MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

tisdag, maj 29

smsa this?!

Förresten...det här gnällandet om SL & sms... hur är det egentligen med den tjänsten?! Har iofs inte testat det, eftersom jag mer tänkt på att jaha...tänk om jag skickar ett sms & när jag kommer fram till spärren så har det inte hunnit komma fram tills dess, vad gör man då? Hur långt i förväg ska man skicka eller ska man stå framför spärrvakten och bara jahaja...nu skickar jag...fan mitt tåg kommer nu...aaaah?!

Jag menar...om man tankar på ett kontantkort på en mobil så kan det ibland dröja bra länge innan de kommer fram, vanliga sms kan ju oxå dröja så...hur kan de veta att det verkligen är så mycket svinn?! Och tänk om batteriet verkligen har dött en sen kväll just efter du skickat det...hur ska man bevisa det? Åka hem & ladda mobilen...åka tillbaka och visa eller *S*?! Eller telefonen bara tvärdör?! Jag menar...det är väl inte så ovanligt att de pajar ihop på sämsta tänkbara läget, batterier HAR dött under ett samtal om mobilen kanske inte är sprojlans?!

Det här med teknik är ju lite sisådär pålitligt ibland! Och tänk ännu värre, någon SNOR din mobil under resan och just som du kliver av så står de där aggro kontrollanterna där...säkert att de kommer tro på en, de kommer ju spöa skiten ur en utöver det hela hahaha! Och kan man köpa en biljett, smsa vidare den? Då kan ju fler använda samma biljett?!

Hmm...intressant tanke det där...men jag föredrar att haffa en biljett i förväg, nypa en vid busshållplatsen i värsta fall. Jag har ingen lust att stå och bli förbannad om jag inte hinner få min biljett i tid, eller rent av så dyker den inte alls upp utan man blir bara några spänn fattigare på mobilen.

Är det någon som testat sms-biljetter? Bara så där nyfiken av mig :P har inte läst hur det funkar, eller om det inte funkar hur man gör då...råkade se alla rubriker om det och börja fundera lite hehe!

Etiketter: , , ,

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har faktiskt prövat..och jag tycker det funkar hyfsat..Svars-sms kommer inom några skunder iallafall
Men det märks på SLs idioter till spärrvakter att de tror man är värsta plankaren..De tittar väldigt misstänksamt på en...Och skulle nog gärna blåneka en att åka med..

onsdag, maj 30, 2007  
Blogger RedAngel said...

Kan tänka mig det...modern service innebär ofta bläng, dom e ju så "trevliga" mellan varven att man vill ha en sån pistol med sugpropp & bara PJONK i pannan *S* helst rullas det ut ett meddelande oxå med några "kloka" ord typ:
Våga le innan jag killar dig på magen, surpuppor bör sitta hemma hela dagen!

onsdag, maj 30, 2007  
Anonymous Anonym said...

leejnAldrig provat men skulle vilja se fler svar onekligen en bra fråga.

måndag, juni 18, 2007  
Blogger RedAngel said...

ja nu testa syrran sist...så dog luren & det va inte lyckat alls *S*

måndag, juli 30, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home