrycker dig precis som jag känner mig!! :)
Tack återigen tjejen! Dina ord gav mig hopp =D
kram Carro

söndag, februari 12, 2006  
Blogger RedAngel said...

Hehe...har en till som jag döpte till "Fettopaddor är irriterande saker...banta eller håll käft!"

Blev så förbannad på att alla ska sig friheten att kommentera en bara för man är smal! Helvete heller!!!

Men jag hoppas verkligen att du får någon hjälp av det du läst, för det är väldigt dåligt utbud på tips & råd för oss spinkelinkor!

måndag, februari 13, 2006  
Anonymous Anonym said...

Läste den, haha du satte kärringen på plats! hehe fler borde va som du, inte ta skit!! =)

Jo, ska kräva att bli tagen på allvar hos dietisten, dom får bara ösa över preparat så man svullnar upp helst genast=)

Säger bara det, den dagen man blir "normal", o inte klassas i andras ögon som "lilla gumman" o annat nedvärderande, är det payback time:) inte en skitstövel ska trampa på mig nåmer då:)

o du ska ha tack alltså, första vettiga tipsen o seriösa röst som iaf jag sett för den här minoriteten som inte verkar tas på allvar:)

Ska starta nått "gain weight camp", så smalisar kan komma dit o gödas upp på allvar när man själv tagit sig upp ur skiten!!

takecare tjejen!!

//Carro

lördag, februari 18, 2006  
Blogger RedAngel said...

Du Carro...det e bara spanka dem redan nu, spelar de speciella över hur mkt du väger...lägg en komentar om sitta i vassen i sommar igen eller? Du ser ju lite svullen ut? Är du med barn eller bara fet?!

MOHAHAHA...lovar dig, de kommer BACKA direkt. Ska snart skriva en till om hur det är att va en spinkelink, så det kanske går upp för allmänheten att det OXÅ är ett problem!

Har 2 storys till om idioter...

söndag, februari 26, 2006  
Blogger Holger Wendt said...

Kommer du i morgon till Ågrenska utanför Göteborg?

OI-träff 25-27 november

information i tre dagar, och framförallt snack med ett dussin andra OI-diagnosticerade

måndag, november 24, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home