MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

tisdag, mars 20

Bloggande, en lönande biz?!

*S* råkade läsa hos tiger, hon tog upp lite om bloggandet som nämts i media...lite så där korkade påståenden köpta bloggare & annan smörja! (Ni får glida in själva & läsa inläggen från 17-19/3, intressant må jag då säga).

Det jag garva åt var det här med om man blir poppis, eller får läsare...att man då skulle känna sig manad att skriva mer kvalitativt och vissa är köpta små bloggare?! MOHAHA...ja, kanske finns det människor som ändrar sina skrivvanor då och sure det går att tjäna pengar på bloggande om man önskar, men jag föredrar reklamfria bloggar och är inte heller så intresserad av sponsrade bloggar som pushar prylar.

Men handen på hjärtat...det är roligare att läsa spontana bloggar om allt mellan himmel och jord, inte krystade "jag tror jag är en murvel nu" eller "oh jag är SÅÅÅ faschion, här är min styleguide för säsongen".

Och eftersom jag har ett gäng läsare varje dag både här & på mamma-bloggen så sitter jag inte och polerar fraser eller historier, jag är periodare *S* och klottrar när det kliar i fingrarna...skiter i stavning & särskrivningar eller vad folk anser om svordommar...och jag klottrar direkt...för annars kommer jag av mig hehe!

Och en liten kul grej med bloggandet är att vissa läsare har man ingen aning om att de bruka hänga här & glo, rätt va det är så är man länkad...fast de har aldrig komenterat så man blir lite förvånad när man råka skåda sig på listor (självfallet klappar man sig förnöjt på skalleponken & flinar när man hittar dom), andra tror sig att om man icke länkar dem så läser man dem icke...vet att någon reagerade med att radera bloggen från sin lista eftersom jag inte "länkat tillbaka" *S*...öööh okej?! Vad ska man säga då...*S* JAG ÄR LAT, MEN JAG LÄSER...måste jag länka?!
Och vissa har bara spårlöst försvunnit...och vissa har bytt länkar, men hehe im a lazy fuck så jag har icke pallat ändra.

Finns det folk som blir så påverkade att de ändrar "koncept"?! Det klart alla är torsk på komentarer, för då vet man ju om nån läser eller bara surfar förbi & som oftast kan man få inspiration av komentarer och dra till ytterligare ett inlägg!

Jag vet den sista tiden har jag gått på halvfart...vart rätt seg, men å andra sidan kör jag dubbelt bloggande så vem pallar klottra på bägge jämt?! Men det e ju kul att man fortfarande har folk som glutta förbi här...kastar ett getöga då & då för att skåda om det händer något!

En sak jag märkt av är att mammabloggen verka ett hett byte, vissa gånger har man haft 3ggr fler besökare där än här *S*...så är detta ett tecken på en ny babybom?!

Folk googlar sig fördärvade på ord som har med graviditet att göra medans de på den här bloggen lyckats trilla in på svordomar & "obceniteter"?! hahaha....det är roande när man kollar på sökord som lett hit respektive dit...ibland undrar jag vad fan jag klottrat om när man skådar dessa!

Naah...nu är jag trött som fan igen, har ju roat mig kungligt idag & överansträngt mig...så man går ju som man skitit på sig...benet är fuckat *S*...ska däcka nu sitter & gäspar som vanligt!

En lustig observation...jag sover mindre som gravid & vaknar tidigare än som "vanlig dödlig"...har icke hänt att jag vaknar i gryningen förr & jag har alltid behövt mina minimum 8 timmars sömn eller så dödar jag folk. Hmm...?!

Etiketter: ,