MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

måndag, januari 15

Djungeltrumman slår...

Jaha ja...så har mamsen slagit på stora trumman om att man planerar resa ner till juggeland i sommar, naaaajs elle?! Mnja...kanske det...eller inte, för nu har hon lyckats med konststycket att få upp kontakten med ett gäng släktingar som jag senast såg som liten odåga....

Vad kommer detta innebära?! Ni kanske tror att det är en ljuvlig samankomst eller?! Nehe...snarare ska det nu bli kindnyp & så ska det visas med händerna hur stor man var sist, samt att nu kan man glömma det här med ha med sig egna kläder i resväskan...för nu kommer shoppingen smälla till och garanterat kommer min resväska maxat få plats med ett par string, resten kommer vara svenska knivar & dockor, kläder...godis...ja fan allt möjligt crap man kan tänka sig.

Och nu får jag äran att dressera ett nytt gäng släktingar med mina divaliteter, skåda deras chockade miner när jag inte intar den ärbara kvinnan rollen & kliver upp innan tuppen för att sätta igång och laga sarma, baka baklava och storstäda släktingarnas hus, handtvätta all deras tvätt typ och allehanda annat som ingår?!

MOHAHAHA säger jag bara...återigen kommer jag kliva upp vid 12, dra på mig bikinin & greppa en kaffe på väg ut till deras trädgård och låte dem förfasas över denna lathet! Det räknas liksom inte om du har jobbat hela året, när du är på semester hos släkten så ska man helst slita knogarna blodiga för att sedan placeras på pedistal och hyllas som den ultimata husfrun *S*... och trode vi att jag bryr mig eller?!

Nehe...inte ett smack, kan på min höjd diska kanske...beror på om det är dåligt väder hahaha. Och sedan ska alla de där presenterna delas ut, my god...man ska va freaking jultomten oxå. Hörde att en släkting dött oxå, så nu kommer man lagom till halvårsdagen troligen och kommer få ha picknick på kyrkogården?!

Hmm...börjar lite lätt fundera på en tripp till karibien istället hahaha...daaah...min kära mor kom på den briljanta idén att hon ska följa med & vi ska åka på turné, minst en månad ska vi stanna och besöka alla släktingar?! Och jag som räknat med en trevlig semester vid havet, dit de som önskade kunde komma och hälsa på oss...möjligen åka till moster & reta upp hennes man lite med att kvinnor tyvärr inte alltid är menlösa otekniska kalkoner och annat han inbillar sig.

Tänkte mobba han när han kör bil...hörde att han undviker att trycka ner kopplingen och växla eftersom då kommer bilen att gå sönder snabbare?! Han är så jävla blåst att det finns inte på kartan och han ska föreställa en väldigt lärd man som jobbar på universitetet (frågan är bara som vad?! egentligen?!) vem annars än jag ska ta han till 2000-talet hahahaha!

Hmm...vette fan om jag orkar, nu blev man ju helt matt...och sedan att mamsen ska låna bil där nere & hitta till den stan där de här släktingarna bor MOHAHAHA....jag vet vad det innebär, vi kommer döda varandra i bilen eftersom hon kommer svänga vänster när jag säger höger och sen få total blackout och inte fatta ett skit...så kommer hon tvinga mig att köra...jo tjena, jag vet hur de kör där.

Hennes smartingkomentar: Det är inte så farlig trafik i den stan?! Man bara jaha och jag är så blond att jag gillar rosa nu eller?! Hmm...okej om hon sa när vi åker till bergen att det inte va värsta trafiken så skulle jag kunna tro henne

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

ÅHH..GRATTIS!!... Hur länge ska du va ledig EFTER det att du kommit hem? Mannen o familj vill inte åka ner längre, just därför.

måndag, januari 15, 2007  
Blogger RedAngel said...

Precis...man behöver semester efter semestern om man är idiot nog att gå med på deras traditioner.

Jag förstår er, men jag har egen taktik *S* jag blir ju tagen för Ceca på stan där, så jag bryter inte ett vinnande koncept hahaha jag är en GRANDE sångerska och därmed divaliteterna hagla.

Jag ska ha färskt vitt bröd varje morgon, pankakor till frukost (vem fan vill ha grillad gris på morgonen?!) Helst vill jag ha cevape med en fin liten tomatsallad till...mmm...och cola i mängder. Maten ska stå klar på bordet när jag behagar komma hem och NO SHIT or else...

Mmm...dom kallar mig bortskämd... and I thank my grandpa for a good job ;P jag är det FÖRSTA SVENSKA BARNBARNET...det låter jag INGEN glöma! Redan som liten satte jag ribban hahaha...vissa e smarta :O

måndag, januari 15, 2007  
Anonymous Anonym said...

;O))
Jag kom bara å tänka på bergen i Juggeland.
De är ju heeeeeeeeeeemskt höga en del av dem och har serpentinvägar med stup bredvid heeeela tidne...hjääälp jag svimmar vid minnet av vår färd med buss upp bland bergen.

Nä i alla fall får du stup-åka-bil-förbud av lilla mig.
Din pimp for ever!!!

fredag, januari 19, 2007  
Anonymous Anonym said...

Planera in semester efter din semestern genast omedelbart bums.
Hej för resren länge sen sist jag skrev men du jag håller kollen på dej.....
tjba...Agge

fredag, januari 19, 2007  
Blogger RedAngel said...

HAHAHA...Ankie...drar ett inlägg om det istället...

fredag, januari 19, 2007  
Blogger RedAngel said...

Agge...missförstå mig rätt, jag VÄGRAR lyfta ett finger på min semester.
Jag SKITER i vad de inbillar sig att man ska göra, kalla det kulturkrock hahaha...men jag e känd där nere som "hon som vakna kl 12, med en kaffe å cigg i solen..." min mor skäller jämt på mig att jag ska visa min "goda" sida, bete mig som en fin kvinna.

Istället argumenterar jag med släktens karlar, viker inte en tum på vad jag tycker om deras kvinnosyn och upplyser dem om att i sverige så skulle de få stryk!

hahaha...they love me...för jag är så galen så jag står för det jag säger, jag spelar inte blid oskuld med enda talang i livet är hus& hem slaveri! jag pissar dem i ögat & är som jag är!

Jag har aldrig vart en "flicka", jag har klättrat i träd, hatat rosa & byggt kojor & lekt pangpang... fångat grodor å gjort sådant som ej räknas som flickeliflick! Och de facto...rökare är ej fint som flicka där!

Min mor kallar mig odågan ;)

fredag, januari 19, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home